Dziś piszemy o multiplayerowych trybach w grze Doom, niezauważonym przez nikogo ujawnieniu nowej marki BioWare na GDC 2016, bardzo dużych zwolnieniach w studiu 5th Cell, kolejnych tytułach wstecznie kompatybilnych na Xboksie One oraz zapowiedzi narzędzi moderskich do Grim Dawn. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Studio id Software opublikowało nowy zwiastun gry Doom (widoczny poniżej), przy okazji prezentując sześć trybów rozgrywki, które zostaną udostępnione na starcie. Będą to:
Choć formy zabawy mogą brzmieć umiarkowanie oryginalnie, deweloper chce zapewnić im nutkę świeżości dzięki występującym w grze wzmocnieniom (zwłaszcza runom przemieniającym graczy w potężne demony). Więcej szczegółów na temat poszczególnych trybów znajdziecie w artykule pod tym adresem. Na koniec przypominam, że Doom wyjdzie 13 maja na PC, PS4 i XOne.
Xbox One doczekał się kolejnych trzech gier z Xboksa 360, które można uruchomić na nowszej konsoli dzięki wstecznej kompatybilności. Są to pierwszy Assassin’s Creed, samochodówka GRID 2 i trzecioosobowa gra akcji Dark Void. Przy okazji warto wspomnieć, że w ciągu ostatniego miesiąca w ten sam sposób udostępnione zostały również gry Alan Wake, Castlevania: Symphony of the Night, Pac-Man, Carcassone i Geometry Wars: Retro Evolved.
Studio Crate Entertainment zapowiedziało, że jego najnowsze dzieło – wydany w lutym udany hack’n’slash Grim Dawn – otrzyma narzędzia moderskie przed końcem kwietnia. Będzie to rozbudowane oprogramowanie, umożliwiające m.in. opracowywanie własnych zadań ze skryptami i dialogami, importowanie obiektów graficznych i utworów muzycznych, wprowadzanie do świata gry nowych frakcji (ale nie w obrębie oryginalnej kampanii fabularnej) etc.

BioWare skrycie ujawniło swoją nową markę na Game Developers Conference 2016 – i to tak skrycie… że nikt tego nie zauważył. Informację taką podał Alistair McNally, odpowiedzialny za projektowanie i kierunek artystyczny gier powstających w studiach w Edmonton, Montrealu i Austin. Deweloper pochwalił się na Twitterze, że podczas konferencji paradował w koszulce, na której widniała nowa marka firmy BioWare, ale nikt nie zwrócił na nią uwagi (i tym samym prawdopodobnie nikt jej nie uwiecznił).
O owej grze wiadomo na razie tyle, że powstaje w studiu w Edmonton, a rozmachem – wielkością świata, fabułą etc. – ma dorównać cyklom Dragon Age i Mass Effect.
Znane z platformowo-logicznej serii Scribblenauts studio 5th Cell zwolniło znaczną większość personelu (45 osób) i prawie zawiesiło działalność (dzięki, Gamespot). Stało się tak z powodu skasowania przez Warner Bros. Interactive Entertainment gry mobilnej Scribblenauts: Fighting Words. Obecnie deweloper skupia się wyłącznie na znalezieniu zwolnionym pracownikom nowej pracy. Wobec powyższego znacząco zmalały również szanse na powstanie Anchors in the Drift – obiecującego hack’n’slasha, który w październiku walczył o fundusze na Fig.co.

Polecamy też Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii…
…jak również najnowsze filmy z gier:
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Krzysztof Mysiak
Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.