Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

restrukturyzacja Najnowsze wiadomości i informacje

Zwolnienia w Sony Interactive Entertainment Europe
Zwolnienia w Sony Interactive Entertainment Europe

Frozen, 10 października 2019, 10:37

Dziesiątki pracowników europejskiego oddziału SIE zostało zwolnionych w dniu oficjalnej zapowiedzi konsoli PlayStation 5. Decyzja o restrukturyzacji tłumaczona jest koniecznością ujednolicenia poszczególnych gałęzi przedsiębiorstwa.

Intel zwalnia pracowników i zatrudnia specjalistę z Nvidii
Intel zwalnia pracowników i zatrudnia specjalistę z Nvidii

ElMundo, 1 kwietnia 2019, 12:47

Jeden z największych producentów podzespołów komputerowych – Intel – planuje zwolnienie kilkuset osób ze swoich dwóch oddziałów. Ponadto szeregi firmy zasilił jeden z wysoko postawionych pracowników Nvidii – Tom Petersen.

Sony próbuje ratować dział produkujący Xperie? Reorganizacja w toku
Sony próbuje ratować dział produkujący Xperie? Reorganizacja w toku

Aquma, 29 marca 2019, 11:12

Firma Sony poinformowała, że planuje połączyć działy zajmujące się elektroniką użytkową w jeden podmiot. Oficjalnym powodem jest ułatwienie współpracy pomiędzy poszczególnymi częściami koncernu, jednak prawdziwą przyczyną może być chęć ukrycia słabych wyników finansowych dywizji odpowiedzialnej za smartfony.

Electronic Arts zwalnia 350 pracowników
Electronic Arts zwalnia 350 pracowników

ElMundo, 26 marca 2019, 19:20

Koncern Electronic Arts poinformował o planowanym zwolnieniu 350 pracowników – redukcja etatów dotknie głównie dział wydawniczy i marketingowy.

Blizzard zwolnił 209 osób
Blizzard zwolnił 209 osób

Frozen, 9 marca 2019, 17:36

Według raportu amerykańskiej agencji rządowej EDD, wśród 800 osób zwolnionych ostatnio przez koncern Activision Blizzard jedną czwartą stanowili pracownicy studia Blizzard Entertainment.

Techland Wydawnictwo przestanie istnieć? [aktualizacja: Techland wyjaśnia sytuację]
Techland Wydawnictwo przestanie istnieć? [aktualizacja: Techland wyjaśnia sytuację]

Adrian Werner, 28 lutego 2019, 10:40

Serwis Graczpospolita uzyskał informacje o planowanym zamknięciu działu wydawniczego przez Techland. Według strony Techland Wydawnictwo zakończy żywot do końca roku.

Zwolnienia w GOG.com
Zwolnienia w GOG.com

Adrian Werner, 26 lutego 2019, 09:59

Serwis GOG.com zwolnił sporą grupę pracowników. Powodem mają być problemy finansowe oraz presja w zakresie zmniejszenia marży sklepów dystrybucji cyfrowej.

Activision Blizzard ogłasza rekordowe przychody... i zwalnia 800 osób
Activision Blizzard ogłasza rekordowe przychody... i zwalnia 800 osób

Jakub Mirowski, 13 lutego 2019, 14:23

Rok 2018 był rekordowym w historii Activision Blizzard - firma wypracowała 7,5 miliarda dolarów przychodu. Mimo to spółka ogłosiła dziś zwolnienie około 800 osób, głównie w sektorach niezwiązanych z produkcją gier.

Nadchodzą masowe zwolnienia w Activision?
Nadchodzą masowe zwolnienia w Activision?

Serek, 9 lutego 2019, 11:30

Kolejne niepokojące wieści płyną do nas z obozu Activision. Serwis Bloomberg donosi, że firma ma zamiar w przyszłym tygodniu zwolnić nawet setki pracowników. Wszystko po to, by scentralizować działania korporacji.

Twórcy Warface opuścili firmę Crytek i założyli własne studio
Twórcy Warface opuścili firmę Crytek i założyli własne studio

Adrian Werner, 7 lutego 2019, 09:08

Oddział firmy Crytek odpowiedzialny za strzelankę Warface wybił się na niezależność. Twórcy założyli nowe studio - Blackwood Games - gdzie będą kontynuowali prace nad wspomnianą grą.

IO Interactive otwiera drugie studio – nowe marki w drodze?
IO Interactive otwiera drugie studio – nowe marki w drodze?

Entelarmer, 16 stycznia 2019, 19:19

Studio IO Interactive poinformowało o otworzeniu kolejnego studia w szwedzkim Malmö. Drugi oddział duńskiego dewelopera pomoże przy rozwijaniu serii Hitman, ale ma też umożliwić prace nad nowymi markami.

Deweloperzy Valve wiedzą, że gracze z nich żartują – dlatego dadzą im więcej gier
Deweloperzy Valve wiedzą, że gracze z nich żartują – dlatego dadzą im więcej gier

Maiman, 2 września 2018, 15:55

Valve skupia się na robieniu gier – potwierdził pracownik studia. Powtórzył tym samym zapewnienia Gabe'a Newella sprzed kilku miesięcy. Dodał, że deweloperzy, choć wydają się ślamazarni, nigdy nie osiedli na laurach.

Halo Infinite to Halo 6, „rozbicie dzielnicowe” Hi-Rez i inne wieści
Halo Infinite to Halo 6, „rozbicie dzielnicowe” Hi-Rez i inne wieści

Movis, 16 sierpnia 2018, 15:32

Dziś piszemy o potwierdzeniu statusu gry Halo Infinite jako sequelu Halo 5, podzieleniu Hi-Rez Studios na trzech nowych deweloperów, planie wydawniczym The Walking Dead: The Final Season, wiezionym na tegoroczny gamescom demie Devil May Cry 5 oraz 34 niezapowiedzianych projektach THQ Nordic. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Capcom stawia na jakość, nie na ilość
Capcom stawia na jakość, nie na ilość

Serek, 7 sierpnia 2018, 13:18

Stuart Turner, jeden z pracowników europejskiego oddziału firmy Capcom, w wywiadzie udzielonym portalowi gamesindustry.biz powiedział o zmianie polityki studia. Od jakiegoś czasu wydawcy zależy na produkowaniu gier wysoko ocenianych, nawet kosztem gorszej sprzedaży. Reprezentant wyjaśnił to na przykładzie serii Resident Evil.

Ubisoft coraz mocniej stawia na gry-usługi
Ubisoft coraz mocniej stawia na gry-usługi

Aquma, 4 lipca 2018, 09:54

Zdaniem Lionela Raynauda z Ubisoftu przyszłość będzie należała do gier-usług, a granice pomiędzy DLC a pełnoprawnymi kontynuacjami zupełnie się zatrą.

Sony zmienia rynkową strategię – nacisk na usługi zamiast sprzęt
Sony zmienia rynkową strategię – nacisk na usługi zamiast sprzęt

ElMundo, 23 maja 2018, 19:58

Na dniach Sony zaprezentuje swoją rynkową strategię na najbliższe kilka lat – wiele wskazuje na to, że włodarze firmy większy nacisk położą na rozwój usług powiązanych z grami i rozrywką (takich jak PlayStation Plus) aniżeli produkcję sprzętu elektronicznego.

Stormdivers nowym projektem autorów Outland i Resogun
Stormdivers nowym projektem autorów Outland i Resogun

Adrian Werner, 22 kwietnia 2018, 11:46

Studio Housemarque, mające na koncie m.in. Outland, Resogun, Dead Nation i Nex Machina, poinformowało. że kolejnym projektem zespołu będzie sieciowa gra akcji Stormdivers. To nowe otwarcie w dziejach firmy, która straciła wiarę w rozwijany dotąd przez nią gatunek arcade'owych strzelanek.

CCP Games rezygnuje z tworzenia gier dedykowanych VR
CCP Games rezygnuje z tworzenia gier dedykowanych VR

Aquma, 13 kwietnia 2018, 10:20

Studio CCP Games potwierdziło swój brak zainteresowania tworzeniem kolejnych produkcji wspierających technologię wirtualnej rzeczywistości. Przyczyną jest wciąż niewystarczająco rozwinięty rynek.

Gabe Newell:
Gabe Newell: "Valve wraca do tworzenia gier wideo"

Jakub Mirowski, 9 marca 2018, 11:27

Szef firmy Valve Software, odpowiedzialnej m.in. za takie marki jak Half-Life czy Counter-Strike, zapowiedział, że jego studio po kilkuletniej przerwie powraca do aktywnego tworzenia gier wideo.

Remedy Entertainment odchodzi od gier czysto singleplayer - powodem rosnące koszta produkcji
Remedy Entertainment odchodzi od gier czysto singleplayer - powodem rosnące koszta produkcji

Jakub Mirowski, 16 stycznia 2018, 09:40

W rozmowie z serwisem GamesIndustry.biz Thomas Puha z fińskiego studia Remedy Entertainment wyjaśnił, że branża przeszła w ostatnim czasie ogromne zmiany, które sprawiły, że tworzenie gier singleplayer staje się coraz mniej opłacalne.

Eidos Montreal nie rezygnuje z fabularnych gier singleplayer
Eidos Montreal nie rezygnuje z fabularnych gier singleplayer

Góral, 18 grudnia 2017, 09:46

Ostatnio studio Eidos Montreal poinformowało, że w ich kolejnych projektach położony będzie większy nacisk na elementy sieciowe. Firma wyjaśniła jednak, że nie oznacza to rezygnacji z fabularnych gier singleplayer.

Eidos Montréal skupi się na elementach sieciowych w przyszłych grach
Eidos Montréal skupi się na elementach sieciowych w przyszłych grach

Meehow, 16 grudnia 2017, 13:25

W specjalnym oświadczeniu studio Eidos Montreal, twórcy m.in. najnowszych odsłon serii Deus Ex, zapowiedziało położenie nacisku na aspekty sieciowe w swoich nadchodzących grach.

EA o grach jako usługach – „nieograniczona
EA o grach jako usługach – „nieograniczona" monetyzacja

Entelarmer, 15 listopada 2017, 11:50

Blake Jorgensen, dyrektor finansowy Electronic Arts, wypowiedział się na temat mikropłatności w grach. Według niego traktowanie gier jako usług pozwala na czerpanie „nieograniczonych" zysków z wydanych tytułów. Koncern rozważa nawet dodanie podobnych rozwiązań do starszych produkcji, począwszy od Battlefielda 4.

Masowe zwolnienia w Telltale Games. Studio chce ograniczyć liczbę tworzonych gier
Masowe zwolnienia w Telltale Games. Studio chce ograniczyć liczbę tworzonych gier

Jakub Mirowski, 8 listopada 2017, 09:06

90 pracowników studia Telltale Games, znanego przede wszystkim z licencjonowanych przygodówek, zostało zwolnionych. Szef firmy tłumaczy decyzję o restrukturyzacji potrzebą zmiany polityki wydawniczej.

CI Games wraca do tworzenia gier z niższym budżetem
CI Games wraca do tworzenia gier z niższym budżetem

luckie, 27 czerwca 2017, 13:41

Firma CI Games przyznaje, że dużym błędem w przypadku gry Sniper: Ghost Warrior 3 były wygórowane ambicje w stosunku do możliwości studia. Dlatego w najbliższej przyszłości deweloper zajmie się produkcjami o niższym budżecie. Mimo to kontynuacja Lords of the Fallen nadal powstaje (wraz z kilkoma innymi grami).

Ubisoft zmienia logo i wkracza w nową erę

Góral, 1 czerwca 2017, 09:04

Firma Ubisoft postanowiła zmienić swoje dotychczasowe logo. Uaktualniona grafika ma symbolizować wkroczenie koncernu w nową erę.

Nowe studio Paradox Interactive zajmie się tworzeniem hardkorowych gier mobilnych
Nowe studio Paradox Interactive zajmie się tworzeniem hardkorowych gier mobilnych

Adrian Werner, 19 maja 2017, 12:48

Specjalizująca się w rozbudowanych pecetowych strategiach firma Paradox Interactive otworzyła nowe studio mobilne, którego celem jest przeniesienie na ekrany dotykowe stylu i poziomu skomplikowania rozgrywki, z którego słynie ten wydawca.

Wieści ze świata (Crytek Black Sea, Overwatch, Obcy: Przymierze, Chucklefish, Persona 5 / Yakuza Zero, Ace Combat 7) 4/1/2017
Wieści ze świata (Crytek Black Sea, Overwatch, Obcy: Przymierze, Chucklefish, Persona 5 / Yakuza Zero, Ace Combat 7) 4/1/2017

Draug, 4 stycznia 2017, 17:15

Dziś piszemy o przekształceniu zamkniętego Crytek Black Sea w niezależne Black Sea Games, aktualizacji z mapą Oaza do Overwatch, zapowiedzi gry VR na bazie filmu Obcy: Przymierze, dwóch nowych grach studia Chucklefish (twórców Starbound), braku Persony 5 i Yakuzy Zero na PC i Switchu oraz o możliwym wydaniu Ace Combat 7 na XOne. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Crytek zamyka większość swoich filii i wraca do korzeni
Crytek zamyka większość swoich filii i wraca do korzeni

Góral, 20 grudnia 2016, 19:12

Firma Crytek potwierdziła wcześniejsze doniesienia o kłopotach finansowych, informując w przesłanej wiadomości prasowej o zamknięciu kilku swoich oddziałów i pozostawieniu przy życiu tylko dwóch z nich - we Frankfurcie i Kijowie.

Majesco Entertainment kończy z wydawaniem gier
Majesco Entertainment kończy z wydawaniem gier

Adrian Werner, 11 grudnia 2016, 15:02

Firma Majesco Entertainment, znana z wydania takich serii jak Cooking Mama, Zumba Fitness czy BloodRayne, kończy z rynkiem gier. W wyniku fuzji z PolarityTE przedsiębiorstwo skoncentruje się teraz na technologiach związanych z medycyną.

Ubisoft kończy ze złymi DLC. Więcej darmowej zawartości na wzór Rainbow Six: Siege
Ubisoft kończy ze złymi DLC. Więcej darmowej zawartości na wzór Rainbow Six: Siege

luckie, 22 listopada 2016, 14:33

Firma Ubisoft zapewniła, że ma zamiar skończyć z wypuszczaniem płatnych DLC, których zakup byłby konieczny, aby cieszyć się z pełnego doświadczenia, jakie oferują gry. Wydawca chce częściej wykorzystywać politykę monetyzacji znaną z Rainbow Six: Siege.

CDP.pl wchodzi na globalny rynek wydawniczy jako Klabater
CDP.pl wchodzi na globalny rynek wydawniczy jako Klabater

Góral, 4 czerwca 2016, 14:02

Firma CDP.pl, obecnie znana przede wszystkim jako polski dystrybutor gier wideo, ujawniła, że zamierza wejść na globalny rynek jako wydawca produkcji niezależnych. W tym celu powołano specjalny oddział nazwany Klabater. Pierwsze tytuły, które zostaną przezeń wydane, to Alice VR, Symmetry, Regalia: Of Men and Monarchs oraz The Last Journey.

Techland wkracza na globalny rynek wydawniczy jako Techland Publishing
Techland wkracza na globalny rynek wydawniczy jako Techland Publishing

luckie, 2 czerwca 2016, 15:00

Polska firma Techland będzie od tej pory zajmowała się wydawaniem gier na rynku międzynarodowym pod nazwą Techland Publishing. Jej lokalne studia deweloperskie pracują obecnie nad dwiema jeszcze nieujawnionymi grami AAA.

Nintendo wchodzi na rynek filmowy. Pierwszy film za 2-3 lata
Nintendo wchodzi na rynek filmowy. Pierwszy film za 2-3 lata

Gameplay, 16 maja 2016, 14:25

Firma Nintendo ma poważne plany odnośnie wejścia na rynek filmowy. Koncern szuka nowych źródeł dochodu i kręcenie filmów ma być jednym z najlepszych sposobów na poprawę sytuacji finansowej. Pierwszy obraz trafi do kin za 2-3 lata.

Wieści ze świata (Epic Games, Battlefield 1, Forza Motorsport 6) 9/5/2016

Draug, 9 maja 2016, 16:38

Dziś piszemy o odwrocie studia Epic Games od robienia singleplayerowych gier AAA, darmowym DLC do Battlefield 1 i możliwym dodatku z wyścigami NASCAR do Forzy Motorsport 6. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Marka Assassin's Creed może nigdy nie wrócić do corocznego cyklu wydawniczego
Marka Assassin's Creed może nigdy nie wrócić do corocznego cyklu wydawniczego

Adrian Werner, 19 lutego 2016, 12:59

Seria Assassin’s Creed robi sobie w tym roku przerwę i powróci dopiero w przyszłym. Okazuje się, że firma Ubisoft na razie nie ma w planach przywrócenia corocznego cyklu wydawniczego dla tej serii.

Sony łączy spółki zajmujące się PlayStation w Sony Interactive Entertainment
Sony łączy spółki zajmujące się PlayStation w Sony Interactive Entertainment

Arantasar, 26 stycznia 2016, 10:55

Firma Sony zdecydowała o połączeniu swoich spółek zajmujących się marką PlayStation w jedną firmę – Sony Interactive Entertainment. W jej skład weszły Sony Computer Entertainment i Sony Network Entertainment. Główna siedziba przedsiębiorstwa będzie znajdowała się w Stanach Zjednoczonych, a na jego czele stanie Andrew House. Fuzja zostanie sfinalizowana 1 kwietnia tego roku.

Gry wyścigowe i rajdowe mają być priorytetem dla Codemasters
Gry wyścigowe i rajdowe mają być priorytetem dla Codemasters

Pirlond, 25 listopada 2015, 19:55

Codemasters najwyraźniej postanowiło wrócić do korzeni. W wydanym oświadczeniu przedstawiciele firmy poinformowali, że spółka zamierza skoncentrować się na produkcji gier rajdowych i wyścigowych, jednocześnie zamykając studio odpowiedzialne za mobilną karciankę Battle Decks.

Twórcy Star Citizen mają kłopoty finansowe?
Twórcy Star Citizen mają kłopoty finansowe?

Luc, 27 września 2015, 17:39

Ostatnie plotki dotyczące kłopotów Cloud Imperium Games zaniepokoiły wszystkich fanów Star Citizen. Do krążących po sieci wieści nareszcie oficjalnie się odniesiono.

Konami nie zrezygnuje z gier AAA?
Konami nie zrezygnuje z gier AAA?

Entelarmer, 22 września 2015, 18:41

Serwis Nintendo Life opublikował odpowiedź pracownika działu obsługi klienta z firmy Konami, w którym zdementował on pogłoski na temat rezygnacji z gier AAA. Jak dotąd brak oficjalnego oświadczenia w tej sprawie.

To koniec Metal Geara i Silent Hill? Konami porzuca gry AAA
To koniec Metal Geara i Silent Hill? Konami porzuca gry AAA

Pirlond, 18 września 2015, 15:02

Źle się dzieje w Konami. W Internecie pojawiły się niepotwierdzone informacje, według których japoński wydawca miałby porzucić rynek wysokobudżetowych gier (za wyjątkiem serii Pro Evolution Soccer). Oznaczałoby to koniec takich cykli jak Metal Gear oraz Silent Hill.

Wieści ze świata (Dragon’s Dogma: Dark Arisen, AMD, Xbox Live Indie Games) 10/9/2015
Wieści ze świata (Dragon’s Dogma: Dark Arisen, AMD, Xbox Live Indie Games) 10/9/2015

Draug, 10 września 2015, 14:05

Dziś piszemy m.in. o warstwie technicznej gry Dragon’s Dogma: Dark Arisen na PC, restrukturyzacji w firmie AMD, planach zamknięcia przez Microsoft programu Xbox Live Indie Games oraz dacie premiery Shovel Knight: Plague of Shadows. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Angry Birds 2 pobrane 50 milionów razy. Mimo to Rovio planuje liczne zwolnienia
Angry Birds 2 pobrane 50 milionów razy. Mimo to Rovio planuje liczne zwolnienia

Jiker, 27 sierpnia 2015, 11:07

Znakomity wynik na poziomie 50 milionów pobrań, osiągnięty przez Angry Birds 2 w zaledwie miesiąc od premiery, nie uchronił firmy Rovio przed koniecznością przeprowadzenia restrukturyzacji. W efekcie pracę może stracić nawet 260 osób zatrudnionych u fińskiego dewelopera.

Wieści ze świata (The Talos Principle, Disney Infinity 3.0, Microsoft) 9/7/15
Wieści ze świata (The Talos Principle, Disney Infinity 3.0, Microsoft) 9/7/15

luckie, 9 lipca 2015, 13:16

Dziś piszemy m.in. o rozszerzeniu do gry logicznej The Talos Principle, dacie premiery Disney Infinity 3.0 oraz zwolnieniach w firmie Microsoft. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Silent Hills zostanie wydane na Xboksie One? Konami nie porzuca gier konsolowych i PC-towych [news zaktualizowany]
Silent Hills zostanie wydane na Xboksie One? Konami nie porzuca gier konsolowych i PC-towych [news zaktualizowany]

Góral, 1 czerwca 2015, 08:34

W Internecie pojawiły się niepotwierdzone doniesienia, według których firma Konami prowadzi rozmowy z Microsoftem w sprawie sprzedaży praw do gry Silent Hills i całej marki Silent Hill. Jednocześnie japoński wydawca wyjaśnił, że nie zamierza porzucać rynku gier konsolowych i komputerowych, jak sugerowano kilka tygodni temu.

Wieści ze świata (Star Wars: Battlefront, Gears of War, Rainbow Six: Siege) 15/5/15
Wieści ze świata (Star Wars: Battlefront, Gears of War, Rainbow Six: Siege) 15/5/15

luckie, 15 maja 2015, 14:09

Dziś piszemy m.in. o nowym trybie w grze Star Wars: Battlefront, odpowiedzi firmy Microsoft na wycieki materiałów z remake'a Gears of War oraz poprawkach w Rainbow Six: Siege, zasugerowanych przez alfa-testerów. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

Square Enix postawi na rynek mobilny kosztem konsolowego
Square Enix postawi na rynek mobilny kosztem konsolowego

Adrian Werner, 13 maja 2015, 13:45

Firma Square Enix ujawniła, że połowę jej przychodów generują obecnie gry mobilne. Dlatego wydawca ogłosił, że zamierza skoncentrować się głównie na smartfonach i tabletach, co odbędzie się kosztem coraz bardziej nieprzyjaznego rynku konsolowego.

Nintendo na rynku mobilnym – pięć nowych gier w przeciągu najbliższych dwóch lat
Nintendo na rynku mobilnym – pięć nowych gier w przeciągu najbliższych dwóch lat

Ender, 8 maja 2015, 19:42

Nintendo przedstawiło plany związane z produkcją gier na urządzenia mobilne. Do marca 2017 roku firma ma zamiar opublikować 5 nowych wysokiej jakości tytułów. Producent ma zamiar wprowadzić także identyfikator użytkownika oraz konto Nintendo wspólne dla wszystkich obsługiwanych platform sprzętowych.

Zynga znowu zwalnia - pracę straci około 360 osób
Zynga znowu zwalnia - pracę straci około 360 osób

luckie, 7 maja 2015, 12:06

Firma Zynga planuje zwolnić 18% załogi, czyli około 360 osób. Wydawca gier mobilnych zamierza poprawić swoją sytuację finansową skupiając się na kilku najpopularniejszych gatunkach, tym samym ograniczając liczbę wydawanych produkcji.

Zwolnienia w Evolution Studios; DriveClub: PS Plus Edition w drodze
Zwolnienia w Evolution Studios; DriveClub: PS Plus Edition w drodze

Góral, 20 marca 2015, 12:10

Firma Sony postanowiła przeprowadzić restrukturyzację studia Evolution, w wyniku czego pracę straci część deweloperów, a pozostali skupią się na rozwoju gry DriveClub oraz dokończeniu DriveClub: PS Plus Edition.