Literackie inspiracje gier, o których mogliście nie wiedzieć
Gier „filmowych” (niestety często marnej jakości) zrobiono w ostatnich latach na pęczki. Nie brakuje też tych, które dla odmiany zostały potem zekranizowane. A jak rzecz się ma z tymi, które powstały na bazie dla odmiany literackiej?
Spis treści
- Literackie inspiracje gier, o których mogliście nie wiedzieć
- Assassin’s Creed
- Bloodborne
- The Last of Us 2
- Disco Elysium
- Spec Ops: The Line
- Planescape: Torment
- STALKER – inspiracje znane i te mniej oczywiste
- Death Stranding
- ...i cała reszta
Planescape: Torment
- Premiera gry: 1999
- Producent: Black Isle
- Baza literacka: Zbrodnia i kara
- Autor książki: Fiodor Dostojewski
- Gatunek gry: RPG
Zawężenie literackich inspiracji twórców Tormenta jedynie do najbardziej słynnego dzieła Dostojewskiego to daleko idące uproszczenie. Ale – żeby nie zrobić z artykułu rozprawki filozoficznej – skupmy się właśnie na tym. Pamiętajmy tylko, że realizując swoje pomysły, autorzy cały czas musieli uważać, by zachować klimat, mechanikę walki, nazwy stowarzyszeń i ugrupowania, a nawet charakter niektórych bohaterów w zgodzie z tym, co zawarto w podręczniku papierowego RPG Planescape.
Zostało jeszcze 47% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie