Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

dystrybucja cyfrowa vs pudełkowa Najnowsze wiadomości i informacje

Planowane wyniki sprzedaży Star Wars Jedi Fallen Order i inne fakty z raportu EA
Planowane wyniki sprzedaży Star Wars Jedi Fallen Order i inne fakty z raportu EA

Adrian Werner, 8 maja 2019, 11:23

Firma Electronic Arts udostępniła raport finansowy za I kwartał 2019 roku. Znalazło się w nim sporo ciekawych informacji na temat prognozowanych wyników sprzedaży Star Wars Jedi: Fallen Order oraz nowych gier z serii Need for Speed i Plants vs Zombies. Wydawca coraz mocniej stawia także na free-to-play i dystrybucję cyfrową.

Sprzedaż Call of Duty przekroczyła 300 mln; 76% przychodów Activision Blizzard to dystrybucja cyfrowa
Sprzedaż Call of Duty przekroczyła 300 mln; 76% przychodów Activision Blizzard to dystrybucja cyfrowa

Entelarmer, 3 maja 2019, 10:32

Firma Activision Blizzard udostępniła raport finansowy za okres styczeń-marzec 2019 roku. Spółka pochwaliła się sprzedaniem ponad 300 milionów kopii gier z serii Call of Duty, jak również ogromnymi przychodami z dystrybucji cyfrowej, w tym z mikrotransakcji.

Sprzedaż filmów na płytach spadła o połowę w ciągu 5 lat
Sprzedaż filmów na płytach spadła o połowę w ciągu 5 lat

Aquma, 15 kwietnia 2019, 10:45

Raport THEME przygotowany przez organizację Motion Picture Association of America dowodzi, że fizyczne nośniki z biegiem lat cieszą się coraz mniejszym zainteresowaniem. Klienci stawiają na streaming – usługi tego typu są już popularniejsze od telewizji kablowej.

47% sprzedanych tytułów konsolowych od Electronic Arts pochodzi z cyfrowej dystrybucji
47% sprzedanych tytułów konsolowych od Electronic Arts pochodzi z cyfrowej dystrybucji

Frozen, 6 lutego 2019, 13:49

Popularność dystrybucji cyfrowej nieprzerwanie rośnie. Już prawie połowa konsolowych gier sprzedanych w ciągu ostatniego roku przez EA trafiła do klientów bez wykorzystania nośnika fizycznego.

Koniec pewnej ery - najbliższy numer CD-Action bez płyty DVD
Koniec pewnej ery - najbliższy numer CD-Action bez płyty DVD

AlexB, 23 sierpnia 2018, 13:30

Po 22 latach bytności na rynku CD-Action pojawi się w kioskach po raz pierwszy bez płyty. Najnowszy numer najpopularniejszego polskiego czasopisma branżowego będzie sprzedawany wyłącznie ze zdrapką z wydrukowanym kodem do wykorzystania na platformie Steam. Wraz z tą zmianą obniżono cenę miesięcznika – z 17,99 zł na 9,99 zł.

Gracze konsolowi wolą fizyczne wersje gier. Pecetowi? Niekoniecznie
Gracze konsolowi wolą fizyczne wersje gier. Pecetowi? Niekoniecznie

ElMundo, 19 czerwca 2018, 09:18

Najnowszy raport firmy Nielsen pokazuje, że raczej nie zapowiada się na rychłe zniknięcie z rynku gier w formie pudełkowej, przynajmniej na konsolach. W przypadku pecetów jest zgoła odmiennie - popularne „krążki” odchodzą do lamusa.

Polish Gamers Research 2018 – źródła gier i portfel gracza
Polish Gamers Research 2018 – źródła gier i portfel gracza

Movis, 24 maja 2018, 16:16

Przyszła pora na czwartą już część podsumowania badania Polish Gamers Research 2018. Tym razem dowiadujemy się, skąd Polacy czerpią nowe gry oraz jak je kupują. Wspominamy też o popularności dodatków i przybliżamy parę faktów na temat wydatków graczy.

Wydawcy zarabiają niemal 30% więcej na dystrybucji cyfrowej niż na pudełkowej
Wydawcy zarabiają niemal 30% więcej na dystrybucji cyfrowej niż na pudełkowej

Aquma, 14 lutego 2018, 14:15

Wczorajszy raport finansowy Ubisoftu, poza szeregiem interesujących informacji, rzucił światło na różnicę pomiędzy przychodami generowanymi dla wydawcy przez tradycyjną i cyfrową dystrybucję.

Best Buy wycofuje się ze sprzedaży CD-Audio. To koniec muzyki na płytach?
Best Buy wycofuje się ze sprzedaży CD-Audio. To koniec muzyki na płytach?

Góral, 7 lutego 2018, 17:54

Od dłuższego czasu muzyka na płytach CD sprzedaje się coraz gorzej, ale cały czas da się ją kupić bez większych problemów. Wkrótce może się to jednak zmienić, gdyż pierwsza duża sieć sklepów postanowiła wycofać się z tego rynku.

Ruszyły zamówienia przedpremierowe na Assassin's Creed: Origins [news zaktualizowany]
Ruszyły zamówienia przedpremierowe na Assassin's Creed: Origins [news zaktualizowany]

Vergil, 13 czerwca 2017, 00:52

W oficjalnym sklepie Ubisoftu ruszyły zamówienia przedpremierowe na Assassin’s Creed: Origins. Produkcja jest dostępna w trzech edycjach, aczkolwiek z pudełkowego wydania będą cieszyć się wyłącznie konsolowi gracze.

Kondycja polskiego rynku gier – najpopularniejsze źródła gier
Kondycja polskiego rynku gier – najpopularniejsze źródła gier

luckie, 26 maja 2017, 09:11

Ostatni news z serii opartej na badaniach z Digital Dragons 2107 skupia się na najpopularniejszych w naszym kraju źródłach gier. Szepniemy też słówko lub dwa o e-sporcie.

Cyfrowa dystrybucja zdominowała amerykański rynek gier

Góral, 20 kwietnia 2017, 11:55

Według raportu stowarzyszenia Entertainment Software Association, w 2016 roku 74% przychodów z gier w USA zostało wygenerowanych w ramach cyfrowej dystrybucji (sprzedaż pełnych wersji, dodatków, subskrypcji itd.). Podano również wiele innych danych statystycznych na temat amerykańskich graczy, związanych np. z popularnością pecetów i konsol.

Na świecie są ponad 2 miliardy graczy i inne ciekawostki z raportu GAMR
Na świecie są ponad 2 miliardy graczy i inne ciekawostki z raportu GAMR

Góral, 17 stycznia 2017, 11:32

Fundusz inwestycyjny GAMR opublikował infografikę prezentującą historię branży gier. Zebrane na niej dane pochodzą z różnych firm analitycznych, w tym NPD, SuperData oraz Newzoo, i zdradzają kilka interesujących informacji np. o cyfrowej dystrybucji czy kondycji rynku konsolowego.

Gry pecetowe przyniosą w 2020 roku 42 mld dolarów
Gry pecetowe przyniosą w 2020 roku 42 mld dolarów

Adrian Werner, 3 sierpnia 2016, 13:08

Firma DFC Intelligence opublikowała analizę pecetowego rynku gier i prognozę jego rozwoju do 2020 roku. W skrócie – jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej. Przychody rosną w dobrym tempie (głównie dzięki Chinom), komputerowa dystrybucja pudełkowa jest wciąż spychana na margines, a Windows 10 nie oddziałowuje na rynek PC ani dobrze, ani źle.

Fallout 4 - w dniu debiutu sprzedano więcej cyfrowych niż pudełkowych egzmeplarzy
Fallout 4 - w dniu debiutu sprzedano więcej cyfrowych niż pudełkowych egzmeplarzy

Góral, 23 lutego 2016, 11:51

Todd Howard, reżyser Fallouta 4, wyjawił, że w dniu debiutu produkcja sprzedała się w większym nakładzie w cyfrowej dystrybucji niż w handlu detalicznym. Niestety, nie ujawnił dokładnej liczby egzemplarzy.

W zeszłym roku wydaliśmy 61 miliardów dolarów w dystrybucji cyfrowej

Arantasar, 27 stycznia 2016, 16:46

Padł rekord światowej sprzedaży gier w dystrybucji cyfrowej – w zeszłym roku użytkownicy wydali w ten sposób 61 miliardów dolarów. Największą popularnością cieszyły się produkcje pecetowe (z League of Legends na czele), ale tylko nieznacznie wyprzedzając tytuły mobilne (tutaj królowało Clash of Clans). Z kolei gry przeznaczone na konsole zanotowały duży wzrost.

Raport finansowy Take-Two Interactive - NBA 2K16 wielkim sukcesem
Raport finansowy Take-Two Interactive - NBA 2K16 wielkim sukcesem

Góral, 6 listopada 2015, 12:50

W drugim kwartale roku fiskalnego 2016 firma Take-Two Interactive Software zanotowała 347 milionów dolarów przychodu i 54 miliony zysku. Na wynik wpłynęła przede wszystkim gra NBA 2K16, którą w ciągu kilku dni po premierze wysłano do sklepów w ponad 4 milionach egzemplarzy.

Słabe wyniki finansowe Ubisoftu; wzrost udziału pecetów w sprzedaży gier firmy
Słabe wyniki finansowe Ubisoftu; wzrost udziału pecetów w sprzedaży gier firmy

Adrian Werner, 5 listopada 2015, 11:05

Firma Ubisoft opublikowała raport z wynikami finansowymi za pierwszą połowę roku rozliczeniowego 2015. Brak dużych premier spowodował, że nie udało się wypracować zysków. Spośród platform sprzętowych największy udział w sprzedaży miało PlayStation 4, ale dystans do konsoli firmy Sony mocno zmniejszyły pecety.

NBA 2K16 - ponad 4 miliony egzemplarzy w sklepach
NBA 2K16 - ponad 4 miliony egzemplarzy w sklepach

Góral, 2 października 2015, 18:21

Firma 2K Games poinformowała, że w ciągu kilku dni po premierze gry NBA 2K16 do sklepów wysłano ponad 4 miliony egzemplarzy produkcji. Dodatkowo sprzedaż tytułu w cyfrowej dystrybucji wzrosła dwukrotnie w porównaniu do zeszłorocznej edycji.

Kondycja polskiego rynku gier – dystrybucja cyfrowa a sprzedaż detaliczna
Kondycja polskiego rynku gier – dystrybucja cyfrowa a sprzedaż detaliczna

luckie, 30 września 2015, 12:43

Z najświeższych danych dotyczących polskiego rynku gier wynika, że dystrybucja cyfrowa coraz śmielej poczyna sobie w naszym kraju. Sprawdzamy z jakimi wyzwaniami borykają się wydawcy gier w Polsce oraz jakie tendencje widać wśród graczy.

Rozkład sprzedaży Wiedźmina 3 na konsolach i PC
Rozkład sprzedaży Wiedźmina 3 na konsolach i PC

luckie, 22 września 2015, 10:10

Choć nie znamy dokładnych wyników sprzedaży Wiedźmina 3, wiemy mniej więcej, jak rozkładała się sprzedaż gry na PC i konsolach w pierwszych tygodniach od premiery. Studio CD Projekt RED podało też proporcje kupionych wydań pudełkowych i elektronicznych.

Activision Blizzard zanotowało świetny II kwartał 2015 roku
Activision Blizzard zanotowało świetny II kwartał 2015 roku

Góral, 5 sierpnia 2015, 09:01

Poznaliśmy wyniki finansowe firmy Activision Blizzard za II kwartał fiskalny 2015 roku. Koncern zanotował ponad miliard dolarów przychodu (z czego aż 55% pochodzi z cyfrowej dystrybucji) i 212 milionów dolarów zysku.

Ubisoft zanotował 70-procentowy spadek przychodów w pierwszym kwartale finansowym bieżącego roku
Ubisoft zanotował 70-procentowy spadek przychodów w pierwszym kwartale finansowym bieżącego roku

Góral, 9 lipca 2015, 19:56

Firma Ubisoft ujawniła wyniki finansowe wypracowane w pierwszym kwartale bieżącego roku finansowego. Wydawca zanotował ponad 70-procentowy spadek przychodów w porównaniu do tego samego okresu 2014 roku.

Najpopularniesze źródła gier w Polsce według badań na Digital Dragons 2015
Najpopularniesze źródła gier w Polsce według badań na Digital Dragons 2015

luckie, 25 maja 2015, 12:00

Skąd Polacy biorą gry? Jak się o nich dowiadujemy? I ile średnio na nie wydajemy? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w ostatnim newsie dotyczącym badań polskiego rynku gier na Digital Dragons 2015

Rynek gier osiągnie wartość 100 mld dolarów w 2019 roku
Rynek gier osiągnie wartość 100 mld dolarów w 2019 roku

Draug, 22 października 2014, 11:53

Pod koniec czerwca firma DFC Intelligence donosiła, że wartość rynku gier osiągnie 100 mld dolarów w 2018 roku. Niedawno analitycy musieli zrewidować ten pogląd – biorąc pod uwagę utratę przez konsole casualowej klienteli na rzecz urządzeń mobilnych, uznano, że wspomniana kwota zostanie przekroczona w 2019 roku.