Wydawcy z najwyżej ocenianymi grami w 2017 roku
To już piąta część podsumowania 2017 roku w serwisie GRYOnline.pl. Jak wiadomo, wydawca jest tylko tak dobry, jak dobre są jego gry. Dziś przyglądamy się więc katalogom produkcji poszczególnych firm, biorąc pod uwagę opinie czytelników, jak i redakcji.
Krzysztof Sobiepan
Choć samodzielne wypuszczanie produkcji oraz masa „indyków” pojawiających się na Steamie są znakiem zmian i nowych możliwości na rynku gier, to jednak wielcy dystrybutorzy nadal pełnią w całym procesie dość ważną rolę. Dzisiejsza topka dotyczy więc wydawców, który mogą pochwalić się najlepszą „stajnią” tytułów w 2017 roku.

Wedle Was to SEGA zasłużyła w tym roku na zwycięstwo. Firma wypuściła całkiem sporo ciekawych strategii (Total War: Warhammer II, Endless Space 2, Warhammer 40,000: Dawn of War III), znakomity remake klasycznej Yakuzy (Yakuza Kiwami), ale także Sonic Manię – pierwszą udaną grę z niebieskim jeżem od wielu, wielu lat. Bethesda Softworks zajęła rynek dobrymi strzelankami – Wolfenstein II: The New Colossus, The Evil Within 2 oraz Prey, a także dodatkiem/zakończeniem zeszłorocznej skradanki, czyli Dishonored: Death of the Outsider. Nordic mogło się zaś pochwalić Elexem, Battle Chasers: Nightwar i SpellForce 3.
Ostatnie miejsce w tabeli jest dość zrozumiałe. 2017 rok jest jednym z gorszych okresów w ostatniej historii Electronic Arts. Trzy duże projekty – Mass Effect: Andromeda, Star Wars: Battlefront II i Need for Speed: Payback – okazały się niedopracowane, kontrowersyjne lub po prostu nudnawe. Nie pomogło też słabe przyjęcie FIFY 18 na PC i XONE.
Najlepsi wydawcy w 2017 roku wg ocen czytelników GRY-Online.pl
8,96 | SEGA |
8,24 | Bethesda Softworks |
8,07 | THQ Nordic / Nordic Games |
7,64 | Ubisoft |
7,57 | Warner Bros. Interactive Entertainment |
7,47 | Bandai Namco Entertainment |
6,99 | Sony Interactive Entertainment |
5,12 | Electronic Arts Inc. |
Miejsca w tabeli uszeregowano na podstawie uśrednionych ocen poszczególnych tytułów wydawcy. Musiał on wypuścić minimum trzy gry w 2017 roku, a każda z nich musiała zostać oceniona przez co najmniej 100 czytelników.
Najlepsi wydawcy w 2017 roku wg ocen redakcji GRY-Online.pl
Nasi redaktorzy zdecydowanie lubią Nintendo i trudno im się dziwić. Nie dość, że Japończycy pokazali w tym roku dość innowacyjną konsolę Switch, to jeszcze stworzyli na nią parę naprawdę dobrych produkcji z The Legend of Zelda: Breath of the Wild i Super Mario Odyssey na czele. Na drugim miejscu usadowił się Capcom, który zaskoczył niejednego udanym powrotem klasycznej serii survival horrorów – Resident Evil VII: Biohazard. Ulubiona przez czytelników SEGA także nie została daleko w tyle.
88,33 | Nintendo |
85 | Capcom |
83,33 | SEGA |
83,33 | Square-Enix / Eidos |
83 | Sony Interactive Entertainment |
82,5 | Bethesda Softworks |
80 | THQ Nordic / Nordic Games |
78,33 | Ubisoft |
77,5 | Bandai Namco Entertainment |
75,63 | Electronic Arts Inc. |
75 | Team 17 |
73 | Warner Bros. Interactive Entertainment |
72,5 | Activision Blizzard |
70 | Kalypso Media |
62,5 | Codemasters Software |
60 | IMGN.PRO |
60 | PlayWay |
58,33 | Focus Home Interactive |
Podsumowania podsumowaniami, ale nie samymi ocenami gier człowiek żyje. Jutro odwiedzamy wiec redaktorów serwisu tvgry.pl, by zobaczyć, które filmiki cieszyły się wśród Was największą popularnością.
Komentarze czytelników
12dura Senator
Wysoko jest THQ Nordic, lubię tego wydawcę, odznacza się na tle konkurencji tym że wydaje niskobudżetowe gierki, szkoda że z jakoscią jeszcze nie jest najlepiej, ale mam nadzieję, że wydadzą coś kreatywnego na miarę Black and White 2 czy Fable, narazie tylko Darksiders 3 zapowiada się na hicior.
zanonimizowany1238479 Pretorianin
Brawo SEGA. Brawo Nintendo. Brawo Nordic i Ubi. EA co to ma znaczyć! Sony postaraj się w kolejnym roku. Bethesda zmiazdżyła. Acti, nie stań się drugim EA. Focus..... Cthulhu w humorze?
kęsik Legend

5,12 dla ĘĄ a jak dla mnie wcale nie było tak źle. Według mnie wypadli dużo lepiej niż taki Ubiszaft, który miał bardzo słaby rok i same niewypały.
zanonimizowany1080091 Legend
75,63 dla EA czyli wbrew temu co sądzą płaczki wystawiające 1/10 z automatu.
12dura Senator
No widzisz, grałbyś w 2 gry rocznie bo więcej dobrych nie ma (chyba że masz szerokie upodobania od chińskich arpgów po strategie turowe), a że z tym swoim marnym gustem łykasz każdy syf od Ubisoftu i EA to trudno, nie wiem czy jest sens tłumaczyć Ci, że te gry są słabe, ale spróbuję. Masz tutaj kilka przykładów na przemian dobrych i słabych gier i super akuratnych opinii "ekspertów, którzy przeszli grę i potrafią napisać rzetelną recenzję" (kaszl samouczek cupheada kaszl), zresztą daleko nie trzeba szukać, zobacz pierwszą recenzję gry-online W3 i Inkwizycji na PS4. Oto przykłady na których pięknie widać, że średnia ocena od krytyków poniżej 7 dla gry AAA to legendarny twór.
Słaba: http://www.metacritic.com/game/playstation-4/call-of-duty-wwii
Dobra: http://www.metacritic.com/game/playstation-4/life-is-strange-before-the-storm---episode-2-brave-new-world
S: http://www.metacritic.com/game/playstation-4/middle-earth-shadow-of-war
D: http://www.metacritic.com/game/playstation-4/the-evil-within-2
S: http://www.metacritic.com/game/playstation-4/dragon-age-inquisition
D: http://www.metacritic.com/game/playstation-4/la-noire
S: http://www.metacritic.com/game/playstation-4/fallout-4
D: http://www.metacritic.com/game/playstation-4/uncharted-4-a-thiefs-end
S: http://www.metacritic.com/game/playstation-4/far-cry-primal
BD: http://www.metacritic.com/game/playstation-4/bloodborne
S: http://www.metacritic.com/game/playstation-4/assassins-creed-syndicate
Jak to wam nie da do myślenia to chyba już nic nie pomoże. Jak widać średnia ocena recenzentów jest o kant sosny rozbić, wahania między dobrą a słabą grą są niemal niewidoczne, a czasem nawet są na opak. Oczywiście można się kłócić, że te słabe gry które wymieniłem nie są słabe, ale równie dobrze można powiedzieć że disko polo i polskie filmy paradokumentalne są ambitne.
Oczywiście, że nie są skoro większość z nich jest wystawiana przez trolli, hejterów, fanbojów i multikonta tworzone tylko po to, żeby zaniżać lub zawyżać ocenę.
Hejterów i fanbojów ma każda gra, a jej ocena zależy od tego ilu jednych i drugich była sobie w stanie zaskarbić, dobra gra zdobędzie taką ilość fanbojów, że pięciu hejterów z multikontami może im naskoczyć, zwłaszcza że multikonta są wyłapywane i usuwane jak ostatnio pozytywne recenzje pod AC:O.