Bethesda i Zenimax zawieszają prace nad grą Doom 4?
Według doniesień serwisu Kotaku, firmy Bethesda i Zenimax zawiesiły prace nad grą Doom 4 do odwołania. Powodem tak drastycznego posunięcia miała być słaba jakość i chłodne przyjęcie ostatniego tytułu od id Software, czyli Rage.
Mateusz Kądziołka
Serwis Kotaku donosi, że informator blisko współpracujący z wydawcą gier studia id Software przekazał niezbyt dobrą wiadomość dla fanów cyklu Doom. Według niepotwierdzonych jeszcze doniesień, prace nad grą Doom 4 zostały zawieszone do odwołania.
Decyzję o wstrzymaniu prac nad Doom 4 podjęli w Dallas przedstawiciele firm Zenimax i Bethesda. Głównym powodem tak niekorzystnego dla id Software obrotu sprawy miało być niezbyt pozytywne przyjęcie gry Rage. Ostatnia produkcja „ojców Dooma” nie powaliła bowiem krytyków na kolana, a jej warstwa techniczna pozostawiała wiele do życzenia (zwłaszcza na platformie PC).

Redaktorzy serwisu Kotaku starają się skontaktować z przedstawicielami firmy Bethesda, by potwierdzić lub zaprzeczyć tym pogłoskom. Niestety amerykański koncern milczy. Jeśli doniesienia Kotaku okażą się prawdziwe, to decyzja wydawców będzie niewątpliwie sporym ciosem dla utytułowanego zespołu z Teksasu.
Przypominamy, że Doom 4 został zapowiedziany jeszcze w 2008 roku, więc najprawdopodobniej istnieje już w „grywalnej” postaci. Za takim stanem rzeczy przemawiają również zapewniania Johna Carmacka o tym, że czas oczekiwania na Dooma 4 nie będzie tak długi jak w przypadku Rage.
Czy zawieszenie prac nad Doomem 4 podetnie skrzydła zespołowi id Software? Ciężko w tej chwili jednoznacznie to określić. Niemniej jednak, słabe oceny gry Rage z pewnością nie wpłynęły pozytywnie na morale ekipy Johna Carmacka. Pozostaje jednak mieć nadzieję, że zasłużony dla branży zespół pokaże jeszcze klasę.
- Publicystyka - 15 lat Dooma!
- QuakeCon 2011 jednak bez gry Doom 4?
- Video Recenzja - Recenzja Rage - rewelacja z błędami
- Recenzja - Legenda powraca na tarczy - recenzja gry Rage
Więcej:Pudełkowa wersja Oblivion Remastered nie spełnia oczekiwań graczy. „Dziękuję, ale nie skorzystam”

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- id Software
- Doom (2016)
- Bethesda
- RAGE (marka)
- PC
- X360
- PS3
Komentarze czytelników
Koktajl Mrozacy Mozg Legend

5 - dentycznie jest z marka NFS :D
Obstawiam zwykla plote, Rage moze nie jest wybitny jaka dawne gry id lecz mozna go nazwac kolejnym DooM3+ HD czyli dobra gre
zanonimizowany507660 Generał
Technologia technologią ale przecież to Carmack!, programista i bóg w jednym ;].
Taki Crysis 2 (IMO obecnie najlepiej wyglądająca gra multiplatformowa, a z DX11 także jedna z najładniejszych na PC), ma świat troszkę bardziej ograniczony niż RAGE (choć ten ostatni też tylko udaje otwartość...), a wygląda ze 20x lepiej. Tekstury są ostre (no może nie wszystkie, ale w patchu 1.9 i texture packu zostało to naprawione), animacje płynne a efekty cząstkowe i oświetlenie wręcz powalające. Gra mnie autentycznie zachwyciła oprawą, łącząc w sobie niesamowity projekt artystyczny i doskonałe zaplecze techniczne (przy relatywnie niskich wymaganiach sprzętowych).
Innym przykładem (de facto z tej samej stajni, bo DUNIA engine napędzająca ową produkcję, to podrasowany pierwszy CryEngine!) jest FarCry 2. Na konsolach wyglądał (i nadal tak jest) bardzo ładnie, a na PCtach wręcz przepięknie (przy bardzo niskich wymaganiach sprzętowych). Co więcej gra miała ogromny świat, żadnych loadingów, czy doczytywania. I nie przypominam sobie bym przez całą rozgrywkę, trafił na JAKĄKOLWIEK słabą teksturę - wszystko było ostre i szczegółowe.
Albo (dosyć stary już) Lost Planet? Grałem niedawno i powiek krótko - coś niesamowitego jak ta gra wygląda na maksymalnych ustawieniach. A część druga na DX11 to po prostu cudo...
Baa już stareńki UE3 (z ostatnimi ulepszeniami) wygląda o niebo lepiej niż RAGE (popatrzcie na GoWa 3).
Można? Jak widać tak, tylko dlaczego id tego nie potrafiło?!?
RAGE miejscami wygląda gorzej niż Doom 3! (tamten przykrywał swoje niedoskonałości ciemnością, dlatego nawet dziś wygląda przyzwoicie, a RAGE odsłania wszelkie niedoróbki i straszy wyglądem...). To co widziałem na filmikach, nijak się ma do tego co mam na swoim ekranie (a gram na full).
Jestem rozczarowany grą (nie tylko ze względu na grafikę), i żałuję że wydałem te 109 zł (niby niewiele, ale piechotą nie chodzi...). Chcecie dobrego post-apo? Grajcie w Borderlands....
PSXFAN Generał

rage miał być gra dla wszystkich czyli dla nikogo ni to rpg,ni wyścigi ani fps nie mówie że to zła gra ale ludzie nie za bardzo wiedzieli jak traktować tą gre
Poza tym to nowa marka więc sprzedaż gorsza
Doom to marka która nie miała by problemu się sprzedać
Nolifer Legend

Znowu byłoby kilku letnie czekanie na megahit , a wyszło by tak jak z RAGE , chociaż DOOM , to DOOM , tylko nie widzę go w tych czasach jako hardcorowy fps.