Nazywam się Snake, Snake... a zaraz, nie... – Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. 10 zakończeń gier, które zszokowały graczy 😮

Dariusz Matusiak

Nazywam się Snake, Snake... a zaraz, nie... – Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

  1. Rok produkcji: 2015
  2. Gatunek: przygodowa gra akcji TPP
  3. Oceny w serwisie Metacritic: 93/100 (recenzenci), 8,2/10 (gracze)

Seria Metal Gear Solid pełna jest zaskakujących wątków czy dziwnych motywów, ale mało co tak bardzo zezłościło fanów MGS-a jak nieoczekiwany zwrot akcji z zakończenia piątej części: The Phantom Pain. Po typowo Kojimowskiej fabule, pełnej płonących wielorybów, lewitujących wojowników zombie i skradanek w afgańskich górach, na końcu okazuje się, że nasz bohater – słynny Big Boss – nie jest żadnym Big Bossem. Od początku graliśmy zupełnie inną postacią!

Wszystko zaczyna się jeszcze pod koniec poprzedniej części cyklu: Ground Zeroes. Jest wielka eksplozja, katastrofa śmigłowców i bum – po 9 latach śpiączki na początku gry Phantom Pain budzimy się w szpitalu. Big Boss musi być chroniony i dobrze się ukrywać, więc po rozmowie z lekarzem niejako tworzymy swoją postać, wybierając jej nową twarz, by po chwili i tak oglądać fizjonomię Snake’a. Coś tu nie gra, tylko co?

Pod koniec zabawy wracamy do tej samej pierwszej misji w szpitalu, aby dowiedzieć się, że tak naprawdę wszystko to było jednym wielkim oszustwem, a my przez cały czas sterowaliśmy jakimś przypadkowym żołnierzem Bossa. W szpitalu powstał plan, by w pewnym sensie sklonować Snake’a i tym samym odwrócić uwagę od cennego dowódcy. Gość zwany umownie „medykiem” dostał jego twarz, wspomnienia i stał się naszym grywalnym bohaterem, a prawdziwy Snake pomógł mu wydostać się ze szpitala podczas ataku. Całość jeszcze bardzo zgrabnie zazębia się z pierwszą częścią serii z 1995 roku. Fani zostali więc z kontrowersyjnym motywem do przełknięcia, a Kojima pożegnał się ze swoją postacią na swój przewrotny sposób.

  1. Więcej o grze Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Heavy Rain

Heavy Rain

PC PlayStation

Data wydania: 23 lutego 2010

Informacje o Grze
7.8

GRYOnline

8.4

Gracze

8.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

45

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl