Charakterystyka | Jaszczuroludzie w Total War Warhammer II
Aktualizacja:
Jaszczuroludzie to pradawna rasa żyjąca w Lustrii, jednak można ich również spotkać na innych kontynentach. Pod względem kultury można ich uznać za odpowiednik Azteków.
Informacje ogólne
Jaszczuroludzie posiadają silne jednostki, jednak ich armia może łatwo wyrwać się spod kontroli. Większość ich jednostek, od Saurusów stanowiących człon ich piechoty, po potężne bestie jak Stegadony czy Karnozaury, mogą podczas bitwy wpaść w furię. Powoduje to, że gracz traci nad jednostkami kontrolę, a one zaczynają atakować najbliższych wrogów.
Jaszczuroludzie posiadają znaczną wiedzę magiczną. Ich dowódcy, Slannowie, są również wielkimi magami dysponującymi jedną z trzech domen (wysokiej magii, światłości i niebios) z nich najpotężniejszy jest Mazdamundi, będący jednocześnie jednym z Legendarnych Lordów tej rasy. Oprócz tego magią posługują się Kapłani Skinków (domeny bestii i niebios).
Zarządzenia w prowincjach Jaszczuroludzi mogą być wzmacnianie dzięki Sieci Geomantycznej. Odpowiednie przeprowadzanie podbojów oraz wznoszenie odpowiednich budynków wzmacnia siłę Sieci, co przekłada się na znacznie silniejszy efekt zarządzeń w prowincjach.

Jaszczuroludzie mogą otrzymać darmowe w werbunku jednostki z lęgów. Wykonując odpowiednie misje Jaszczuroludzie otrzymują możliwość dołączenia do armii dodatkowych jednostek, lekko różniących się statystykami od ich zwykłych odpowiedników.
Głównym wrogiem Jaszczuroludzi są Skaveni. Ta skryta rasa rozpanoszyła się w znacznej części Lustrii oraz Południowych Ziem, gdzie swoją rozgrywkę rozpoczynają Jaszczuroludzie. Wrogo nastawieni są również Mroczne Elfy oraz Zielonoskórzy. Z pozostałymi rasami relacje Jaszczuroludzi są różne.
Dostępni przywódcy
Podobnie jak w przypadku każdej z ras dostępnych w podstawowej wersji gry, Jaszczuroludzie mają dwóch Legendarnych Lordów. Od wyboru Legendarnego Lorda zależą bonusy jakie otrzyma twoja frakcja, a także początkowo dostępne jednostki, czy umiejętności samego Legendarnego Lorda. Dodatkowo mają oni różne pozycje startowe, co wpływa na poziom trudności w początkowej fazie gry. Dostęp do drugiego z Legendarnych Lordów podczas kampanii możesz uzyskać robiąc konfederację z jego frakcją.
Lord Mazdamundi (frakcja Hexoatl) - to najpotężniejszy ze Slannów dysponujący potężną magią. Oprócz zaklęć dysponuje zestawem umiejętności zarówno defensywnych jak i ofensywnych. Można mu też odblokować wierzchowca - Zlaaqa, potężnego Stegadona. Dzięki niemu Mazdamundi będzie również bardzo potężny w walce wręcz. Rozgrywkę rozpoczyna na północy Lustrii i jest właściwie otoczony przez nieprzyjaźnie nastawione rasy, takie jak Skaveni, Zielonoskórzy, Mroczne Elfy czy nawet wojownicy z Norski. Jego bonusy są głównie powiązane z magią, jest to zmniejszony koszt budowy komnaty gwiazd, zmniejszony koszt dokonywania obrzędów (jeden obrzędów jest wymagany by zwerbować lorda - Slanna), a także zwiększony limit Slannów. Dodatkowo ma zmniejszony koszt utrzymania Świątynnych Strażników, czyli jego startowej jednostki. Minusem tego lorda są zmniejszone stosunki dyplomatyczne z większością frakcji. Jego jednostki początkowe to: Świątynna Straż oraz Bastiladon (słoneczny kryształ). Świątynna Straż jest elitarną piechotą Jaszczuroludzi, jedna z nielicznych, które nie wpadają w furię podczas bitwy. Zaś Bastiladon to potwór będący specjalistyczną jednostka artylerii - może zarówno razić wroga na odległość jak i ruszyć do bezpośredniej walki.
Kroq-Gar (frakcja Ostatni Obrońcy) - to potężny wojownik Jaszczuroludzi. W czasie bitwy może dosiadać wielkiego Karnozaura, a dodatkowo posiada umiejętności pozwalające na uzyskanie dodatkowej przewagi w boju. Rozgrywkę zaczyna u wschodnich wybrzeży Południowych Ziem i jego głównym wrogiem są Skaveni. Pozostałe będące w pobliżu rasy jak Wysokie Elfy, Krasnoludy czy inne frakcje Jaszczuroludzi są raczej przyjaźnie nastawieni. Wszystkie posiadane przez niego bonusy podczas kampanii są powiązane z armią. Globalnie jest to zmniejszony koszt utrzymania wszystkich jednostek. Zaś dla jego armii jest do dodatkowo zmniejszone utrzymanie Saurusów oraz Zimnokrwistych, zwiększona dyscyplina dla wszystkich jednostek, oraz zwiększony pancerz i dyscyplina dla jednostek potworów. Dodatkowo jego armia ma dodatkową szansę na przeprowadzenie zasadzki. Jego jednostki początkowe to: Dziki Stegadon oraz Kroxigory. Obie jednostki to silne potwory, które dadzą ci olbrzymią przewagę w bitwach w początkowej fazie rozgrywki.
0
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.