Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Total War: Warhammer II (PC)

Total War: Warhammer II PC

Kolejna odsłona popularnego cyklu gier strategicznych tworzonych przez studio Creative Assembly.

Strategiczne | fantasy | RTS | turowe | Warhammer

PC Windows
Okładka Total War: Warhammer II (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

28września2017

28września2017

pudełko PL

28września2017

Steam

Total War: Warhammer II to opracowana z myślą o platformie PC strategia w klimatach fantasy. Jest to kontynuacja wydanej w 2016 roku gry Total War: Warhammer; obie produkcje wyszły spod rąk pracowników studia Creative Assembly i są pierwszymi grami z serii, które nie zostały osadzone w historycznych realiach.

Fabuła

Zgodnie z tytułem, gra ponownie przenosi nas do ponurego uniwersum fantasy marki Warhammer. Tym razem jednak akcja nie toczy się na znanym z poprzedniej odsłony Starym Świecie. Zamiast tego udajemy się na zachód, aby prowadzić wojnę na czterech kontynentach, nazwanych Ulthuan, Naggaroth, Południowe Ziemie oraz Lustria.

Kampania ukazuje konflikt, jaki toczą między sobą cztery grywalne rasy: elfy wysokiego rodu, mroczne elfy, jaszczuroludzie oraz skaveni (szczuroludzie). Rywalizują one o kontrolę nad Wielkim Wirem, od tysiącleci wiszącym nad ojczyzną elfów, Ulthuanem.

Mechanika

Wydane na platformę PC Total War: Warhammer II zbudowano na fundamentach serii Total War. Dostajemy więc strategię, w której rozgrywka podzielona jest na dwie płaszczyzny. Na mapie strategicznej bawimy się w trybie turowym, dowodząc całą frakcją, przemieszczając armie, zarządzając gospodarką, rozbudowując miasta i rozwijając technologie. Natomiast bitwy toczone są w czasie rzeczywistym. Podczas nich obejmujemy dowództwo nad tysiącami jednostek i musimy sprawnie wykorzystywać formacje, zdolności postaci oraz ukształtowanie terenu.

Gra oferuje również sporo zmian względem poprzedniej odsłony. Największą są oczywiście cztery nowe frakcje, z których każda posiada unikalne mechaniki, jednostki oraz bohaterów. Mocno odmienna jest także struktura kampanii, obracająca się wokół rywalizacji o kontrolę nad Wielkim Wirem. Poprzez wykonywanie szeregu różnych rytuałów rasy mogą próbować wzmocnić lub rozproszyć Wir, co nakierowuje zabawę na wypełnianie konkretnych celów i próby pokrzyżowania planów rywali.

Kwestie techniczne

Grę zbudowano na unowocześnionej wersji silnika Warscape, który wykorzystywany był także we wcześniejszej odsłonie.

Ciekawym elementem produkcji jest współpraca między dwiema częściami serii. Posiadacze obu tytułów mogą pobrać gigantyczną mapę, stanowiącą połączenie terenów dostępnych w każdym z nich i mają okazję rozegrać kampanię w epickiej skali, kierując dowolną frakcją z „jedynki” lub „dwójki”.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena gry 8.71 / 10 na podstawie 195 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.7 / 10 na podstawie 117 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 179,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Total War: Warhammer II

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Total War: Warhammer II

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i5-4570 3.20 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760/Radeon R9 270X lub lepsza, 60 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit
Minimalne: Intel Core 2 Duo 3.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460/Radeon HD 5770 lub lepsza, 60 GB HDD, Windows 7 64-bit

Recenzja gry Total War: Warhammer II – Nowy Świat, stary Warhammer

Recenzja 26 września 2017, 15:34

Każda z czterech głównych frakcji dostała własny kontynent. I tak jaszczuroludzie dominują w południowej części mapy, rywalizując ze głównie ze skavenami, zaś elfy – mroczne i wysokiego roku – najsilniejsze są na północy (choć te ostatnie mają opcję rozpoczęcia kampanii na południu, na wyspie koło Lustrii). Takie rozrzucenie oponentów powoduje, że z głównymi rywalami w wyścigu o przejęcie kontroli nad wirem rzadko walczymy bezpośrednio – w zwycięskiej kampanii jaszczuroludzi, w trakcie której opanowałem większość południowych obszarów mapy (po obu stronach morza), praktycznie nie potykałem się z elfami. Owszem, w czasie gdy odprawiamy jeden z pięciu rytuałów (trwają one po 10 tur, a w ich trakcie musimy bronić się przed inwazją armii Chaosu), można podejmować zbrojne interwencje – z udziałem z góry opłaconych armii, dowodzonych przez sztuczną inteligencję, ale to najczęściej tyle.