Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 grudnia 2009, 20:48

autor: Szymon Liebert

Paradox Interactive kupuje nowe studio i zapowiada Rise of Prussia

Firma Paradox Interactive, znana przede wszystkim ze stworzenia serii Hearts of Iron oraz wydania wielu innych, rozbudowanych strategii, przejęła przedsiębiorstwo AGE Studio, zyskując tym samym nową produkcję w swojej mocno wyspecjalizowanej ofercie. Jest nią gra Rise of Prussia, którą zobaczymy już w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Firma Paradox Interactive, znana przede wszystkim ze stworzenia serii Hearts of Iron oraz wydania wielu innych, rozbudowanych strategii, przejęła przedsiębiorstwo AGE Studio, zyskując tym samym nową produkcję w swojej mocno wyspecjalizowanej ofercie. Jest nią gra Rise of Prussia, którą zobaczymy już w pierwszym kwartale przyszłego roku.

W skład AGE Studio wchodzi francuski deweloper AGEOD, który odpowiada za kilka strategicznych produkcji. Studio stworzyło takie tytuły jak: American Civil War: The Blue and the Gray, dwie części Birth of America czy Great Invasions: Mroczne wieki. Z takim dorobkiem przyszłe gry przedsiębiorstwa doskonale wpasują się w ofertę nowego wydawcy.

Fredrik Wester, szef Paradox Interactive, zapewnia, że sam chętnie zagrywał się w produkcje AGEOD. Studio będzie funkcjonowało według dotychczasowych zasad, opracowując autorskie tytuły przy wykorzystaniu silnika AGE. Paradox pomoże natomiast w udostępnieniu przyszłych gier szerszej grupie odbiorców oraz zapewni lepsze warunki wydawnicze.

Paradox Interactive kupuje nowe studio i zapowiada Rise of Prussia - ilustracja #1

Pierwszym wspólnym projektem będzie wspomniana gra Rise of Prussia, o której studio AGEOD mówiło kilka miesięcy temu. Szczegóły produkcji możemy znaleźć między innymi na forum firmy Paradox Interactive. W skrócie twórcy obiecują wszystkie elementy i ulepszenia występujące w swoich poprzednich grach oraz oczywiście zestaw zupełnie nowych pomysłów.

Wśród nowości pojawi się między innymi odmieniony system dowodzenia, oparty na prawdziwych rozwiązaniach. Oprócz tego zmianom ulegną: mechanizm kupowania jednostek, system wydarzeń historycznych oraz sztuczna inteligencja przeciwników. W grze otrzymamy 7 scenariuszy, w tym jedną dużą kampanię przedstawiającą lata 1756-1763.