Warcraft II: Tides of Darkness – „daleka od taniego dydaktyzmu pseudohistorycznych symulacji”. 10 najlepszych gier 1995 roku

Dariusz Matusiak

Warcraft II: Tides of Darkness – „daleka od taniego dydaktyzmu pseudohistorycznych symulacji”

Data premiery: 9 grudnia

Producent: Blizzard Entertainment

Gatunek: RTS

Platformy: PC, Mac OS

Bardzo mocną stroną Warcrafta 2 jest grafika w rozdzielczości SVGA. Wydaje się, że niemożliwością było stworzenie świata tak wyraźnego i tak pięknego. Znane z C&C plamy i przecinki imitujące sprzęt i żołnierzy zostały zastąpione wspaniałymi postaciami, którym nawet można liczyć pióra na hełmach.

Warcraft 2 stanowi obok Command & Conquer znakomitą kompilację technicznych i myślowych możliwości wszystkich dotychczas wydanych gier, wnosząc równocześnie wiele nowych rozwiązań. Stanowi ona typ gry strategicznej skierowanej do bardzo szerokiego grona odbiorców, dalekiej od taniego dydaktyzmu pseudohistorycznych symulacji. Jej bogactwo w warstwie treści, obsługi i możliwości z pewnością przyciągnie wielu graczy.

Recenzja gry Warcraft II: Tides of Darkness, „Secret Service” nr 32, ocena 95/100

Generalnie unikam wstawiania sequeli do topek 10 gier z każdego roku lat 90., ale czasem robię wyjątki. I Warcraft II chyba dobrze się na taki wyjątek nadaje. Jeśli ktoś mógł stanąć ze studiem Westwood i jego Command & Conquer do równej walki w pojedynku na najlepszego RTS-a, to był to tylko Blizzard i jego Warcraft. Strategia czasu rzeczywistego w realiach fantasy okazała się równie czarująca i wciągająca jak ta osadzona na obcej planecie czy prezentująca współczesną wojnę na naszym globie.

Dzięki Warcraftowi II niezbyt jeszcze znane studio Blizzard Entertainment dołączyło do branżowej elity, razem z LucasArts, id Software i Westwood. Gra miała świetne recenzje, dobrze się sprzedawała i mimo pewnej konkurencji rynkowej doskonale uzupełniała się z Command & Conquer. Obie produkcje proponowały rozgrywkę na jednakowo wysokim poziomie, oferując przy tym zupełnie różny klimat i styl. Fani RTS-ów i tak zagrywali się w każdą z nich, a twórcy nie musieli się martwić o słabnące zainteresowanie. Gatunek strategii czasu rzeczywistego właśnie zyskiwał na popularności i było to po części zasługą Warcrafta II.

Wspomina Marcin „Nicek” Nic

Aż trudno uwierzyć, że od premiery Warcrafta 2 już niedługo minie 26 lat. Do dziś pamiętam, że jako kilkuletni brzdąc próbowałem opanować tajniki grania w ten tytuł. I chociaż nie znałem wtedy żadnego słowa po angielsku, tworzenie „zielonych ludków” i klikanie na prosiaki w celu ich wysadzenia sprawiało mi ogromną wręcz frajdę. Do gry powróciłem kilka lat później i wiecie co? Wracam do niej praktycznie co roku i uważam, że Warcraft 2 jest lepszy od wychwalanej pod niebiosa „trójki”.

  1. Więcej o grze Warcraft II: Tides of Darkness
Command & Conquer (1995)

Command & Conquer (1995)

PC PlayStation

Data wydania: 15 października 1995

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

8.3

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

72

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl