Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 czerwca 2011, 10:03

autor: Marcin Skierski

Final Fantasy XIII-2 - więcej o bohaterach, systemie walki i muzyce

Wczoraj informowaliśmy Was o kilku szczegółach dotyczących Final Fantasy XIII-2 – bezpośredniej kontynuacji wydanej na przełomie 2009 i 2010 roku „trzynastki”. Teraz serwis Andriasang dostarcza kolejnych nowinek prosto z magazynu Dengeki, w głównej mierze rozwijających poprzednie doniesienia.

Wczoraj informowaliśmy Was o kilku szczegółach dotyczących Final Fantasy XIII-2 – bezpośredniej kontynuacji wydanej na przełomie 2009 i 2010 roku „trzynastki”. Teraz serwis Andriasang dostarcza kolejnych nowinek prosto z magazynu Dengeki, w głównej mierze rozwijających poprzednie doniesienia.

Final Fantasy XIII-2 - więcej o bohaterach, systemie walki i muzyce - ilustracja #1

Jak zdradził Motomu Toriyama (jeden z dyrektorów gry), prezentowany na targach E3 Noel nie wie zbyt wiele na temat otaczającego go świata – wszystko dlatego, aby z głównym bohaterem utożsamiali się gracze nie mający do czynienia z Final Fantasy XIII. Możemy się tylko domyślać, że po raz kolejny zostaną poruszone znane wątki na temat Cocoon i Gran Pulse, a zapewne nie zabraknie także jakichś retrospekcji.

W czasie walki Noel ma pełnić rolę wysuniętego wojownika, podczas gdy Serah będzie ubezpieczać tyły. Noel jest łowcą potworów z Gran Pulse, w związku z czym nowością będzie możliwość „zapraszania” do drużyny pojmanych stworzeń. Wybrana bestia - w ekipie w danym momencie będzie mogła być tylko jedna - poprzez udział w walkach będzie zbierać doświadczenie. Oczywiście nie zabraknie momentów, gdy tradycyjnie dołączy do nas trzeci wojownik.

Za stworzenie muzyki ponownie odpowiada Masashi Hamauzu, kompozytor soundtracka do poprzedniej odsłony. Twórcą chcą, aby przygotował on utwory w podobnym klimacie do tego z Final Fantasy XIII. W pracach nad oprawą muzyczną wesprze go jeszcze jedna osoba, której zadaniem będzie skomponowanie utworów odmiennych stylowo. Szczegóły na temat obsady tego stanowiska zostaną podane wkrótce, ale niewątpliwie możemy liczyć na różnorodną ścieżkę dźwiękową.

Final Fantasy XIII-2 - więcej o bohaterach, systemie walki i muzyce - ilustracja #2

Wypowiedziano się jeszcze na temat „indywidualnej sztucznej inteligencji” poszczególnych mieszkańców miast, o której pisaliśmy wczoraj. Jednym z przykładów jej zastosowania ma być reakcja ludzi na pogodę – gdy zacznie padać, schronią się w zadaszonym miejscu. Autorzy obiecują, że w tego typu metropoliach przyjdzie nam porozmawiać z przechodniami więcej, niż miało to miejsce w „trzynastce”. Z kolei wspomniane zmiany pogody mają mieć wpływ także na walkę, choć szczegółów na ten temat nie zdradzono.

Na sam koniec zapowiedziano, że posiadacze Final Fantasy XIII w wersji na PlayStation 3 doczekają się 21 lipca łatki dodającej ułatwiający rozgrywkę tryb Easy Mode. Wcześniej pojawił się on w japońskiej edycji gry na Xboksa 360. Oprócz tego Yoshinori Kitase (producent) wypowiedział się pochlebnie na temat pomysłu przenoszenia gier z PSP na PlayStation 3 i jest tym bardzo zainteresowany. Póki co, firma Square-Enix zajmuje się jednak innymi projektami i żadne decyzje w tej sprawie nie zapadły.