Literackie inspiracje gier, o których mogliście nie wiedzieć
Gier „filmowych” (niestety często marnej jakości) zrobiono w ostatnich latach na pęczki. Nie brakuje też tych, które dla odmiany zostały potem zekranizowane. A jak rzecz się ma z tymi, które powstały na bazie dla odmiany literackiej?
Spis treści
- Literackie inspiracje gier, o których mogliście nie wiedzieć
- Assassin’s Creed
- Bloodborne
- The Last of Us 2
- Disco Elysium
- Spec Ops: The Line
- Planescape: Torment
- STALKER – inspiracje znane i te mniej oczywiste
- Death Stranding
- ...i cała reszta
The Last of Us 2
- Premiera gry: 2020
- Producent: Naughty Dog
- Baza literacka: City of Thieves
- Autor książki: David Benioff
- Gatunek gry: przygodowa gra akcji
Neil Druckmann, scenarzysta odpowiedzialny za stworzenie fabuły do pierwszej i drugiej części The Last of Us, wyznał w jednym z wywiadów, że jedną z najważniejszych inspiracji była dla niego powieść Davida Benioffa – Miasto złodziei. Niektóre z literackich założeń wykorzystał już w pierwszej grze, w drugiej natomiast zdecydował się na nawet bardziej bezpośrednie odniesienie – w jednej ze scen Abby czyta właśnie City of Thieves.
Zostało jeszcze 52% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie