Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 września 2011, 12:20

autor: Sarge

Call of Duty: Modern Warfare 3 „najbardziej pożądaną” grą w USA według firmy Nielsen

27% aktywnych graczy w Stanach Zjednoczonych umieszcza grę Call of Duty: Modern Warfare 3 na swojej liście zakupów w tegorocznym okresie przedświątecznym. Tak przynajmniej wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę badawczą Nielsen.

Firma badawcza Nielsen ujawniła listę dwudziestu najbardziej pożądanych gier w tegorocznym okresie świątecznym na rynku amerykańskim. Na szczycie zestawienia znalazła się pierwszoosobowa strzelanina Call of Duty: Modern Warfare 3.

Ranking został sporządzony na podstawie ankiety, którą wypełniło pięć tysięcy aktywnych graczy ze Stanów Zjednoczonych. Każdy z nich musiał podać pięć tytułów, które chciałby kupić w tym roku najbardziej. Pod uwagę wzięto produkcje z datą premiery mieszczącą się w okresie od ostatnich dni sierpnia do końca listopada.

Call of Duty: Modern Warfare 3 „najbardziej pożądaną” grą w USA według firmy Nielsen  - ilustracja #1

Call of Duty: Modern Warfare 3 trafił na „listę życzeń” 27% ankietowanych. Być może nie jest to powalający rezultat, ale pozwolił z łatwością wyprzedzić resztę hitów ostatnich miesięcy bieżącego roku. Drugim najbardziej pożądanym tytułem okazał się Gears of War 3, który ukazał się na rynku prawie dwa tygodnie temu. Na dzieło studia Epic Games zagłosowało 19% osób – tyle samo, co na Madden NFL 12.

Na kolejnych miejscach znalazły się takie gry jak Assassin’s Creed: Revelations (17%), Batman: Arkham City (15%), czy The Legend of Zelda: Skyward Sword (14%). Dopiero na siódmej pozycji uplasował się Battlefield 3. Największy konkurent dla Call of Duty: Modern Warfare 3 może pochwalić się zainteresowaniem na poziomie dwunastoprocentowym. Tylko 9% ankietowanych planuje zakup Uncharted 3: Drake’s Deception, co dla produkcji studia Naughty Dog oznacza jedenastą lokatę. Pełne zestawienie znajdziecie pod tym adresem.

Oczywiście powyższe wyniki nie muszą sprawdzić się w skali światowej, ale dają orientacyjne pojęcie na temat popularności nadchodzących produkcji wśród Amerykanów. Badanie zostało wzbogacone o najbardziej popularne tematy, na jakie rozmawiają gracze komentując poszczególne tytuły. Szczegóły znajdziecie w tabeli na oficjalnym blogu firmy Nielsen.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.