Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 17 marca 2002, 09:27

autor: Mariusz Klamra

Dobre wyniki Take Two pomagają odzyskać zaufanie inwestorów

Pisaliśmy ostatnio o problemach firmy Take Two, związanych z przegranym procesem sądowym z Ubisoftem oraz pond 3 tygodniowym zawieszeniem notowań jej akcji na giełdzie Nasdaq z powodu nieuzasadnionego zawyżenia zysków we wcześniejszych raportach finansowych. Właśnie opublikowane sprawozdanie firmy za okres listopad 2001 – styczeń 2002 zdecydowanie poprawiło humory inwestorom.

Pisaliśmy ostatnio o problemach firmy Take Two, związanych z przegranym procesem sądowym z Ubisoftem oraz pond 3 tygodniowym zawieszeniem notowań jej akcji na giełdzie Nasdaq z powodu nieuzasadnionego zawyżenia zysków we wcześniejszych raportach finansowych. Właśnie opublikowane sprawozdanie firmy za okres listopad 2001 – styczeń 2002 zdecydowanie poprawiło humory inwestorom.

Take Two wykazało w nim zysk w wysokości prawie 35 mln $, ponad cztery razy tyle co za podobny okres ubiegłego roku. Wynika to głównie z rekordowej sprzedaży GTA3, jak również z bardzo dobrych wyników Maxa Payne i innych tytułów. Wynik ten jest lepszy zarówno od prognoz analityków, jak i samej firmy.

Wydaje się więc, że komentarze niektórych analityków porównujące sprawę Take Two z Enronem, którego bankructwo rozpoczęło się od podobnej sytuacji z raportami finansowymi, były przedwczesne, a najtrudniejsze już za firmą. Paul Eibeler, prezes Take Two, przepraszając wszystkich akcjonariuszy przyznał, że minione miesiące były bardzo trudne dla firmy i jej zarządu. Take Two niewątpliwe czekają jeszcze spore koszty związane z trwającym śledztwem SEC (amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd) oraz kilkunastoma zbiorowymi pozwami inwestorów o pokrycie strat spowodowanych nieprawdziwymi raportami finansowymi.

Dla nie zainteresowanych szczegółami finansowymi ciekawostka : przy okazji publikacji wyników finansowych Take Two kolejny raz przedstawiła skrócony plan wydawniczy do końca października 2002 i ponownie nie znalazł się w nim Duke Nukem Forever – wnioski wyciągnijcie sami :).