Zeszłotygodniowa premiera strategii ekonomicznej Two Point Hospital okazała się sukcesem kasowym. Co ciekawe, w pierwszym patchu autorzy usunęli zabezpieczenia antypirackie Denuvo.

W zeszły czwartek do sprzedaży trafiło Two Point Hospital, czyli gra traktująca o zarządzaniu szpitalem, pomyślana jako duchowy spadkobierca kultowego Theme Hospital. Teraz, prawie tydzień po premierze, można już pokusić się o pierwsze wnioski odnośnie tego, jak udany był to debiut. Wszystko wskazuje na to, że jest to kolejny udany dodatek do stale rosnącej bazy pecetowych strategii firmy Sega.
Według danych Steam Spy aktualna sprzedaż Two Point Hospital wynosi 169 tysięcy egzemplarzy, co w przypadku produkcji tego typu - dostępnej na rynku od sześciu dni - jest bardzo dobrym wynikiem. Jeśli zajrzycie na wspomnianą stronę znajdziecie dane podane w przedziale 100-200 tys., ale my posiadamy płatną subskrypcję Steam Spy i dlatego mamy wgląd w dokładniejsze liczby.
Warto wspomnieć, że kilkanaście godzin temu ukazał się pierwszy patch. Przynosi on standardowe poprawki wielu małych błędów. Najciekawszym elementem aktualizacji jest jednak usunięcie z Two Point Hospital systemu antypirackiego Denuvo i zastąpienie go budzącym znacznie mniejsze emocje rozwiązaniem Steam DRM
Porzucenie Denuvo nie jest specjalnym zaskoczeniem. Wydawcy wykorzystują tę technologię głównie po to, aby ochronić swoje gry przed spiraceniem w pierwszych tygodniach i miesiącach obecności na rynku. W tym wypadku było to jednak niemożliwe, gdyż zabezpieczenia w Two Point Hospital zostały złamane dzień przed premierą. Tym samym dalsze korzystanie z Denuvo mijało się z celem.
Dobre wyniki sprzedaży Two Point Hospital sprawiają, że autorzy mogą odetchnąć z ulgą. Dostępność pirackiej wersji nie powstrzymała bowiem dużej grupy graczy przez zakupem tej gry.
Przypomnijmy, że gra ukazała się 30 sierpnia, wyłącznie na PC. Two Point Hospital dostępne jest tylko w dystrybucji cyfrowej i oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami. Produkcja została ciepło przyjęta zarówno przez graczy (80% recenzji na Steamie jest pozytywnych), jak i media branżowe. Tytuł posiada obecnie średnią ocen na poziomie 84% według serwisu Metacritic. Nasz recenzent był bardziej surowy i wystawił projektowi notę 7.0/10.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
50

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.