Logistyka | Zbrojenia w Hearts of Iron IV
Aktualizacja:
Logistyka
Wszelka produkcja odbija się jednocześnie na sprawnej logistyce. W zależności od zapotrzebowania na określone wyposażenie część z niego trafi do magazynu i będzie tam składowana. Pozostałe wyposażenie przeznaczone będzie do modernizacji jednostek lub uzupełnień.
Ikona | Nazwa | Komentarz |
| Uzupełnienia | Za każdym razem kiedy wojska uczestniczą w konflikcie lub dokonujesz zmiany w szablonie, każda istniejąca dywizja musi zyskać wyposażenie potrzebne do uzupełnień. Oczywiście przy zmianie szablonu ma to znaczenie jeśli powiększasz liczbę batalionów w dywizji. W chwili gdy redukujesz ich liczbę, automatycznie zyskujesz większą liczbę poborowych, a niewykorzystane wyposażenie ląduje w magazynie. |
| Magazyn | Wyposażenie, które tworzysz po zaspokojeniu bieżących potrzeb trafi do magazynu. Dzięki temu gdy będziesz chciał wystawić dywizję, która bezie z niego korzystać to natychmiastowo jej zapotrzebowanie na wyposażenie zostanie zaspokojone. Warto czasami składować pewne ilości podstawowego wyposażenia takiego jak karabiny czy sprzęt pomocniczy żeby znacznie przyśpieszyć wystawianie jednostek w kryzysowych sytuacjach. |
| Modernizacja | Jeśli za pośrednictwem szablonu nie zwiększysz liczby dywizji ale opracowałeś lepsze modele czołgów lub pojazdów i chcesz żeby armia je wykorzystywała to produkcja trafi na potrzeby modernizacji. Oczywiście jeśli będziesz chciał tworzyć nowe jednostki to możesz wyznaczyć odpowiedni priorytet dla uzupełnień i modernizacja będzie przebiegała znacznie później. |
Stan wyprodukowanego sprzętu najlepiej sprawdzaj za pośrednictwem panelu logistyki. W pierwszym kontakcie może wydawać się lekko skomplikowany, ale w rzeczywistości jest bardzo pomocny.

Na powyższym obrazku zostały oznaczone poszczególne elementy panelu logistyki. Wyjaśnienie wszystkich obiektów znajdziesz poniżej. Pamiętaj, żeby często zaglądać do panelu logistycznego. Pomoże ci wykorzystać resztki przestarzałego wyposażenia i ochroni cię przed jego masową nadprodukcją.
1. Wydajność produkcji
Jest to ten samo modyfikator z którym spotkaliśmy się w panelu produkcji. Za pośrednictwem żółtego paska postępu jesteśmy w stanie na pierwszy rzut oka określić czy wszystkie linie produkcyjne są otwarte wystarczająco długo żeby osiągnąć maksymalną wydajność. Jest to bardzo istotna informacja z punktu widzenia zarządzania mocą przerobową fabryk. Jeśli linia montażowa nie pracuje wystarczająco długo to ciężko jest ocenić czy potrzeba dodatkowych fabryk dla linii. Zawsze sprawdź czy pasek jest wypełniony zanim dokonasz reorganizacji linii.
2. Produkcja
Wskazany element panelu wykazuje ile sztuk danego produktu jest wytwarzane w skali dnia. W panelu produkcyjnym przyjmowane są różne wartości przez co ciężko ostatecznie oszacować jakie ilości wyposażania będą dostępne dla wojska na przestrzeni dnia. Dzienne rozliczanie ma szczególne znaczenie podczas planowania inwazji gdy ustawiasz wojska na pozycjach ale musisz czekać na uzupełnienie zapasów.
3. Dystrybucja wyposażenia
Powyższa wartość wskazuje jaka ilość wniosków o wydanie zaopatrzenia jest realizowana w skali dnia. Ma to szczególny wymiar, ponieważ dzięki temu jesteś w stanie określić jak działa infrastuktura w kraju. Jeśli posiadasz kilka linii montażowych jednego produktu i wykorzystujesz dużą moc przerobową, a dystrybucja wyposażenia przekracza skazaną wartość, to znaczy że zapasy są dobrze przerzucane między prowincjami.
4. Bilans
Oczywiście tam gdzie dysponujemy wartością dodatnią i utratą zaopatrzenia musi znaleźć się ostateczny bilans. Na jego podstawie jesteś w stanie stwierdzić po jakim czasie okaże się , że spadnie realizacja wniosków o zaopatrzenie albo kiedy produkcja osiągnęła limit przekraczający zapotrzebowanie.
5. Stan magazynowy
Najważniejszy składnik panelu. Dzięki niemu jesteś w stanie na pierwszy rzut oka określić, czy wyposażenie które produkujesz trafia do jednostek czy wyprodukowałeś już na tyle dużo sprzętu, że musi być składowany. Wskazana wartość jest bardzo pomocna przy organizowaniu produkcji, a poza tym jest to jedyne miejsce gdzie możesz sprawdzić, czy wystawiając 10 tysięczną armie będziesz musiał czekać na karabiny czy wystarczy tylko odczekać czas niezbędny dla szkolenia żołnierzy.
0
Komentarze czytelników
kapciu Generał
1. Do czego służą statystyki: maksymalny poziom planowania i szybkość planowania?
2. Czy sterując samodzielnie każdą dywizją (nie używam opcji automatycznych) anuluje powyższe statystyki?
kiburstn110xx Junior
Głównie chodzi oto aby mieć dużo rezerw.
Gram jako Rzesza i po zrekrutowaniu większej liczby jednostek nie mam już ludzi do przydzielenia.
kalibaru Legionista
Mam problem z zbudowaniem różnych wersji pojazdów np. niszczyciela czołgów, artylerii samobieżnej czy rakietowej, czy ktoś wie jak to zrobić?
zabujca72 Legionista
jak wygląda sprawa z przywódcami demokratycznymi po wyborach bo grając stanami wybrałem roosvelta na drugą kadencję a zamiast niego jest Stonewall Grant
Zenbio Junior
Moze mi ktos wytlumaczy podchodze poraz ktorys raz do tej gry,i dlaczego jednym razem na terenie niemiecpo podbiciu produkuja opony a za drugim razem juz tego surowca nie produkuja?
Miki86 Junior
Cześć!
Czy możecie mi rozrysować, jak dodawać samoloty do lotniskowca??? Za diabła nie wiem jak to zrobić!!! :-( Z góry dzięki za pomoc!
e18181 Junior
Pomocy! Mam problem z myszką bo nie mogę oddalać widoku i nie wiem czy można oddalić mapę w inny sposób!
gebi28 Junior
W lini produkcji sa fabryki zielone a pozniej wychodza brazowe i pisze brak produkcji od czego to zalezy?
Janusz hoi'a Junior
Hej, pytanko. Emm. Nwm jak zrobić własną frakcje, mam już w zasadach kraju że mogę tworzyć frakcje ale nie wiem gdzie to się robi xD
Janusz hoi'a Junior
Może mi ktoś powiedzieć jak stworzyć własną frakcje? Mam już zasadę kraju że mogę tworzyć frakcje ale nigdzie nie mogę znaleźć tej opcji żeby ją stworzyć xD
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.



