Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 kwietnia 2004, 10:50

Shrapnel Games zapowiedział następcę Horse & Musket

Fryderyk II Hohenzollern, zwany Wielkim, trwale wpisał się w historii Prus jako twórca ich potęgi. Urodzony w 1712 roku strateg, wyniósł swoje małe państewko do rangi potęgi militarnej. Jego błyskotliwe zwycięstwa w tzw. śląskich wojnach, czy w bitwie o Pragę po dziś dzień pamiętane są przez historyków jako przykład genialnych rozwiązań taktycznych. I to właśnie te wydarzenia będą tematem nowej gry strategicznej firmy Shrapnel Games, zatytułowanej Dragoon: The Prussian War Machine.

Fryderyk II Hohenzollern, zwany Wielkim, trwale wpisał się w historii Prus jako twórca ich potęgi. Urodzony w 1712 roku strateg, wyniósł swoje małe państewko do rangi potęgi militarnej. Jego błyskotliwe zwycięstwa w tzw. śląskich wojnach, czy w bitwie o Pragę po dziś dzień pamiętane są przez historyków jako przykład genialnych rozwiązań taktycznych. I to właśnie te wydarzenia będą tematem nowej gry strategicznej firmy Shrapnel Games, zatytułowanej Dragoon: The Prussian War Machine.

Nowa gra, formalnie będąca sequelem Horse & Musket: Great Battles of the Eighteenth Century, ukaże się już w czerwcu i pozwoli wziąć udział w ponad dwudziestu scenariuszach, bazujących na wydarzeniach historycznych. Gracz będzie miał pełną kontrolę nad oddziałami złożonymi z lekkiej piechoty, muszkieterów, grenadierów, kawalerii, huzarów i artylerii. Program stawia na realizm i niepowtarzalność każdej rozgrywki: armia może się złamać pod wpływem niskiego morale, sterowani przez komputer dowódcy obawiać frontalnego ataku i stać w odwrocie, a piechota uciec na widok szarżującej kawalerii. Oprócz tradycyjnej kampanii dla jednego gracza, Dragoon będzie także umożliwiał rozgrywkę wieloosobową, zarówno na jednym komputerze, w Internecie, a także przez e-mail. Gra oczywiście będzie podzielona na tury, które mogą trwać od kilku do kilkudziesięciu minut. Kampanie będą obejmować najróżniejsze akcje, od spokojnych akcji zaczepnych, po długie i mordercze bitwy. Jeśli komuś nie będą wystarczać przygotowane przez autorów gry scenariusze, zawsze będzie mógł skorzystać z edytora i stworzyć swoje, z uwzględnieniem wszystkich realiów tamtych czasów.

Poniżej przedstawiamy dwa premierowe screenshoty. Więcej informacji na temat gry znajdziesz na jej oficjalnej stronie .

 

Shrapnel Games zapowiedział następcę Horse & Musket - ilustracja #1
Shrapnel Games zapowiedział następcę Horse & Musket - ilustracja #2

 

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej