Dziś piszemy o powrocie cyklu The Walking Dead od Telltale Games na platformę Steam oraz debiucie jej drugiej i trzeciej odsłony na Nintendo Switch, a także restrukturyzacji studia Daybreak Games. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Dobra wiadomość dla wszystkich użytkowników Steama, którzy mieli w planach zakupienie produkcji z cyklu The Walking Dead, lecz nie zdążyli przed upadkiem studia Telltale Games i usunięcia jego produkcji z katalogu tego popularnego cyfrowego sklepu. Jak podało na Twitterze studio Skybound Games, które obecnie trzyma pieczę nad wielokrotnie nagradzaną serią filmowych przygodówek opartych na kultowych komiksach, wszystkie jej cztery główne sezony (czyli najprawdopodobniej z wyłączeniem spin-offu Michonne) jeszcze dziś powrócą na platformę firmy Valve.
To jeszcze nie koniec dobrych wiadomości. Wczoraj na konsoli Nintendo Switch zadebiutowały druga i czwarta odsłona The Walking Dead od Telltale Games. Oznacza to, że na platformie giganta z Kioto są już dostępne wszystkie główne części cyklu. Brakuje na niej jedynie wspomnianego wyżej spin-offa Michonne.

Studio Daybreak Games, które zajmuje się produkcjami MMO, wystartowało z inicjatywą Franchise First. W jej wyniku doszło w nim do restrukturyzacji. Z firmy wydzieliły się trzy mniejsze ekipy pracujące nad rozwojem konkretnych tytułów. Pierwsza z nich, Dimensional Ink Games, na czele której stanął Jack Emmert, zajmie się DC Universe Online oraz niezapowiedzianym jeszcze MMO akcji. Druga, Darkpaw Games z Holly Longdale na czele, skupi się na EverQueście. Natomiast zadaniem trzeciej, Rogue Planet Games, jest stworzenie nowej strzelanki. Może z tego wyjść coś interesującego, gdyż w skład tego zespołu wchodzą osoby, które w swoim portfolio mają serię PlanetSide.
Oto, co na temat całej tej sytuacji możemy przeczytać w oficjalnym komunikacie prasowym od firmy Daybreak Games (via VG247):
[Inicjatywa Franchise First jest częścią] długofalowej strategii mającej na celu wzmocnienie istniejących franczyz przy jednoczesnym umożliwieniu każdemu studiu optymalnego rozwoju jego tożsamości, kultury, społeczności i pracowników.
Czy takie podejście przyniesie owoce? Przekonamy się o tym w najbliższej przyszłości.
Polecamy też Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii...
…jak również najnowsze filmy z gier:
Więcej:Tak się robi wyjątkowe gry. Twórca wykorzystał 50 kilogramów gliny w trakcie produkcji
 
Data wydania: 24 kwietnia 2012
GRYOnline
Gracze
Steam
19

Autor: Miłosz Szubert
Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.