O patchach i zombie w Call of Duty: World at War

Studio Treyarch przedstawiło kilka ciekawych wiadomości na temat swojego Call of Duty: World at War. Po pierwsze, zombie dla wszystkich. Po drugie, podwójne punkty doświadczenia przez weekend. Po trzecie, dlaczego wypuszczanie pecetowych łatek zajmuje tak dużo czasu.

Przemysław Bartula

Studio Treyarch przedstawiło kilka ciekawych wiadomości na temat swojego Call of Duty: World at War. Po pierwsze, zombie dla wszystkich. Po drugie, podwójne punkty doświadczenia przez weekend. Po trzecie, dlaczego wypuszczanie pecetowych łatek zajmuje tak dużo czasu.

Do tej pory, aby odblokować tryb zombie, trzeba było przejść całą kampanię dla pojedynczego gracza. Ponieważ jednak nie każdego interesuje samotna rozgrywka, Treyarch zniósł ten wymóg dla użytkowników PlayStation Network oraz Xbox Live. Dodatkowo podczas trwającego właśnie weekendu zdobywane punkty doświadczenia naliczane są podwójnie, jeśli więc komuś bardzo ich brakuje, ma teraz okazję trochę nadrobić.

O patchach i zombie w Call of Duty: World at War - ilustracja #1

W sprawie łatek pojawił się dość obszerny wpis na oficjalnym forum Call of Duty. JD_2020, community manager Treyarchu, zmęczony ciągłym wypytywaniem, dlaczego powstanie każdego patcha trwa tak długo, opisał skrótowo całą drogę, jaką musi przejść każda aktualizacja. Proces podzielony jest na pięć faz i wygląda następująco:

  • Zbieranie informacji i opinii graczy, czyli minimum 2 tygodnie przeglądania for dyskusyjnych, grania po sieci i montowania listy zgłaszanych problemów.
  • Reprodukcja błędów w środowisku testowym i ich naprawianie – kolejne minimum 2 tygodnie.
  • Testy, testy, testy – następne 2 lub więcej tygodni, poświęconych na dokładne sprawdzanie całej gry. Jeśli w międzyczasie znalezione zostaną kolejne błędy, fazy 2 i 3 powtarzane są praktycznie od nowa.
  • Zatwierdzenie zmian przez wydawcę, a więc Activision, na co Treyarch nie ma już wpływu. Jeśli wszystko jest w porządku, po około tygodniu otrzymują decyzję pozytywną. Jeśli nie, następuje powrót do etapu numer 2.
  • Tworzenie i dystrybucja instalatora – kilka kolejnych dni.

JD zaznaczył jednak, że podane czasy to absolutne minimum w sprzyjających warunkach i cały proces zajmuje najczęściej ponad 2 miesiące.

Teraz wszyscy powinni już wiedzieć, dlaczego zapowiadany patch 1.2 pojawi się dopiero na przełomie stycznia i lutego. Więcej informacji o Call of Duty: World at War znajdziecie w naszej Encyklopedii.

Call of Duty: World at War

Call of Duty: World at War

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 11 listopada 2008

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

8.2

Gracze

9.3

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Przemysław Bartula

Autor: Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2009-01-18
18:08

rlistek Konsul

Ciekawe ile zniosę jeszcze idiotycznych postów jak ADEK24a czy pr3aka zanim zrezygnuję z czytania tego forum -.-.

Komentarz: rlistek
2009-01-18
18:14

BBlacKK102 Generał

BBlacKK102

Sam fakt, ze gracze serii Call of Duty nie przeskoczyli z CoD 4 na CoD:WaW oznacza, ze gra jest kiepska. Do tej pory przy premierze kazdej nowej czesci przerzucali sie na ta kolejna czesc bo byla lepsza. Tutaj niestety wszyscy zostali przy CoD 4 i czekaja na CoD:MW2.

Komentarz: BBlacKK102
2009-01-18
19:57

Surmak Konsul

AntonioMontegio, no wiec przydaloby by sie troche przeprojektowac to wszystko, zeby robic szybciej i sprawniej

ale coz, jezeli firmy uwazaja, ze tak jest dobrze, to ok, nikt im sie wtracac nie bedzie

Komentarz: Surmak
2009-01-18
20:52

zanonimizowany537664 Legend

black - bo CoD5 technologicznie jest prawie niemal IDENTYCZNY pod względem CoD4, ale wprowadzono minimalne zmiany

jak ktoś gra "zawodowo" w CoD4, to niema ochoty grać w to samo, ale w nieco innym wydaniu, bo jedna mu starczy

co do ilości graczy, na Xbox 360 średnio jest to ponad 200 000 ludzi w jednym momencie, a zwykle wacha się to między 150 000 do 300 000 ludzi ONLINE w grze

CoD5 nie zastąpi CoD4, ale na pewno zagości obok tego drugiego w ESL i przeróżnych zawodach

Komentarz: zanonimizowany537664
2009-01-18
22:44

x4r Pretorianin

x4r
👎

Co za bzdura.......robienie patcha ponad 2 miesiące? Na steamie to byle jakie 3 błędy aktualizują bez gadania w kilka dni lub tyg. Wiadomo że nie ma co porównywać steama bo tam to wszystko nastepuje automatycznie ale mimo wszystko w 2-3 tyg da się zrobić patcha co poprawi stabilność itp. Gracze zdąża się wku**** przez ten czas. W 3 miechy to można w tej chwili zrobić 1/5 nowej gry bo średnio teraz wychodzi 1,5 - 2 lata na zrobienie gry. Poprostu im sie nie chce i tyle.

Komentarz: x4r

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl