Blizzard i inni o następcach obecnych konsol
Branżowe imprezy, w rodzaju Games Developer Conference, są świetną okazją dla wielkich graczy na spotkanie i pogadanie o przyszłości. I Blizzard skorzystał z tej możliwości, by porozmawiać o następcy Xboksa.
Branżowe imprezy, w rodzaju Games Developer Conference, są świetną okazją dla wielkich graczy na spotkanie i pogadanie o przyszłości. I Blizzard skorzystał z tej możliwości, by porozmawiać o następcy Xboksa.
Blizzard i konsole? Teoretycznie jest to jak najbardziej możliwe. Rob Pardo (dowodzi zespołem odpowiedzialnym za projektowanie gier w Blizzardzie) poinformował jednak tylko o tym, że jego firma jest mocno zaangażowana w omawianie nowej konsoli Microsoftu, co niejako może potwierdzać fakt, że następca X360 jest już we wczesnych fazach planowania lub nawet produkcji. Przy okazji Pardo odniósł się do faktu, dlaczego Blizzard nie wypuszczał swoich gier na konsole: „Jest wiele gier - takich jakie robimy choćby u nas - których nie wydaje się na konsole, bo brakuje odpowiednich kontrolerów i gracze otrzymują skopane konwersje. Dlatego RTSy słabo sobie radzą na konsolach. Gdybym był na miejscu MS/Sony, to bym starał się wymyślić jakiś fajny typ kontrolera, który bezproblemowo radziłby sobie z wszystkimi nowymi typami gier” .
Tymczasem żaden z innych wielkich developerów nie omawiał ani z Microsoftem, ani z Sony przyszłych planów dotyczących nowych konsol. Niektórzy twórcy nawet uważają, że sprzętowi giganci znacznie mniej będą się skupiać na samej tematyce gier. „Nie wydaje mi się, by oni [MS i Sony – przyp. red.] wkładali wiele wysiłku w dowiadywanie się, jak powstają gry. Ludzie, którzy fizycznie będą tworzyć nowe tytuły, dostaną wielką niespodziankę” - powiedział David Perry zapytany o plany firmy Accclaim dotyczące gier na przyszłe platformy. Z kolei Warren Spector, twórca m.in. Deus Exa, to powiedział o działaniach konsolowych gigantów: „Mam wrażenie, że chcą się skupić na zagarnięciu domowego salonu. Wyprodukują sprzęt, który pozwoli oglądać filmy, telewizję, grać w gry, słuchać muzyki itp. Tak bardzo się na tym koncentrują, że nie jestem pewien, czy w ogóle myślą o grach, które się pojawią w przyszłości. Co jest co najmniej dziwne” .
Więcej:To koniec pewnej ery w World of Warcraft. Blizzard usuwa addony, na których gracze polegali od lat
Komentarze czytelników
Jerzu175 Generał
hymm ciekawy artykul moze na targach e3 debeloperzy pokaza cos ciekawego moze jakis wstepny projekt konsloki nowej ;p zobaczymy ale jak dla mnie to nie wczesniej niz za 5 lat albo nawet i 6 powinnien sie pokazac nowa konsola poniewaz na dobra sprawe jesze te konsole jak xbox 360 i ps3 niezdazyly zadebiutowac dajmy im czas !! ^^
tankem3 Senator

Tak tylko nie wiem jak tobie ale mi np precyzja w grach polegajacych głównie na celowaniu dostarcza właśnie przyjemności. Masz wtedy wieksza interakcje z grą
z tego co widze nie ma o czym z tobą rozmawiać... interaktywnosc z grą??? omg
PSXFAN Generał

tankem3.....>Będzie tak z tą interakcyjnością dzięki nintendo ale snes
wowuser Pretorianin
co????
"A przydała by się mysz i klawiatura do konsoli , można było by pograć uczciwie w strategie i strzelanki , nie dość że to wygoda dla twórców to i gracze byli by zadowoleni."
przeciez mysz i klawa sa dostepne juz od dawna na ps3 i co? i jak narazie powstala 1(slownie: jedna) gra ktora je wykorzystuje(i to w dodatku beznadziejnie). mozliwosci sa tylko developera sie dupy ruszyc nie chce. i ze jakis palant(developer) walnie od czasu do czasu "szkoda ze sie nie da, fajnie by bylo jak by sie dalo" to nie znaczy ze trzeba go cytowac...
one more:
blizzard=pro gaming <> konsole to nie wypali:P
"A granie w fpsy na konsoli na padzie naprawde nie jest trudne"
zgadza sie, prowadzenie samochodu jedna reka tez nie jest trudne(dla mnie) a jednak uzycie drugiej bardzo ulatwia sprawe:)