Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 26 czerwca 2003, 08:56

Richard Huddy z ATI o Doom III, Half Life 2 i Far Cry

Kilka dni temu serwis Slo-Tech przeprowadził wywiad z Richardem Huddym zatrudnionym w firmie ATI na stanowisku „European Developer Relations Manager”. Poruszono w nim kwestie m.in. wojny pomiędzy producentami układów graficznych, przyszłości rodziny układów R3xx, rozwoju sterowników, a także możliwości graficznych w tej chwili produkowanych gier. Co ciekawe, Huddy wyraził pogląd, iż Doom III, przez wielu graczy uważany za lidera w dziedzinie jakości i zaawansowania grafiki, wcale nim nie jest.

Kilka dni temu serwis Slo-Tech przeprowadził wywiad z Richardem Huddym zatrudnionym w firmie ATI na stanowisku „European Developer Relations Manager”. Poruszono w nim kwestie m.in. wojny pomiędzy producentami układów graficznych, przyszłości rodziny układów R3xx, rozwoju sterowników, a także możliwości graficznych w tej chwili produkowanych gier. Co ciekawe, Huddy wyraził pogląd, iż Doom III, przez wielu graczy uważany za lidera w dziedzinie jakości i zaawansowania grafiki, wcale nim nie jest.

Huddy stwierdza, iż Doom III będzie znakomitym tytułem i z pewnością odniesie ogromny sukces, jednakże nie znajduje się on na szczycie jego prywatnej listy najlepiej wyglądających tytułów. W jego prywatnym rankingu, a zważywszy na to, że pracuje tu gdzie pracuje i z racji tego współpracuje z licznymi developerami oraz ma dostęp do przeróżnych wersji alfa/beta gier, wydaje się, że wie co mówi i ma to odzwierciedlenie w rzeczywistości, pierwsze miejsca zajmują dwa tytuły, tj.: Half Life 2 z Valve Software oraz (do tej pory mało nagłośniony) Far Cry z firmy Crytek. Obie te gry prezentują się znakomicie i wykorzystują naprawdę znakomite enginy graficzne.

Wracając do Dooma III, to Huddy podkreślił, iż nie będzie on wymagał niczego więcej niż DirectX 8.x i sprzętu obsługującego funkcje tego pakietu.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej