„Jeśli prawdzie nie da się zaprzeczyć, kreujesz swoją własną” – Spec Ops: The Line. 10 zakończeń gier, które zszokowały graczy 😮

Dariusz Matusiak

„Jeśli prawdzie nie da się zaprzeczyć, kreujesz swoją własną” – Spec Ops: The Line

  1. Rok produkcji: 2012
  2. Gatunek: strzelanka TPP
  3. Oceny w serwisie Metacritic: 76/100 (recenzenci), 8,2/10 (gracze)

Rewelacje z zakończenia BioShocka wydają się mało szokujące, gdy zestawimy je z finałem wydanego pięć lat później Spec Ops: The Line. To, co na początku zapowiadało się na zwykłą strzelankę akcji TPP z żołnierzami w roli głównej, z czasem zmieniło się militarną wersję Silent Hill 2. Po zakończeniu gry można było mieć niezłego kaca moralnego, tym bardziej że scenarzyści burzyli czwartą ścianę i kierowali prosto do nas oskarżenia za czyny dokonywane przez Walkera – głównego bohatera gry.

A trzeba przyznać, że było o co mieć pretensje. W międzyczasie przyczyniliśmy się bowiem do ludobójstwa cywilów i śmierci kumpli z drużyny. Wszystko w imię wyższego dobra, specjalnej misji, by raz na zawsze zlikwidować zbuntowanego pułkownika Johna Konrada, który ponoć panoszy się ze swoimi ludźmi w pogrążonym w chaosie Dubaju. Na końcu okazywało się jednak, że Konrad popełnił samobójstwo na około dwa tygodnie przed wydarzeniami, których byliśmy uczestnikami.

Wszystko, co nakręcało Walkera do parcia naprzód, do zabijania, do podejmowania trudnych decyzji i w końcu do dokonywania zbrodni, byle tylko wykonać zadanie, było halucynacją. Jego tonący w szaleństwie umysł wymyślał sobie słowa i czyny Konrada, by usprawiedliwiać coraz to większe okrucieństwa. Dopiero pod koniec zaczynaliśmy naprawdę rozumieć kwestie pojawiające się w trakcie ekranów ładowania („Obudź się! To Twoja wina”). Wizja Konrada kwituje wszystko prostym: „Nic by się nie stało, gdybyś się powstrzymał” – gdyby Walker wykonał swój pierwotny rozkaz: rzucił okiem na miasto i wrócił. To jednak my, jak każdy gracz w strzelance, chwyciliśmy za karabin i ruszyliśmy strzelać do wrogów. Tym razem niepotrzebnie.

  1. Więcej o grze Spec Ops: The Line
Heavy Rain

Heavy Rain

PC PlayStation

Data wydania: 23 lutego 2010

Informacje o Grze
7.8

GRYOnline

8.4

Gracze

8.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

45

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl