Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCX360PS3
Okładka Dark Void (PC)

Dark Void

Zręcznościowa gra akcji z perspektywy trzeciej osoby, rozgrywająca się w alternatywnym wymiarze naszego świata. Jako główny bohater Will przyjdzie nam stanąć do boju z rasą obcych i odnaleźć możliwość powrotu do pierwotnego wymiaru.

Akcji | TPP

Okładka Dark Void (PC)

data premiery gry:

19sty2010

PS3 PC X360

Dark Void to gra akcji będąca debiutanckim projektem firmy Airtight Games. Zespół ten został uformowany z byłych programistów Microsoft Game Studios, odpowiedzialnych między innymi za Crimson Skies: High Road to Revenge.

Akcja gry rozgrywa się w 1938 roku, oferując nam możliwość pokierowania postacią pilota Willa. Główny bohater wskutek awarii samolotu ląduje wraz ze swoją przyjaciółką Avą w samym centrum Trójkąta Bermudzkiego. Na drodze głównych postaci stają mechaniczni przeciwnicy będący przedstawicielami wrogiej rasy obcych, a na domiar złego Will i Ava odkrywają, że trafili do tytułowego alternatywnego wymiaru. Naszym zadaniem jest nie tylko powstrzymanie potworów przed przedostaniem się do naszego świata, ale także opracowanie z pomocą innych rozbitków planu ucieczki. W sumie do rozegrania mamy trzy rozległe scenariusze, wzbogacone licznymi i efektownymi scenkami przerywnikowymi.

Model rozgrywki w znacznym stopniu przypomina obie części Gears of War, a to dlatego, że jednym z gwarantów sukcesu jest umiejętne prowadzenie ostrzału zza dostępnych zasłon. Główny bohater do eliminacji wrogów wykorzystuje zarówno ziemskie bronie (karabin maszynowy, granaty) jak i narzędzia zagłady będące dziełem obcej rasy (między innymi działko laserowe). W trakcie gry zabijamy różne gatunki potworów, wśród których nie brakuje zarówno słabszych bestii jak i zdecydowanie trudniejszych do pokonania wężopodobnych istot czy przebiegłych snajperów. SI wrogów stoi na wysokim poziomie, dzięki czemu są oni w stanie aktywnie reagować na nasze poczynania na polu walki.

Ważną rolę w czasie rozgrywki pełni specjalny pancerz głównego bohatera. Z czasem zyskuje on nowe funkcje, wśród których na szczególną uwagę zasługuje plecak rakietowy. Urządzenie to możemy wykorzystywać do krótkich lub długich lotów. Co ciekawe, w trakcie rozgrywania powietrznych batalii możemy przejmować kontrolę nad sojuszniczymi maszynami lub latającymi spodkami wroga.

Dark Void działa na trzeciej generacji silnika graficznego Unreal Engine, a zmagania głównego bohatera obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Gra pozwala wyłącznie na walkę w trybie singleplayer.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 6,9 / 10 na podstawie 369 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7,3 / 10 na podstawie 207 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,99 PLN

Klasyfikacja PEGI Dark Void

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Dark Void

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Quad 2.66 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki GeForce 9800 lub lepsza, 10 GB HDD, Windows XP/Vista

Dark Void - testujemy przed premierą

Przed premierą 15 grudnia 2009, 14:51

Drugą charakterystyczną cechą Dark Void jest obecność plecaka rakietowego, który najczęściej wykorzystujemy w klasyczny sposób, a więc do szybkiego przedostawania się na wyższe półki i zaskakiwania wrogów atakami z powietrza. Jest on szczególnie przydatny w drugim rozdziale, który cechuje się większymi arenami walk. Używanie plecaka w tym trybie jest naturalnie mocno ograniczone i jednocześnie dobrze wyważone, tak by nie uzyskać zbyt dużej przewagi nad siłami wroga. Omawiany gadżet w alternatywnym trybie działania przeistacza Willa w kogoś na kształt Iron Mana i tu z jakością wykonania oraz grywalnością, przynajmniej w testowanej przeze mnie wersji, było znacznie gorzej. Denerwował przede wszystkim długi czas reakcji na wydawane polecenia, jak również ogólna ślamazarność bohatera. Oba te czynniki niesamowicie utrudniają realizację dokładnie zaplanowanych akrobacji. Sprawę dodatkowo komplikuje nagły start w połączeniu z natychmiastowym zgonem po uderzeniu w inną jednostkę latającą czy element otoczenia. Rezultat tego wszystkiego jest taki, że zamiast na walce trzeba skupiać się na utrzymaniu Willa przy życiu. O ile w przypadku potyczek rozgrywanych na otwartej przestrzeni nie stanowi to problemu, to w sytuacji staczania ich w „ciasnych” lokacjach wydaje się nie do przyjęcia. Sterowanie, szczególnie w trybie lotu, ewidentnie rozplanowano z myślą o użytkownikach konsolowych, gdyż rozmieszczenie głównych klawiszy w wersji PeCetowej jest dalekie od ideału. Częściowo można to rozwiązać poprzez wprowadzenie własnych ustawień, choć przewiduję, że i tak najlepiej będzie po prostu zaopatrzyć się w xboksowy kontroler.

PS3
PC
X360