O patchach i zombie w Call of Duty: World at War

Studio Treyarch przedstawiło kilka ciekawych wiadomości na temat swojego Call of Duty: World at War. Po pierwsze, zombie dla wszystkich. Po drugie, podwójne punkty doświadczenia przez weekend. Po trzecie, dlaczego wypuszczanie pecetowych łatek zajmuje tak dużo czasu.

Przemysław Bartula

14

Studio Treyarch przedstawiło kilka ciekawych wiadomości na temat swojego Call of Duty: World at War. Po pierwsze, zombie dla wszystkich. Po drugie, podwójne punkty doświadczenia przez weekend. Po trzecie, dlaczego wypuszczanie pecetowych łatek zajmuje tak dużo czasu.

Do tej pory, aby odblokować tryb zombie, trzeba było przejść całą kampanię dla pojedynczego gracza. Ponieważ jednak nie każdego interesuje samotna rozgrywka, Treyarch zniósł ten wymóg dla użytkowników PlayStation Network oraz Xbox Live. Dodatkowo podczas trwającego właśnie weekendu zdobywane punkty doświadczenia naliczane są podwójnie, jeśli więc komuś bardzo ich brakuje, ma teraz okazję trochę nadrobić.

O patchach i zombie w Call of Duty: World at War - ilustracja #1

W sprawie łatek pojawił się dość obszerny wpis na oficjalnym forum Call of Duty. JD_2020, community manager Treyarchu, zmęczony ciągłym wypytywaniem, dlaczego powstanie każdego patcha trwa tak długo, opisał skrótowo całą drogę, jaką musi przejść każda aktualizacja. Proces podzielony jest na pięć faz i wygląda następująco:

  • Zbieranie informacji i opinii graczy, czyli minimum 2 tygodnie przeglądania for dyskusyjnych, grania po sieci i montowania listy zgłaszanych problemów.
  • Reprodukcja błędów w środowisku testowym i ich naprawianie – kolejne minimum 2 tygodnie.
  • Testy, testy, testy – następne 2 lub więcej tygodni, poświęconych na dokładne sprawdzanie całej gry. Jeśli w międzyczasie znalezione zostaną kolejne błędy, fazy 2 i 3 powtarzane są praktycznie od nowa.
  • Zatwierdzenie zmian przez wydawcę, a więc Activision, na co Treyarch nie ma już wpływu. Jeśli wszystko jest w porządku, po około tygodniu otrzymują decyzję pozytywną. Jeśli nie, następuje powrót do etapu numer 2.
  • Tworzenie i dystrybucja instalatora – kilka kolejnych dni.

JD zaznaczył jednak, że podane czasy to absolutne minimum w sprzyjających warunkach i cały proces zajmuje najczęściej ponad 2 miesiące.

Teraz wszyscy powinni już wiedzieć, dlaczego zapowiadany patch 1.2 pojawi się dopiero na przełomie stycznia i lutego. Więcej informacji o Call of Duty: World at War znajdziecie w naszej Encyklopedii.

Call of Duty: World at War

Call of Duty: World at War

PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 11 listopada 2008
Call of Duty: World at War - Encyklopedia Gier
8.0

GRYOnline

8.2

Gracze

9.2

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

Przemysław Bartula

Autor: Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

Premiera DarkFall Online przesunięta o miesiąc

Następny
Premiera DarkFall Online przesunięta o miesiąc

Nie będzie PSP-fonu

Poprzedni
Nie będzie PSP-fonu

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl