Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 kwietnia 2011, 10:45

autor: Mateusz Kądziołka

BioWare pracuje nad Jade Empire 2?

Rafael Brown, pracujący obecnie jako główny designer w firmie id Software, poinformował na swoim profilu LinkedIn, że wśród niewydanych tytułów, nad którymi miał okazje pracować, było Jade Empire 2.

Rafael Brown, pracujący obecnie jako główny designer w firmie id Software, poinformował na swoim profilu LinkedIn, że wśród niewydanych tytułów, nad którymi miał okazje pracować, było Jade Empire 2.

Brown zajmował się kontynuacją gry Jade Empire, gdy był zatrudniony przez BioWare w latach 2006-2007, czyli przed wydaniem współczesnych sztandarowych serii studia – Mass Effect i Dragon Age. Dodatkowo, profil na serwisie LinkedIn wskazuje, że Jade Empire 2 miało zostać wydane zarówno na Xboxa 360, jak i PlayStation 3 oraz pecety.

BioWare pracuje nad Jade Empire 2? - ilustracja #1

Jade Empire

Oczywiście nie jest to pierwsza wzmianka, która wskazywałaby na to, że kontynuacja Jade Empire powstaje. Najwcześniejsze doniesienia na ten temat pojawiły się jeszcze w styczniu 2008 roku, a kolejne w listopadzie 2009 roku. Niemniej jednak, nie wiemy na jakim etapie produkcji Jade Empire 2 stoi obecnie, ani czy w ogóle studio BioWare zajmuje się tym projektem. Całkiem możliwe, że w czasie swojego pobytu w kanadyjskiej firmie, Brown uczestniczył tylko we wczesnych pracach koncepcyjnych.

Serwis EuroGamer.net zapytał Mike’a Laidlawa – głównego designera pierwszej części gry – o możliwość pojawienia się kontynuacji. Odpowiedział on, że Jade Empire jest jedną z marek, z których BioWare jest niezwykle dumne. Niemniej jednak, nic oficjalnie nie zostało zapowiedziane, a ukazanie się następcy Jade Empire na rynku nie nastąpi szybko.

Przypominamy, że Jade Empire było pozycją nietypową i wyjątkową, bowiem akcja gry rozgrywała się w baśniowej krainie przypominającej starożytne Chiny. Elementem zdecydowanie wyróżniającym ją na tle innych dzieł BioWare był system walki – zręcznościowy i wymagający niezłego refleksu. Tytuł pojawił się najpierw jako pozycja ekskluzywna na pierwszego Xboxa w 2005 roku. Jej nieco usprawniona wersja na pecetach zadebiutowała w 2007 roku.