Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 października 2019, 09:28

autor: Adrian Werner

Fortnite – wrzesień był katastrofalny dla przychodów gry

Dzięki firmie analitycznej SuperData dowiedzieliśmy się, że we wrześniu przychody z Fortnite spadły aż o 43%. Bardzo dobry debiut zaliczyło za to Borderlands 3, którego sprzedaż cyfrowa wyniosła 3,3 mln egzemplarzy.

Wrześniowe wydarzenie z Batmanem nie pomogło Fortnite. - Fortnite – wrzesień był katastrofalny dla przychodów gry - wiadomość - 2019-10-23
Wrześniowe wydarzenie z Batmanem nie pomogło Fortnite.

Firma SuperData opublikowała raport z wynikami dystrybucji cyfrowej na światowym rynku gier za wrzesień tego roku. Ta kategoria, obejmująca nie tylko sprzedaż samych produkcji, ale również mikropłatności oraz abonamenty, przyniosła 8,9 mld dolarów, czyli o 1% mniej niż w dziewiątym miesiącu 2018 r.

17-procentowy spadek zaliczyły konsole, a 3-procentowy PC. Natomiast gry mobilne zanotowały wzrost o 6%, zwiększając swój udział w rynku cyfrowym do 59%.

Najciekawszy fragment raportu SuperData poświęcony był jednak grze Fortnite. Okazuje się, że we wrześniu przychody z niej spadły aż o 43% w porównaniu z sierpniem. Miniony miesiąc był najgorszym dla tej produkcji od listopada 2017 roku, a przypomnijmy, że wtedy tytuł nie był jeszcze dostępny na urządzeniach mobilnych oraz konsoli Nintendo Switch.

Spodziewamy się, że wyniki Fortnite za ten miesiąc będą znacznie lepsze. Zainteresowanie grą eksplodowało po tym, jak jej świat pożarła czarna dziura. Wkrótce potem produkcja powróciła jako Fortnite Chapter 2 z nową mapą i wieloma innymi zmianami. Pytanie tylko, czy wzrost popularności tytułu będzie długotrwały.

W raporcie SuperData omówiono również wyniki kilku innych produkcji. Udany debiut zaliczyło Borderlands 3 – sprzedaż gry w dystrybucji cyfrowej wyniosła 3,3 mln egzemplarzy.

Ponadto dzięki premierze NBA 2K20 przychody z mikropłatności w produkcjach z tej serii wzrosły o 6% w porównaniu z wrześniem 2018 r. W przypadku cyklu FIFA zanotowano spadek w tej kategorii, ale wynika to z faktu, że w zeszłym roku firma Electronic Arts wciąż korzystała z pozytywnego efektu mistrzostw świata w piłce nożnej.

Wyśmienicie poradziła sobie również mobilna gra Fate/Grand Order. Przychody z niej wyniosły w zeszłym miesiącu 246 mln dolarów, czyli o 115 mln więcej niż w sierpniu. Jest to w całości zasługa debiutu produkcji na rynku chińskim.

Firma SuperData tradycyjnie udostępniła również zestawienia gier, które we wrześniu wygenerowały największy przychód w dystrybucji cyfrowej.

Najlepiej zarabiające gry we wrześniu:

Gry pecetowe

#

Gra:

1.

Dungeon Fighter Online

2.

Borderlands 3

3.

League of Legends

4.

Fantasy Westward Journey Online II

5.

Crossfire

6.

World of Warcraft

7.

World of Tanks

8.

Dota 2

9.

Fortnite

10.

Roblox

Gry konsolowe

#

Gra:

1.

NBA 2K20

2.

FIFA 20

3.

Borderlands 3

4.

Grand Theft Auto V

5.

Fire Emblem: Three Houses

6.

Call of Duty: Black Ops IIII

7.

Fortnite

8.

The Legend of Zelda: Link's Awakening

9.

FIFA 19

10.

Madden NFL 20

Gry mobilne

#

Gra:

1.

Fate/Grand Order

2.

Pokemon GO

3.

Last Shelter: Survival

4.

Honour of Kings/Arena of Valor

5.

Candy Crush Saga

6.

Homescapes

7.

Monster Strike

8.

Clash of Clans

9.

Coin Master

10.

Lineage M

  1. SuperData – strona oficjalna
  2. Recenzja gry Borderlands 3 – w kosmosie bez zmian
  3. Borderlands 3 - poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej