Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePCANDXONEPS4iOS
Okładka The Walking Dead: The Telltale Series - A New Frontier (PC)

The Walking Dead: The Telltale Series - A New Frontier

Trzecia pełnoprawna seria popularnego cyklu epizodycznych gier przygodowych studia Telltale Games, bazujących na kultowej, filmowo-komiksowej marce The Walking Dead (znanej w naszym kraju pod nazwą Żywe Trupy).

Przygodowe | point-and-click | zombie | postapokalipsa | komiksy | epizodyczne

The Walking Dead: A New Frontier to wydany na platformie PC, PS4 itd. trzeci sezon popularnego cyklu epizodycznych gier przygodowych studia Telltale Games, bazujących na kultowej komiksowo-telewizyjnej marce, znanej w naszym kraju pod nazwą Żywe Trupy. Po wydanej na początku 2016 roku miniserii The Walking Dead: Michonne – stanowiącej swoiste uzupełnienie sezonu drugiego – opisywany tytuł jest pełnoprawnym trzecim sezonem, zrealizowanym w tradycyjnej formie rozbudowanych, cyklicznie udostępnianych epizodów.

Fabuła

Akcja wydanego na platformę PC, PS4 itd. The Walking Dead: A New Frontier toczy się kilka lat po wydarzeniach przedstawionych w drugim sezonie tworzonej przez Telltale Games serii. Tym razem gracz wciela się w Javiera Garcie, byłego sportowca, który podróżuje razem ze swoją szwagierką i jej dziećmi po opanowanym przez żywe trupy świecie i stara się utrzymać to, co zostało z jego rodziny przy życiu. W wyniku splotu wydarzeń Javier popada w konflikt z lokalną społecznością, tytułową Nową Granicą. W opowieści sporą rolę odgrywa też doskonale znana z poprzednich odsłon cyklu Clementine.

Mechanika

W temacie mechaniki gra korzysta ze sprawdzonych rozwiązań, znanych nie tylko z serii The Walking Dead, ale także większości epizodycznych przygodówek studia Telltale Games. Rozgrywka opiera się więc na eksploracji i licznych rozmowach z postaciami niezależnymi, jednak w odróżnieniu od typowych przedstawicieli gatunku nie znajdziemy tu klasycznych zagadek logicznych. W zamian szczególny nacisk po raz kolejny położono na konieczność częstego dokonywania wyborów moralnych, które są głównym czynnikiem kształtującym fabułę gry. Całość jak zwykle uzupełniają okazjonalne sekwencje zręcznościowe.

Kwestie techniczne

Pod względem oprawy wydany na platformie PC, PS4 itd. The Walking Dead: A New Frontier nie odbiega specjalnie od poziomu oraz stylu poprzednich odsłon serii. Na potrzeby gry opracowano jednak całkiem nowy system przenoszenia zapisów gry, pozwalający na ich transfer pomiędzy różnymi platformami sprzętowymi. Dzięki tej opcji, w przypadku zmiany konsoli czy przesiadki na urządzenia mobilne, nie musimy już przechodzić gry ponownie, lecz możemy kontynuować zabawę od miejsca, w którym zakończyliśmy ją na innym urządzeniu. Rozwiązanie to nabiera też szczególnego znaczenia w obliczu faktu, że The Walking Dead: Season Three oferuje unikalną i niespotykaną wcześniej możliwość zaimportowania zapisów oraz kontynuacji wątków fabularnych zapoczątkowanych w sezonie drugim.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 6,8 / 10 na podstawie 488 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9,2 / 10 na podstawie 361 głosów czytelników.

Gry podobne do The Walking Dead: The Telltale Series - A New Frontier

Klasyfikacja PEGI The Walking Dead: The Telltale Series - A New Frontier

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe The Walking Dead: The Telltale Series - A New Frontier

PC Windows

Minimalne: lntel Core 2 Duo 2.4 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTS 450 lub lepsza, Windows 7 64-bit

Recenzja gry The Walking Dead: A New Frontier – spadek formy

Recenzja 31 maja 2017, 17:00

Do tego dochodzą oczywiście wybory moralne, które w ograniczonym stopniu kształtują naszą rozgrywkę. Te zrealizowano na standardowym dla tego dewelopera poziomie, czyli niby możemy decydować o pewnych sprawach, ale w większości jest to iluzja – jeśli na przykład jakaś postać w wyniku naszych działań przeżyła, choć mogła zginąć, to scenariusz koryguje jej istnienie chwilę później, a gdy jakaś tajemnica ma wyjść na jaw, to prędzej czy później na pewno tak się stanie. My najwyżej decydujemy, czy zdarzy się to prędzej, czy później.

PC
PS4
XONE
iOS
AND