Gdzie diabeł nie może... – Metroid. 10 zakończeń gier, które zszokowały graczy 😮
- 10 zakończeń gier, które zszokowały graczy
- „Byłbyś łaskaw...?” – BioShock
- „Jeśli prawdzie nie da się zaprzeczyć, kreujesz swoją własną” – Spec Ops: The Line
- „Nie zapuszczaj włosów” – The Walking Dead: A Telltale Games Series – Season One
- „Cena, jaką za to zapłacisz, może być wielka” – Shadow of the Colossus
- Gdzie diabeł nie może... – Metroid
- Nazywam się Snake, Snake... a zaraz, nie... – Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
- „Promieniowała furią” – Braid
- „Trzymałem go za rękę, gdy tonął” – Heavy Rain
- Dołącz do mnie, do... jakieś strony Mocy! – Star Wars: Knights of the Old Republic
Gdzie diabeł nie może... – Metroid

- Rok produkcji: 1986
- Gatunek: platformówka, przygodowa gra akcji
- Oceny w serwisie Metacritic: brak ocen pierwszej odsłony
W 2007 roku magazyn Game Informer nazwał zakończenie Metroida najbardziej zaskakującym zwrotem akcji w historii gier komputerowych. Portal UGO.com z kolei określił je jako największy „opad szczęki” w wirtualnej rozrywce. Pojawiły się też wypowiedzi o „najważniejszym momencie w dziejach Nintendo” „odświeżającym doświadczeniu i top 3 największych twardzieli w grach. Biorąc pod uwagę, że chodzi o tytuł Nintendo z połowy lat 80. XX wieku, większość z Was zapewne zapyta: „Ale w czym rzecz?”.
Metroid to dość typowa scrollowana strzelanina platformowa. Skaczemy, strzelamy, pokonujemy kosmicznych piratów jako galaktyczny, zakuty w egzoszkielet łowca nagród, dysponujący całą masą zabójczego uzbrojenia. Takich gier było jednak mnóstwo, a i sam Metroid doczekał się niezliczonych odsłon i remake’ów – gdzie tu więc ten szokujący twist? Otóż po wykonaniu przez nas pewnych czynności podczas rozgrywki Metroid na końcu wyświetlał prymitywną cutscenkę, czyli taką paropikselową animację. Bohater gry ujawniał wtedy swoje prawdziwe oblicze i okazywało się, że zakutym w zbroję bounty hunterem jest długowłosa ruda dziewczyna w bikini – Samus Aran.
Był to szok na całej linii. W czasach filmów typu Rambo, Commando czy Zaginiony w akcji na pozór oczywisty kosmiczny twardziel okazywał się kobietą. Autorzy gry wyznali później, że inspiracją była dla nich postać Ripley z Obcego grana przez Sigourney Weaver oraz aktorka Kim Basinger z thrillera erotycznego 9 i pół tygodnia i komedii Moja macocha jest kosmitką. Samus Aran dla wielu stała się jedną z najbardziej ikonicznych bohaterek gier komputerowych.
