Statystyki jednostek | Armia w Total War Warhammer II

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Umiejętność odpowiedniego odczytywania statystyk jednostek jest bardzo ważną rzeczą podczas ich rekrutacji oraz toczenia bitew. Statystyki możesz sprawdzić podczas kampanii najeżdżając myszką na kartę danej jednostki (po kliknięciu na nią okno ze statystykami zostanie "przypięte" i będziesz mógł je dokładnie przeanalizować). Warto też włączyć sobie podgląd statystyk jednostek podczas bitew - za pomocą klawisza "I" bądź klikając ikonkę w lewym dolnym rogu. Dzięki temu w razie potrzeby będziesz mógł sprawdzić i porównać statystki zarówno swoich jak i wrogich jednostek, a także zobaczyć ilu wrogów dotąd jednostka zabiła i jak dokładnie wygląda aktualnie poziom jej dyscypliny.

Bazowe statystyki wszystkich grywalnych ras znajdziesz też w panelu własnych bitew. Warto je przejrzeć by zawczasu zaznajomić się z jednostkami, z którymi przyjdzie ci walczyć.

Statystyki

W oknie ze statystkami jednostek znajdziesz najpierw typ jednostki oraz krótkie podsumowanie jej zalet i wad (jeśli zamiast tego będziesz miał jej historyczny opis, to kliknij na małą strzałkę koło niego) - Statystyki jednostek | Armia w Total War Warhammer II - Total War: Warhammer II - poradnik do gry

W oknie ze statystkami jednostek znajdziesz najpierw typ jednostki oraz krótkie podsumowanie jej zalet i wad (jeśli zamiast tego będziesz miał jej "historyczny" opis, to kliknij na małą strzałkę koło niego). Dzięki nim możesz szybko ocenić przydatność danej jednostki w boju. Dla przykładu jednostki mające "Skuteczność przeciw dużym wrogom" będą posiadać bonus do walki z jazdą oraz potworami. Dokładny opis każdej wady i zalety otrzymasz po najechaniu na nią myszką.

Dalej masz podane takie rzeczy jak czy jednostka należy do piechoty czy do dużych istot, aktualną liczebność oddziału (w nawiasie obok zaś masz jak liczny oddział powinien być jeśli nie poniósł żadnych strat choćby w bitwie), a także obecny poziom doświadczenia jednostki (o zdobywaniu doświadczenia więcej w osobnym rozdziale). Jeśli sprawdzasz statystyki podczas kampanii jest tutaj też informacja o koszcie utrzymania, zaś jeśli podczas bitwy to znajdziesz tu liczbę przeciwników zabitych przez oddział. Poniżej tych informacji masz podaną ilość punktów życia jednostki (podana tutaj wartość jest łączną sumą punktów życia wszystkich żołnierzy w oddziale).

Poniżej tych statystyk masz szereg słupków przedstawiających liczbową wartość poszczególnych statystyk jednostki, są to:

  1. Pancerz - określa odporność jednostki na zadawane jej obrażenia.
  2. Dyscyplina - przedstawia poziom morale jednostki, jeśli spadnie ona w czasie bitwy do zera, jednostka zacznie uciekać.
  3. Prędkość - im szybsza jednostka tym sprawniej można nią manewrować, a także łatwiej jej uniknąć kontaktu z wrogiem. Istotne jest to zwłaszcza w przypadku jednostek jazdy oraz potworów.
  4. Atak w zwarciu - przedstawia szanse na trafienie celu przez jednostkę.
  5. Obrona w zwarciu - przedstawia szansę na uniknięcie ciosu wrogiej jednostki podczas walki wręcz.
  6. Siła broni - obrażenia zadawane w walce wręcz przez jednostkę.
  7. Premia do szarży - określa o ile są zwiększone szanse na trafienie wroga oraz zadane obrażenia podczas szarży. Istotne jest to zwłaszcza w przypadku jednostek jazdy, potworów oraz piechoty szturmowej.
  8. Amunicja - określa zapasy amunicji posiadane przez jednostkę strzelecką podczas bitwy. Jednostki wyposażone w łuki mają jej więcej od jednostek wyposażonych choćby w oszczepy do rzucania.
  9. Zasięg - to dystans z jakiego jednostka może ostrzelać przeciwnika. Najkrótsze zasięgi mają jednostki z bronią miotaną, a największe machiny oblężnicze.
  10. Obr. od ostrzału - czyli po prostu obrażenia jakie może zadać wystrzelony pocisk. Bełt z balisty wyrządzi większe szkody od strzały z łuku.

Po najechaniu muszką na każdą ze statystyk otrzymasz dokładne informacje na jej temat. Dodatkowo przy tych statystykach możesz znaleźć szereg ikonek oznaczających dodatkowe ich modyfikatory. Są to:

  1. Tarcza - określa dodatkową odporność jednostki na ataki dystansowe (nie licząc artylerii). Kolor tarczy określa jej skuteczność - brązowa to 20% zablokowanych obrażeń, zaś srebrna blokuje ich aż 55%.
  2. Przebicie pancerza - oznacza, że obrażenia zadawane przez jednostkę w znacznej części ignorują pancerz przeciwnika. Jednostki takie są bardzo skuteczne przeciwko silnie opancerzonym jednostkom.
  3. Premia przeciwko piechocie - oznacza, że jednostka walcząc z piechotą otrzymuje dodatkowy bonus do zadawanych obrażeń.
  4. Premia przeciwko dużym przeciwnikom - oznacza, że jednostka lepiej sobie radzi walce podczas starć z jazdą czy dużymi potworami.
  5. Płonące ataki - jednostka zada wrogowi dodatkowe obrażenia jeśli ten jest podatny na ogień. Podatne na ogień są choćby drzewce, jednak je nieczęsto spotkasz.
  6. Magiczne ataki - oznacza to, że jednostka może zadać obrażenia jednostkom, które są odporne na ataki fizyczne. Część jednostek jest zaś odporna na tego typu ataki, jak np. jednostki krasnoludów.
  7. Trucizna - zmniejsza na 10 sekund obrażenia oraz prędkość trafionej jednostki.
  8. Skażenie - zmniejsza na 10 sekund dyscyplinę trafionej jednostki (posiadają to tylko niektóre jednostki Skavenów)
  9. Łkające ostrze - zmniejsza na 35 sekund o 50% pancerz trafionej jednostki (posiada to tylko jedna jednostka Skavenów - Posłańcy Śmierci).
  10. Szaleństwo Khaine'a - na 16 sekund zmniejsza zdolność obrony w zwarciu i prędkość trafionej jednostki. Dodatkowo powoduje, ze wpada ona w furię, czyli przeciwnik traci nad nią kontrolę (posiada to tylko jedna jednostka Mrocznych Elfów - Mroczne Wiedźmy).
  11. Oślepienie - na 10 sekund trafionej jednostce zmniejsza umiejętności walki i obrony, a także celność w przypadku jednostek dystansowych (posiada to tylko jedna jednostki Jaszczuroludzi - Bastiladon (słoneczny kryształ)).

Dobrze się zapoznać ze wszystkimi tymi statystykami i odpowiednio je wykorzystywać podczas walki. Jeśli np. grasz Wysokimi Elfami ważne jest wykorzystywanie przewagi zasięgu jaki dają ci łuki, jednocześnie pamiętając, że największe straty zadasz jednostkom nieposiadającym tarcz. Przeciwko mocniej opancerzonym jednostkom wykorzystuj jednostki z wielką bronią mające przebicie pancerza, zaś by przechwycić jednostki jazdy czy potworów używaj włóczników i halabardników mających bonus do walki z nimi.

Umiejętności

Jednostki mogą posiadać szereg umiejętności, wszystkie je możesz sprawdzić z poziomu własnych bitew. - Statystyki jednostek | Armia w Total War Warhammer II - Total War: Warhammer II - poradnik do gry
Jednostki mogą posiadać szereg umiejętności, wszystkie je możesz sprawdzić z poziomu własnych bitew.

Oprócz liczbowych statystyk każda jednostka może posiadać szereg umiejętności. Są one przedstawione w formie ikonek u dołu okna ze statystykami, po najechaniu myszką na każdą z nich otrzymasz dokładne informacje na jej temat. Umiejętności te można podzielić na trzy kategorie podstawowe (które w większości można było spotkać w poprzednich odsłonach serii), frakcyjne (posiadają je wszystkie lub prawie wszystkie jednostki konkretnej rasy), oraz umiejętności jednostki.

Do umiejętności podstawowych należą:

  1. Ukrycie (las) - jednostka może kryć się przed wzrokiem wroga na terenach leśnych, dopóki ten nie podejdzie zbyt blisko.
  2. Skradanie - jednostka może się ukryć wszędzie, niezależnie od typu terenu, dopóki wróg nie znajdzie się blisko niej.
  3. Straż przednia - jednostka może na początku bitwy zostać rozmieszczona poza początkową strefą.
  4. Strzał w ruchu - jednostka może się poruszać jednocześnie ostrzeliwując wroga.
  5. Obrona przed szarżą dużych przeciwników - jednostka ignoruję dodatkowe obrażenia zadane przez wrogie jednostki jazdy oraz dużych potworów, które są związane z ich premią do szarży.
  6. Świetna obrona przed szarżą - jednostka jest odporna na obrażenia związane z bonusem do szarży wszystkich jednostek.
  7. Odporność na ostrzał - jednostka, nawet jeśli nie posiada tarcz, lepiej wytrzymuje wrogi ostrzał.
  8. Odporność na ogień - jednostka w znacznym stopniu jest odporna na obrażenia zadawane przez jednostki z ognistymi atakami.
  9. Odporność fizyczna - dodatkowa obrona przeciwko atakom niemagicznym.
  10. Wywołuje strach - zmniejsza dyscyplinę wśród wrogich jednostek. Jednostka to posiadająca jest odporna na działanie tego efektu.
  11. Wywołuje terror - powoduje, że wroga jednostka podczas walki wręcz zostaje chwilowo rozbita. Jednostka to posiadająca jest odporna na działanie tego efektu.
  12. Napastnik oblężniczy - jeśli posiadasz taką jednostkę w armii możesz natychmiastowo przeprowadzić szturm na ufortyfikowaną osadę, bez konieczności budowania wież czy taranów.
  13. Nie biega - jednostka może poruszać się tylko z marszową prędkością. Umiejętność tą posiadają jednostki artylerii.
  14. Niezłomność - jednostka nie traci dyscypliny i nigdy nie zacznie uciekać z pola walki.

Do umiejętności frakcyjnych należą:

  1. Wprawa w wojaczce (Wysokie Elfy) - tą umiejętność posiadają prawie wszystkie elfie jednostki armii Wysokich Elfów. Do momentu, kiedy zdrowie jednostki nie spadnie poniżej 50% ma ona zwiększoną obronę w zwarciu o 12 i atak w zwarciu o 2.
  2. Mistrzowskie wyszkolenie (Wysokie Elfy) - ulepszona wersja powyższej umiejętności, dostępna u elitarnych jednostkach elfów. Do momentu, kiedy zdrowie jednostki nie spadnie poniżej 50% ma ona zwiększoną obronę w zwarciu o 12 i atak w zwarciu o 8.
  3. Mordercza skuteczność (Mroczne Elfy) - tą umiejętność posiadają prawie wszystkie jednostki w armii Mrocznych Elfów. Kiedy zabijesz odpowiednią ilość wrogów w bitwie (ich ilość jest określona na wskaźniku u góry ekranu podczas bitwy), wszystkie jednostki posiadające tą umiejętność otrzymają zwiększenie dyscypliny o 15, zwiększenie ataku w zwarciu o 25%, zwiększenie premii do szarży o 25%, zwiększony o 30% wigor, a w przypadku jednostek strzeleckich przebicie pancerza podczas ostrzału zostanie zwiększone o 20%, efekt ten utrzymuje się przez 90 sekund.
  4. Mistrzostwo mordu (Mroczne Efy) - ulepszona wersja powyższej umiejętności, dostępna dla dwóch specjalistycznych jednostek. Oprócz powyższych efektów jednostka dodatkowo zaczyna budzić strach wśród wrogów. Efekt też trwa dłużej bo 120 sekund.
  5. Pierwotne instynkty (Jaszczuroludzie) - umiejętność tą posiada większość jednostek Jaszczuroludzi. Kiedy ich zdrowie spadnie poniżej 50% wpadają w furię, przez co gracz traci nad nimi kontrolę, a sama jednostka atakuje najbliższą jednostkę wroga.
  6. W ilości siła (Skaveni) - umiejętnością tą posiada większość jednostek Skavenów. Jeśli jednostka ma ponad 50% zdrowia, to jest dyscyplina jest zwiększona o 6, a obrona w zwarciu o 8, jednak kosztem szybkości zmniejszonej o 12%.
  7. W nogi! (Skaveni) - umiejętnością tą posiada większość jednostek Skavenów. Kiedy ich zmniejszy się poziom ich dyscypliny, to ich prędkość zostaje zwiększona o 12%.

W kwestii umiejętności jednostek to jest ich cała mnogość i najlepiej samodzielnie je przeanalizować. Powyżej wypisane umiejętności są zaś najczęściej spotykane podczas bitew.

Podobało się?

0

Total War: Warhammer II

28 września 2017

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2018-01-13
23:41

Mariusz78 Junior

Kiedy będzie dostępmy poradnik

Komentarz: Mariusz78
2017-11-21
11:26

erjot111 Junior

nie ma możliwości pobrania poradnika...

Komentarz: erjot111

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl