Pillars of Eternity II: Deadfire zapowiedziane

Studio Obsidian Entertainment oficjalnie zapowiedziało Pillars of Eternity II: Deadfire. Kontynuacja udanego Pillars of Eternity trafiła na stronę Fig.co i zdążyła już zebrać prawie 1/3 wymaganych 1,1 miliona dolarów.

Jakub Błażewicz

Komentarze

Zgodnie z informacjami przedwcześnie opublikowanymi przez serwis Polygon, studio Obsidian Entertainment oficjalnie zapowiedziało Pillars of Eternity II: Deadfire. Po długiej zabawie dewelopera z graczami obrazkami publikowanymi od ponad tygodnia, druga część ciepło przyjętego Pillars of Eternity trafiła na serwis crowdfundingowy Fig.co z celem minimalnym wyznaczonym na 1,1 miliona dolarów. Do końca kampanii pozostał niecały miesiąc, ale wątpliwe, by twórcy musieli czekać tak długo na osiągnięcie podstawowego celu, skoro w zaledwie kilka godzin udało im się zebrać ponad 300 tysięcy dolarów (a więc prawie 1/3 wymaganej kwoty) od ponad trzech tysięcy fundatorów. Do wzięcia udziału w zbiórce tradycyjnie zachęcają bonusy dla osób przekazujących określoną kwotę, takie jak ścieżka dźwiękowa, unikatowa zawartość w grze, dostęp do bety w ramach Wczesnego Dostępu, czy też bardziej materialne dodatki (na przykład Edycja Kolekcjonerska z podpisami twórców oraz wydruki grafik koncepcyjnych). Dochodzi do tego specyficzny wabik Fig.co, w odróżnieniu od Kickstartera umożliwiającego uczestnikom kampanii na uzyskanie niewielkiego udziału w ewentualnych zyskach.

Jeśli chodzi o samą grę, nie dowiedzieliśmy się wiele ponad to, co można było wyczytać dzięki falstartowi Polygonu. Historia Deadfire rozpoczyna się wraz z powrotem Eothasa – boga światła i odrodzenia, przez mieszkańców świata Eory uznawanego za martwego. Ten pogląd szybko zostaje zweryfikowany, gdy rzeczone bóstwo przenosi się do posągu tytana, nieszczęśliwie znajdującego się w pobliżu twierdzy głównego bohatera. Skutek jest oczywisty – forteca leży w gruzach, nasz heros ledwo uchodzi z życiem i czuje się zobligowany do zadania nieobliczalnemu nieśmiertelnemu pytań, które mogą być brzemienne w skutkach tak dla ludzi, jak i dla bogów.

Kontynuacja Pillars of Eternity nie wprowadzi rewolucji w stosunku do uznanego poprzednika. - Pillars of Eternity II: Deadfire zapowiedziane - wiadomość - 2017-01-27
Kontynuacja Pillars of Eternity nie wprowadzi rewolucji w stosunku do uznanego poprzednika.

W pogoni za Eothasem gracze trafią do zupełnie nowej lokacji – tytułowego archipelagu Deadfire złożonego z setek wysp, znajdującego się daleko na wschodzie. Wiele z nich nigdy nie zostało zbadanych, a na pozostałych spotkamy zarówno kolonistów, jak i lokalne społeczności, z własną kulturą oraz – rzecz jasna – konfliktami, które kierowany przez nas bohater będzie mógł próbować rozwiązać. Autorzy obiecują żyjący świat, z NPC-ami działającymi niezależnie od obecności gracza, choć nie od jego działań. I to nie tylko tych podjętych w dwójce – program ma uwzględnić nasze wybory z pierwszego Pillars of Eternity, pod warunkiem, że zdecydujemy się na przeniesienie zapisanego stanu gry. Nowości ma być znacznie więcej, a część z nich zapewne znajdzie się wśród na razie nieujawnionych celów dodatkowych. Data premiery Deadfire pozostaje nieznana, choć w opisie kampanii szacowany „czas dostarczenia” bonusów dla fundujących podano na pierwszy kwartał 2018 roku. Poniżej znajdziecie screeny udostępnione przez Obsidian Entertainment.

Wsparłeś Pillars of Eternity 2: Deadfire?

8.8

GRYOnline

8.6

Gracze

8.8

Steam

8.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

18

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Nowe Humble Bundle (m.in. PayDay 2, Dead by Daylight i John Wick Chronicles)

Następny
Nowe Humble Bundle (m.in. PayDay 2, Dead by Daylight i John Wick Chronicles)

Ace Combat 7: Skies Unknown na PC

Poprzedni
Ace Combat 7: Skies Unknown na PC

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl