Mimo wcześniejszych deklaracji polskiego oddziału Electronic Arts, pecetowa wersja Crysis 2 nie pozwala oficjalnie na dokonanie wyboru wersji językowej.
Mimo wcześniejszych deklaracji polskiego oddziału Electronic Arts, pecetowa wersja Crysis 2 nie pozwala oficjalnie na dokonanie wyboru wersji językowej. Gracze, którzy zakupią u nas jej pudełkową edycję nie znajdą takiej opcji w menu gry, w związku z czym mogłoby się wydawać, że są skazani na przysłuchiwanie się polskim głosom i czytanie komunikatów w rodzimym języku. Na szczęście, tak nie jest.

Z ciekawości postanowiliśmy zajrzeć do pliku system.cfg, znajdującego się w głównym katalogu gry. Zgodnie z oczekiwaniami znaleźliśmy w nim zapis odnoszący się bezpośrednio do wersji językowej gry (konkretną linijkę –„g_language = Polish” – widać na dołączonym zrzucie ekranowym). Po zmianie konfiguracji z „Polish” na „English” – czego można dokonać choćby w notatniku – cieszyliśmy się dostępem do pełnej angielskiej wersji produkcji studia Crytek, pozostawiając jednocześnie otwartą furtkę do ewentualnego powrotu do polonizacji.
W obliczu braku opcji zmiany języka w menu pecetowej edycji gry rodzi się pytanie, czy przypadkiem z podobnym problemem nie borykają się użytkownicy PlayStation 3. Nagranie porównujące konsolowe odsłony Crysis 2, zamieszczone na łamach YouTube.com, sugeruje co prawda, że wszystko działa jak należy (autor zarejestrował fragmenty z aktywowanym językiem angielskim), aczkolwiek w chwili obecnej nie jesteśmy w stanie tego oficjalnie potwierdzić. Jak to wygląda u Was?
Polska premiera Crysis 2 odbyła się dzisiaj. Produkcja studia Crytek jest dostępna na PC, PlayStation 3, a także Xboksie 360 (w tym ostatnim przypadku tylko w wersji spolonizowanej). Wbrew obawom kontynuacja jednej z najładniejszych gier w historii, okazała się bardzo dobrą pozycją, którą można polecić wszystkim miłośnikom dynamicznych strzelanek. Polecamy Wam zapoznanie się z fabularnym wprowadzeniem do nowojorskiej przygody.
GRYOnline
Gracze
Steam
0

Autor: Piotr Doroń
Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.