Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 lipca 2009, 10:06

autor: Marek Grochowski

Assassin's Creed II trudniejszy i mniej przewidywalny

Redaktorzy serwisu Kotaku mieli niewątpliwą przyjemność porozmawiania z Jade Raymond, producentką gry Assassin’s Creed II. Przedstawicielka Ubisoftu opowiedziała im o kilku nowościach, jakie pojawią się w tytule, ujawniając m.in, że główny bohater gry będzie znacznie bardziej niegrzeczny od ułożonego Altaira i niejednokrotnie pokaże przeciwnikom swój mroczny charakter.

Redaktorzy serwisu Kotaku mieli niewątpliwą przyjemność porozmawiania z Jade Raymond, producentką gry Assassin’s Creed II. Przedstawicielka Ubisoftu opowiedziała im o kilku nowościach, jakie pojawią się w tytule, ujawniając m.in, że główny bohater gry będzie znacznie bardziej niegrzeczny od ułożonego Altaira i niejednokrotnie pokaże przeciwnikom swój mroczny charakter.

Ezio nie cofnie się przed korzystaniem z ukrytych w rękawach sztyletów, atakowaniem wrogów z wnęk w ścianach, skakaniem na nich z dachu, upychaniem ciał ofiar do stogów siana czy sadzaniem martwych przeciwników na ławce tak, by z daleka wciąż wyglądali jak żywi. Nasz podopieczny będzie w ten sposób wyładowywał frustracje związane z faktem, że jego ojciec i bracia zostali zamordowani, a matka z siostrą muszą się ukrywać.

Assassin's Creed II trudniejszy i mniej przewidywalny - ilustracja #1

W kwestii gameplaya Assassin’s Creed II nie pozwoli już graczom na stosowanie wyłącznie jednej taktyki pt. „zawsze uciekam” albo „zawsze walczę”. Z niektórymi przeciwnikami lepiej będzie się zmierzyć, a w przypadku innych (dużych i silnych, ale wolnych) bardziej rozsądnym rozwiązaniem okaże się wybór ucieczki. Oznacza to niewielki wzrost poziomu trudności, ale jednocześnie mniejszą szablonowość rozgrywki.

Od czasu do czasu Ezio będzie współpracował ze złodziejami, którzy w zamian za małe przysługi, będą okradać strażników albo wywoływać zamieszania, które odciągną uwagę gapiów od zbrodni popełnionej przez głównego bohatera. Ezio będzie także potrafił pływać, jednak zostanie pozbawiony możliwości mordowania wrogów pod wodą.

Tak jak w pierwowzorze, akcja AC II będzie toczyć się częściowo w teraźniejszości, jednak podróży w czasie ma być znacznie mniej i nasza przygoda będzie rozgrywać się głównie w XV-wiecznej Wenecji, zarówno w nocy, jak i za dnia.

Ciekawym dodatkiem dla użytkowników konsoli z rodziny PlayStation będzie opcja przenoszenia pieniędzy i broni z Assassin's Creed: Bloodlines na PSP do Assassin's Creed II na PlayStation 3. Premiera AC II planowana jest na 17 listopada i oprócz PS3 produkt zostanie wydany również na PC i X360.