Konferencja firmy Ubisoft poprzedzająca tegoroczne targi E3 dobiegła końca. Francuski wydawca przywiózł do Los Angeles zarówno zapowiedziane wcześniej produkcje, na czele z Assassin’s Creed Odyssey, jak i tytuły, o których jeszcze nie mieliśmy okazji usłyszeć.
Jak co roku firma Ubisoft zorganizowała konferencję poprzedzającą tegoroczne targi E3. Sprawdźmy, co takiego do Miasta Aniołów przywiózł francuski wydawca; oprócz pewniaków, o których słyszeliśmy wcześniej, wśród zaprezentowanych gier nie zabrakło miłych niespodzianek. Poniżej omawiamy poszczególne atrakcje; znajdziecie tu również odnośniki do pełnych wiadomości im poświęconych.
Konferencję rozpoczął efektowny pokaz tańca, który promował Just Dance 2019.
Kolejną produkcją zaprezentowaną przez Ubisoft było Beyond Good & Evil 2, które doczekało się klimatycznego zwiastuna wykonanego w technice CGI. Wystąpili w nim zarówno bohaterowie znani z wcześniejszych materiałów promujących ten tytuł, jak i Pey’j z pierwszej odsłony cyklu. Nasi podopieczni wplątali się w niezłe tarapaty – lodowa burza, która rozpętała się nad powierzchnią jednej z planet, o mały włos nie zniszczyła statku będącego bazą wypadową naszych herosów… by ostatecznie i tak padł on ofiarą ataku ze strony agresorów… pod przywództwem młodej Jade!
Dalej mogliśmy ujrzeć gameplay z wersji pre-alpha, rozgrywający się w charakterystycznym mieście Ganesha City. Na materiale ukazano sceny walki, lotów myśliwcem oraz krótkie fragmenty kosmicznych podróży. Następnie na scenę wkroczył Joseph Gordon-Lewitt, którego firma HITRECORD nawiązała współpracę z Ubisoftem; aktor i deweloperzy wspólnie zaprosili artystów do dzielenia się swoją twórczością, która, niezależnie od formy, będzie mogła trafić do gry.
Kolejne „pięć minut” przypadło na Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege. Ubisoft pochwalił się, że społeczność zgromadzona wokół tej produkcji liczy trzydzieści pięć milionów graczy; ekipa odpowiedzialna za ten tytuł nie kryje zadowolenia, bo jeśli społeczność fanów rośnie, rośnie również projekt. Grę czeka świetlana przyszłość, choćby ze względu na nadchodzące rozszerzenia i oficjalne turnieje. Autorzy zapowiedzieli również Another Mindset, czyli dokument poświęcony ośmiu profesjonalnym graczom wyłonionym spośród fanów gry.
Następny widowiskowy i humorystyczny fragment konferencji poświęcono następnej części zręcznościowej serii Trials. Mowa o Trials Rising, które zmierza na PlayStation 4, Xboksa One, komputery osobiste i Nintendo Switch; balansować na krawędzi będziemy 29 lutego 2019 roku.
Oczywiście na konferencji Ubisoftu nie mogło zabraknąć drugiej odsłony cyklu Tom Clancy’s The Division. Produkcja ujrzała światło dzienne na konferencji Microsoftu, a tym razem gracze mogli posłuchać o tle fabularnym (choć wirus z jedynki w zasadzie nie jest już zagrożeniem, niebezpieczeństwo stanowi widmo wojny domowej, jakie zawisło nad Stanami Zjednoczonymi). Dalej obejrzeliśmy przejmujący zwiastun prezentujący życie w stojącej u progu całkowitego upadku Ameryce. Cała nadzieja w graczach, którzy wcielając się w agentów tytułowej Dywizji, spróbują rozprawić się z przestępczymi ugrupowaniami walczącymi o zdobycie władzy nad jak największym skrawkiem Waszyngtonu.
Następnie usłyszeliśmy o specjalizacjach prowadzonych do boju postaci – dokonany przez nas wybór będzie rzutował nie tylko na umiejętności protagonistów, lecz także na to, z jakiego uzbrojenia będą korzystać na placu boju. Poza tym dowiedzieliśmy się, że produkcja doczeka się raidów, a w pierwszym roku obecności na rynku otrzyma trzy darmowe DLC.
Po krótkim koncercie na scenę wkroczyło Skull & Bones, czyli symulator pirata od ekipy Ubisoft Singapore. Francuski wydawca poświęcił kilka minut swojego show na pokazanie światu dynamicznego, brutalnego zwiastuna okraszonego muzyką z filmowego Króla Artura.
Następnie Ubisoftowi nie pozostało nic innego, jak pokazać kolejny trailer, prezentujący właściwą rozgrywkę. Autorzy zaprezentowali nam możliwości modyfikacji statku, na pokładzie którego udamy się na morskie łowy, a także pokazali spokojną żeglugę i „nieco” mniej spokojne starcia na morzu. Produkcja zachwyca oprawą graficzną – miejmy nadzieję, że tak wysoką jakość wizualiów uda się utrzymać twórcom w jej premierowej wersji, która ma zadebiutować w 2019 roku.
Pojawienie się Elijaha Wooda na scenie zwiastowało prezentację Transference, czyli pierwszoosobowej gry przygodowo-eksploracyjnej, która powstaje z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej. Po krótkiej opowieści na temat przygotowywanych przez twórców atrakcji mogliśmy w końcu zobaczyć ten tytuł w akcji. Produkcja w ciekawy sposób wykorzystuje możliwości technologii FMV – sceny z prawdziwymi aktorami będą tu występować obok elementów stworzonych przy użyciu grafiki komputerowej.
Następny krótki zwiastun prezentował dzieło zespołu Ubisoft Toronto, czyli zapowiedziane w zeszłym roku Starlink: Battle for Atlas, do którego przeniesiemy rzeczywiste modele statków kosmicznych. W trakcie zabawy trafimy do układu planetarnego Atlas; nie będzie to jednak sielankowa wycieczka, gdyż szybko staniemy się dla niego jedynym ratunkiem. Tytuł zadebiutuje 16 października 2018 roku.
Jak widać na powyższym materiale, kosmiczne starcia będą dynamiczne – przyda się więc nie tylko odpowiednia taktyka, ale i zręczne palce. W wersji na Nintendo Switch wystąpi również Fox McCloud – wygląda na to, że firmy Ubisoft i Nintendo są zadowolone ze współpracy. Ba, na scenę w pewnym momencie wkroczył nawet Shigeru Miyamoto, który otrzymał prezent od Yvesa Guillemota.
Ubisoft wciąż wierzy w sukces For Honor; chcąc zachęcić nowych graczy do zabawy, francuski wydawca udostępnia za darmo pecetowe For Honor Starter Edition za darmo. Promocja potrwa od 11 do 18 czerwca, a grę można dodać do swojej biblioteki na platformie Uplay. Na tym jednak nie koniec wieści, gdyż tytuł doczeka się dodatku zatytułowanego Marching Fire, który wprowadzi do gry nową frakcję – chińskich wojowników. Jako że mowa o najbardziej ambitnym z dotychczasowych DLC, za jego pośrednictwem autorzy rozszerzą listę trybów o kolejną pozycję; w Breach będziemy zdobywać twierdze lub bronić naszych fortec przed zakusami wrogów. Marching Fire zadebiutuje 16 października 2018 roku.
Na kilkanaście dni przed premierą The Crew 2 wydawca musiał przypomnieć światu o tej produkcji. 21 czerwca rozpoczną się jej otwarte beta-testy, dzięki czemu każdy chętny będzie mógł sprawdzić atrakcje przygotowane przez ekipę Ivory Tower. Tymczasem nie pozostaje nam nic innego, jak rzucić okiem na jeszcze jeden trailer.
To była tylko formalność – Assassin’s Creed Odyssey, które zadebiutuje 5 października 2018 roku, uświetniło swoją obecnością konferencję francuskiego wydawcy. Gra, którą autorzy otwarcie określają mianem RPG-a, zabierze nas w podróż do antycznej Grecji. W trakcie zabawy trafimy w sam środek wojny pomiędzy Atenami i Spartą, wcielając się w prostego najemnika korzystającego ze złamanej włóczni Leonidasa, która zapewni mu nadnaturalne zdolności. O tym, że w tej produkcji pojawi się możliwość wyboru kwestii dialogowych, wiemy już od niedzieli; podobnie jak o tym, że znajdą się w niej bitwy morskie na wzór tych z Assassin’s Creed IV: Black Flag. Zatem bez zbędnego przedłużania – rzućmy okiem na rozbudowany, oficjalny film z rozgrywki.
26

Autor: Krystian Pieniążek
Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.