Blizzard i inni o następcach obecnych konsol

Branżowe imprezy, w rodzaju Games Developer Conference, są świetną okazją dla wielkich graczy na spotkanie i pogadanie o przyszłości. I Blizzard skorzystał z tej możliwości, by porozmawiać o następcy Xboksa.

Filip Grabski

Komentarze

Branżowe imprezy, w rodzaju Games Developer Conference, są świetną okazją dla wielkich graczy na spotkanie i pogadanie o przyszłości. I Blizzard skorzystał z tej możliwości, by porozmawiać o następcy Xboksa.

Blizzard i konsole? Teoretycznie jest to jak najbardziej możliwe. Rob Pardo (dowodzi zespołem odpowiedzialnym za projektowanie gier w Blizzardzie) poinformował jednak tylko o tym, że jego firma jest mocno zaangażowana w omawianie nowej konsoli Microsoftu, co niejako może potwierdzać fakt, że następca X360 jest już we wczesnych fazach planowania lub nawet produkcji. Przy okazji Pardo odniósł się do faktu, dlaczego Blizzard nie wypuszczał swoich gier na konsole: „Jest wiele gier - takich jakie robimy choćby u nas - których nie wydaje się na konsole, bo brakuje odpowiednich kontrolerów i gracze otrzymują skopane konwersje. Dlatego RTSy słabo sobie radzą na konsolach. Gdybym był na miejscu MS/Sony, to bym starał się wymyślić jakiś fajny typ kontrolera, który bezproblemowo radziłby sobie z wszystkimi nowymi typami gier” .

Tymczasem żaden z innych wielkich developerów nie omawiał ani z Microsoftem, ani z Sony przyszłych planów dotyczących nowych konsol. Niektórzy twórcy nawet uważają, że sprzętowi giganci znacznie mniej będą się skupiać na samej tematyce gier. „Nie wydaje mi się, by oni [MS i Sony – przyp. red.] wkładali wiele wysiłku w dowiadywanie się, jak powstają gry. Ludzie, którzy fizycznie będą tworzyć nowe tytuły, dostaną wielką niespodziankę” - powiedział David Perry zapytany o plany firmy Accclaim dotyczące gier na przyszłe platformy. Z kolei Warren Spector, twórca m.in. Deus Exa, to powiedział o działaniach konsolowych gigantów: „Mam wrażenie, że chcą się skupić na zagarnięciu domowego salonu. Wyprodukują sprzęt, który pozwoli oglądać filmy, telewizję, grać w gry, słuchać muzyki itp. Tak bardzo się na tym koncentrują, że nie jestem pewien, czy w ogóle myślą o grach, które się pojawią w przyszłości. Co jest co najmniej dziwne” .

1

Filip Grabski

Autor: Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko), choć nie stroni od pisania tekstów. W 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj, choć w międzyczasie polubił Switcha. Prywatnie ojciec, podcaster (od 2014 roku współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

Polska premiera nowych przygód Larry’ego na Xboksa 360; wersji na pecety nie będzie

Następny
Polska premiera nowych przygód Larry’ego na Xboksa 360; wersji na pecety nie będzie

W Lost Planet 2 najważniejsza będzie współpraca

Poprzedni
W Lost Planet 2 najważniejsza będzie współpraca

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl