Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 stycznia 2010, 09:05

autor: Adrian Werner

Sword of the Stars II oraz inne nowe gry Paradox Interactive

Pisaliśmy już o Paradox Interactive Convention 2010, czyli imprezie zorganizowanej przez znanego głównie ze skomplikowanych gier strategicznych szwedzkiego wydawcę. Zlot dobiegł już końca, przynosząc nam masę ciekawych wieści. Wśród nich znalazły się także informacje o nowych tytułach, jakie Paradox ma obecnie w produkcji.

Pisaliśmy już o Paradox Interactive Convention 2010, czyli imprezie zorganizowanej przez znanego głównie ze skomplikowanych gier strategicznych szwedzkiego wydawcę. Zlot dobiegł już końca, przynosząc nam masę ciekawych wieści. Wśród nich znalazły się także informacje o nowych tytułach, jakie Paradox ma obecnie w produkcji.

Sword of the Stars II oraz inne nowe gry Paradox Interactive - ilustracja #1

Obrazek z pierwszego Sword of the Stars

Przede wszystkim ujawniono Sword of the Stars II: The Lords of Winter, kontynuację udanej strategii kosmicznej z 2006 roku. W grze powróci wszystkie sześć ras, znanych z pierwowzoru oraz dodatków do niego. Dołączy do nich jedna nowa: Suul'ka, prastara cywilizacja, która potajemnie manipulowała wydarzeniami w pierwszej części. Twórcy gry - Kerberos Studios nie są jeszcze gotowi zdradzić zbyt wielu szczegółów fabuły. Dowiedzieliśmy się jednak, że pojawienie się nowej frakcji wydatnie zmieni stosunki panujące w galaktyce. Doświadczona wojną ludzkość będzie bardziej tolerancyjna w stosunku do obcych. Z kolei imperium Zuul stanie na krawędzi wojny domowej, gdyż połowa z jego mieszkańców uzna Suul'ka za bogów, a reszta zechce wyzwolić się spod panowania swoich dawnych panów.

Znaczącemu usprawnieniu mają ulec mechanizmy rozgrywki. Każda z ras otrzyma na starcie bardziej egzotyczne i zindywidualizowane drzewko rozwoju technologicznego. Jednym z przykładów tego są kosmiczne klasy Leviathan - trzy razy większe niż znane z pierwowzoru Dreadnoughty. Podbijane przez nas systemy planetarne będą bardziej rozbudowane i szczegółowe, w skład każdego wejdzie wiele planet, księżyców i innych ciał niebieskich. Potwierdzono też, że bitwy rozgrywane będą w pełnym trójwymiarze. Choć nie uściślono czy oznacza to pełnię swobody ruchu w trzech wymiarach (niczym w pamiętnym Homeworld), czy też 3D ograniczy się wyłącznie do strony wizualnej.

Gra wciąż znajduje się we wczesnym stadium produkcji i jej premiera zapowiadana jest dopiero na następny rok. Jednocześnie warto dodać, że Paradox Interactive bardzo zależy na sukcesie tego tytułu. Twórcom zapewniono znacznie większy budżet oraz dłuższy cykl produkcyjny niż te, którymi Kerberos Studios dysponowało przy produkcji pierwowzoru.

Sword of the Stars II oraz inne nowe gry Paradox Interactive - ilustracja #2

Oryginalna modyfikacja Magna Mundi

Drugim z ujawnionych tytułów było Magna Mundi, które swój żywot rozpoczęło jako jeden z najlepszych modów do Europa Universalis 3. Rozbudowywał on wydatnie oryginalną grę, czyniąc ją znacznie bardziej realistyczną i wierniejszą historycznym realiom. Na potrzeby wersji komercyjnej twórca modyfikacji założył własne pełnowymiarowe studio deweloperskie pod nazwą Universo Virtual. Zapewnia, że debiutanckie dzieło firmy nie będzie jedynie oszlifowanym modem, ale całkiem nową produkcją, która założenia oryginału potraktuje jako fundamenty pod coś zupełnie nowego. Akcja rozpoczyna się w momencie upadku Konstantynopola i potoczy się dalej przez renesans oraz epokę rozwiniętego kolonializmu. Jako jedna z ponad 300 dostępnych nacji własnymi rękoma kształtować będziemy historię i wpływać na wydarzenia takie jak reformacja, uzyskanie przez Stany Zjednoczone niepodległości czy Rewolucja francuska. Według planów produkcja ma potrwać łącznie 18 miesięcy i zakończyć się w 2011 roku.

Sword of the Stars II oraz inne nowe gry Paradox Interactive - ilustracja #3

Commander: Conquest of the Americas,

Ostatnią z ogłoszonych nowych produkcji jest Commander: Conquest of the Americas, czyli trzecia część cyklu autorstwa Slitherine Software ( poprzednie to Commander: Europe at War oraz Commander: Napoleon at War). Tytuł ten ma łączyć najlepsze cech gier strategicznych i handlowych. Jako jedna z XVI wiecznych europejskich potęg staniemy do wyścigu o dominację nad Nowy Światem. Premiera zapowiadana jest na trzeci kwartał tego roku. Zainteresowani powinni zapoznać się z filmikiem, który wypuszczono przy okazji ujawnienia tej produkcji.

Sword of the Stars II oraz inne nowe gry Paradox Interactive - ilustracja #4

Victoria 2

Poza nowymi tytułami na zlocie nie zabrakło oczywiście prezentacji gier, które zostały ujawnione już jakiś czas temu. Odbyły się pokazy wszystkich nadchodzących produkcji Paradox Interactive, takich jak m.in. Rise of Prussia, Vainglory of Nations, Achtung Panzer: Kharkov 1943 (o wszystkich trzech już pisaliśmy), Majesty 2: Kingmaker (donosiliśmy o tym kilka dni temu), Lead and Gold: Gangs of the Wild West oraz Victoria 2. Przy okazji wypuszczono szereg nowych materiałów video:

Nie da się ukryć, że Paradox Interactive Convention 2010 obfitowało w ciekawe atrakcje. Przyszłość szwedzkiego wydawcy maluje się w różowych barwach. Wyraźnemu rozbudowaniu uległ najważniejszy dla niego dział gier strategicznych. Ich własne produkcje, takie jak Victoria 2 mają się doskonale, a wykupione niedawno studio AGEOD wydanie pomoże w rozbudowaniu tej części aktywności firmy. Poprzez udostępnienie własnych silników dla celów innych produkcji Paradox stał się wydawcą wielu mniejszych, ale interesujących projektów takich jak For The Glory oraz Magna Mundi. A pamiętać też trzeba, że dzięki Magicka oraz Lead and Gold: Gangs of the Wild West Szwedzi wejdą końcu na lukratywny rynek konsolowy.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.