Electronic Arts przyznaje się do utraty fanów po Dragon Age II

Prezes oddziału EA Games należącego do Electronic Arts przyznał, że wraz z Dragon Age II firma straciła przychylność części fanów serii. Miłośnicy udanego pierwowzoru krytykowali zmiany, na jakie zdecydowali się twórcy z BioWare. Wydawca przekonuje jednak, że rozumie i słucha uwag graczy a także zamierza wziąć je pod uwagę w przypadku trzeciej części produkcji.

Szymon Liebert

Prezes oddziału EA Games należącego do Electronic Arts przyznał, że wraz z Dragon Age II firma straciła przychylność części fanów serii. Miłośnicy udanego pierwowzoru krytykowali zmiany, na jakie zdecydowali się twórcy z BioWare. Wydawca przekonuje jednak, że rozumie i słucha uwag graczy a także zamierza wziąć je pod uwagę w przypadku trzeciej części produkcji.

W Dragon Age II zdynamizowano system walki, ograniczono świat gry i uproszczono fabułę. Dla wielu miłośników serii było to nie przyjęcia. „Straciliśmy pewną grupę fanów”, przyznaje Gibeau, „Części graczy nie podobały się nowe pomysły. Rozumiemy to i słuchamy uwag”.

Mimo wszystko, firma jest dumna z Dragon Age II: „Próbowaliśmy wprowadzić innowacje i zmienić system walki, czy sposób, w jaki opowiadamy historię”, mówi Gibeau. Szef EA Games wyjaśnia, że dzięki temu seria otworzyła się na nowych odbiorców. Co czeka nas w przyszłości? Według zapewnień prezesa, odzew odbiorców zostanie wysłuchany i wzięty pod uwagę przy produkcji „trójki”.

Electronic Arts przyznaje się do utraty fanów po Dragon Age II - ilustracja #1

Zdaniem przedstawiciela Electronic Arts gwarantem spełnienia powyższej obietnicy są Ray Muzyka i Greg Zeschuk za sterami BioWare. Frank Gibeau przypomniał, że obaj producenci zawsze starali się być blisko społeczności fanów i słuchać uwag. Panowie na pewno postarają się, aby wprowadzanie nowych pomysłów i rozwiązań przebiegało jak najłagodniej dla wszystkich odbiorców gry.

Powyższe zapewnienia trzeba traktować ze sporym dystansem, chociaż szczere podejście do sprawy prezesa EA Games jest dobrym znakiem. Nieczęsto tak wysoko postawieni pracownicy pozwalają sobie na autokrytyczne uwagi. Czas pokaże, czy BioWare wyciągnie wnioski z zaistniałej sytuacji i nie będzie próbowało ponownie nadużywać zaufania fanów rozbudowanych erpegów.

Dragon Age II

Dragon Age II

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 8 marca 2011

Informacje o Grze
7.3

GRYOnline

7.4

Gracze

8.1

Steam

OCEŃ
Oceny
  • BioWare
  • EA / Electronic Arts
  • EA Games
  • PC
  • X360
  • PS3
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2011-06-15
14:04

zanonimizowany688961 Generał

Ech. A ja powiem przekornie, że "oldschoolowe" cRPG byly właśnie zbyt mocno uproszczone, pod każdym chyba względem i DA2 jest dla mnie powrotem do czasow BG, IWD i wcześniejszych. Od tamtego czasu gry się rozwijały (BG2, "Fallout 2", "Neverwinter Nights 2", w wąskim zakresie także "Planescape Torment", potem "Dragon Age").

Moim zdaniem, głównym błędem Bioware było odejście od swojej dawnej, moim zdaniem słusznej strategii różnicowania pomiędzy seriami gier, a nie grami w serii. Przykładowo - pod koniec lat 90. istniała seria "Baldur's Gate" z rozbudowaną fabułą i postaciami, oraz "Icewind Dale" - uproszczona i nastawiona przede wszystkim na akcję. I było fajnie - każdy miał coś dla siebie, wielu miłośników AD&D grało zaś w jedną i drugą serię.

No ale cóż, zaryzykowali, sparzyli się i może wyciągną z tego dobre wnioski. Może wrócą do starego modelu biznesowego, o którym pisałem wyżej, z pozytkiem dla wszystkich. Mają bowiem rozbudowane, nowoczesne [1] cRPG ("Dragon Age"), action-RPG ("Mass Effect"), action-adventure (Jade Empire) i mogliby dodać jakieś klasycznego dungeon crawla w stylu "Icewind Dale" czy "Dragon Age 2", tyle że pod inną nazwą i byłoby fajnie. Pożyjemy, zobaczymy.

@Marcines18 Niech biorą przykład z Wiedźmina, bo to esencja RPG.

Nie bardzo, bo "Wiedźmin" jest zupełnie inną grą. Nie ma w nim drużyny, bohater jest narzucony odgórnie (i do tego dużo sztywniej określony niż w DA2), co silnie rzutuje na fabułę; rozgrywka jest mocno skupiona na walce etc. Jasne, w opowieści o Wiedźminie działa to doskonale, ale w generycznym fantasy w stylu BG zupełnie się nie sprawdzi.

@koosa - Wszystkie gry ida w strone uproszczen

Nieprawda. Pojawia się wiele bardzo rozbudowanych gier, których autorzy eksperymentuja, wprowadzając nowe pomysły. "S.T.A.L.K.E.R.", "Fallout New Vegas", "Oblivion" (tę grę tak rozbudowali, że stała się nudna :8), "Dragon Age". Zawsze pojawiały się gry złożone i uproszczone. W czasach BG był IWD, a w czasach NWN byl JE.

[1] Nowoczesne - czyli takie jak "Fallout", "Baldur's Gate 2" i dalsze, w odróżnieniu of "starych", czyli Goldbox SSI (cykl Krynnu, cykl Forgotten Realms, Eye of the Beholder etc.).

Komentarz: zanonimizowany688961
2011-06-15
15:02

zanonimizowany431140 Legend

@Dzikouak [ gry online level: 11 - Konsul ]: tylko trzeba przyznac, gwoli scislosci, ze IWD byly tworzone przez Black Isle :)

Komentarz: zanonimizowany431140
2011-06-16
12:50

zanonimizowany768165 Legend

Nie dziwię się, przy tym co wurzucili graczom trudno ich lubić. Fani DA2 stali się jak gracze, którzy doceniają "gry na siódemkę".

Komentarz: zanonimizowany768165
2011-06-16
15:14

zanonimizowany688961 Generał

@Drau - Masz rację, mój bład. W sumie powinienem raczej był powiedzieć, że Bioware nie zasugerowało się strategią Interplay. Chociaż kto wie, może los tej firmy ich od tego odrzucił.

Komentarz: zanonimizowany688961
2011-06-24
16:33

Bezi2598 Legend

😊

Tą grę przeszedłem tylko dlatego, żeby znać fabułe na następną część. Jedyny plus to, że nie była taka długa. Bo jeszcze troche tej bolączki i bym jej nie przeszedł.

Komentarz: Bezi2598

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl