wyniki finansowe - sprzęt i technologie (15)

Sony - znakomite wyniki finansowe działu odpowiedzialnego za PlayStation
Kamil Zwijacz, 29 lipca 2016, 17:25
Dzięki najnowszemu raportowi finansowemu koncernu Sony dowiedzieliśmy się, że dział odpowiedzialny za gry i konsole to prawdziwa żyła złota, która w okresie 1 kwietnia - 30 czerwca bieżącego roku przyniosła firmie 427 milionów dolarów zysku.

Pokemon GO - akcje Nintendo mocno straciły na wartości
Kamil Zwijacz, 25 lipca 2016, 17:03
Po ogromnym wzroście wartości akcji Nintendo przyszedł czas na potężny spadek. Firma poinformowała bowiem, że przychody z Pokemon GO będą ograniczone, gdyż nie jest ani deweloperem, ani wydawcą tej produkcji.

Overwatch i PlayStation 4 zdominowały amerykański rynek w czerwcu
Adrian Werner, 22 lipca 2016, 10:30
W czerwcu amerykański rynek gier należał do gry Overwatch i konsoli PlayStation 4. Przychody spadły w każdej kategorii sprzedaży, co było częściowo spowodowane brakiem wielu dużych premier w zeszłym miesiącu.

Przyzwoite wyniki finansowe Nintendo
Adrian Werner, 21 lipca 2016, 13:59
Firma Nintendo udostępniła raport finansowy podsumowujący miniony rok rozliczeniowy. Korporacja zanotowała przyzwoity zysk, co było w dużej mierze zasługą dobrej sprzedaży gier. Konsole poradziły sobie gorzej.

Dobre wyniki finansowe Ubisoftu. Firma pracuje nad grą z rozszerzoną rzeczywistością
Adrian Werner, 21 lipca 2016, 10:20
Firma Ubisoft poinformowała o wynikach finansowych za okres od 1 kwietnia do 30 czerwca tego roku. Przychody okazały się większe, niż prognozowano, a do tego firma coraz lepiej radzi sobie na rynku sprzedaży cyfrowej. Ponadto wydawca ma w planach nieujawnioną jeszcze grę korzystającą z technologii rozszerzonej rzeczywistości.

Najnowsze wyniki finansowe Microsoftu – sprzedaż konsol spada, Xbox Live na plus
Maciej Kowalczyk, 20 lipca 2016, 11:05
Firma Microsoft opublikowała wyniki finansowe za ostatni kwartał oraz rok finansowy 2016. Rezultaty wskazują na ciągły spadek sprzedaży Xboksów One, choć sama usługa Xbox Live zanotowała niewielki wzrost. Ogółem przychody z sektora powiązanego z grami spadły o 9% w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku.

Pokemonowe szaleństwo – spółka Nintendo jest warta więcej niż koncern Sony
Michał Kułakowski, 19 lipca 2016, 19:20
Pokemonowa gorączka nie przestaje zaskakiwać i wpływa w znaczącym stopniu na rynki finansowe. Według tokijskiego indeksu giełdowego, w przeciągu dwóch ostatnich tygodni wartość Nintendo uległa podwojeniu, osiągając pułap blisko 40 miliardów dolarów i prześcigając pod tym względem cały koncern Sony.

Szał Pokemonów – rekordowy wzrost wartości Nintendo
Michał Kułakowski, 11 lipca 2016, 19:39
Ubiegłotygodniowa premiera mobilnej gry Pokemon Go okazała się ogromnym sukcesem, w kilka dni zmieniając się w społeczny fenomen, przyciągający miliony osób. Tytuł wpłynął w drastyczny sposób na notowania akcji Nintendo i dzięki rozentuzjazmowanym inwestorom przez weekend spółka zyskała na wartości ponad 7,5 miliarda dolarów.

Wstępne wyniki letniej wyprzedaży Steam - 236 milionów dolarów przychodu
Jakub Błażewicz, 7 lipca 2016, 10:00
Siergiej Galjonkin, twórca strony SteamSpy, opublikował garść danych na temat zakończonej przed kilkoma dniami letniej wyprzedaży Steam. Według nich w trakcie tegorocznej edycji wydarzenia zakupiono 37 milionów gier, a łączny przychód wyniósł 236 milionów dolarów.

Coraz mniej pieniędzy zbieranych na gry wideo na Kickstarterze
Maciej Kowalczyk, 4 lipca 2016, 10:59
Firma ICO Partners opublikowała dane statystyczne dotyczące serwisu Kickstarter w pierwszej połowie 2016 roku. Przeanalizowano między innymi całkowitą liczbę projektów, współczynnik sukcesu czy zaksięgowane kwoty. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, zanotowano bardzo duży spadek ilości zebranych pieniędzy – aż o 60%.

Rynek gier wideo w 2016 roku - prognozy w raporcie firmy Newzoo
Kamil Zwijacz, 24 czerwca 2016, 14:13
Doczekaliśmy się kolejnego raportu od firmy Newzoo związanego z branżą gier wideo. Dowiedzieliśmy się z niego m.in., że polski rynek będzie wart w 2016 roku 439 milionów dolarów, co zapewni nam drugie miejsce w Europie Wschodniej.

Dystrybucja cyfrowa w maju - bardzo dobry wynik Overwatch
Jakub Błażewicz, 24 czerwca 2016, 10:50
Grupa analityczna SuperData opublikowała raport dotyczący dystrybucji cyfrowej w maju. Największym zwycięzcą (na PC) okazało się Overwatch, które przyniosło 269 milionów dolarów przychodu. W innych kategoriach prym wiodły Uncharted 4 (konsole), World of Warcraft (płatne MMO), League of Legends (free-to-play) i Monster Strike (mobilne).
![Paradox Interactive na fali - 2015 rekordowym rokiem, a obecny zapowiada się jeszcze lepiej [news zaktualizowany]](/i/w/h1/720_204222434.jpg)
Paradox Interactive na fali - 2015 rekordowym rokiem, a obecny zapowiada się jeszcze lepiej [news zaktualizowany]
Kamil Zwijacz, 21 czerwca 2016, 16:59
Fredrik Wester, szef firmy Paradox Interactive, wypowiedział się na łamach serwisu MCV o obecnej kondycji wydawcy. Okazało się, że dzięki grze Cities: Skylines 2015 rok był rekordowy pod względem przychodów, a obecny nie zapowiada się na gorszy, gdyż spory sukces zanotowały już Stellaris i Hearts of Iron IV.

Uncharted 4 i PlayStation 4 zdominowały amerykański rynek w maju
Adrian Werner, 10 czerwca 2016, 12:52
Maj na amerykańskim rynku gier należał do firmy Sony. Po raz kolejny najpopularniejszą konsolą okazało się PlayStaton 4, a wśród gier Uncharted 4: A Thief’ End nie dało żadnych szans konkurencji.

PC-towy rynek gier sieciowych osiągnie w tym roku wartość 19,8 mld dolarów
Kamil Zwijacz, 10 czerwca 2016, 10:56
Firma SuperData poinformowała w najnowszym raporcie, że wartość PC-towego rynku gier sieciowych (płatnych i free-to-play) w tym roku zbliży się do 20 miliardów dolarów, z czego za 1,8 miliarda dolarów obrotu odpowiadać będzie tylko jedna produkcja - League of Legends.

Nowe projekty Rockstar Games zostaną ujawnione już wkrótce
Adrian Werner, 19 maja 2016, 08:38
Firma Take-Two Interactive ujawniła swoje wyniki finansowe za rok rozliczeniowy 2016. Podczas konferencji wydawca zdradził, że już wkrótce ujawnione zostanie, nad czym pracuje obecnie studio Rockstar Games.

Ubisoft - wyniki The Division oraz Far Cry Primal lepsze niż oczekiwane
Jakub Błażewicz, 13 maja 2016, 13:05
Firma Ubisoft opublikowała raport finansowy za okres od 1 kwietnia 2015 roku do 31 marca 2016 roku. Francuski koncern odnotował bardzo dobrą sprzedaż w ostatnim kwartale minionego roku finansowego, głównie za sprawą udanej premiery Tom Clancy's The Division.

Kwietniowy raport NPD - Dark Souls III bezkonkurencyjne na amerykańskim rynku gier
Adrian Werner, 13 maja 2016, 10:00
W kwietniu amerykański rynek należał do Dark Souls III i PlayStation 4. Popularność tych produktów nie wystarczyła jednak, aby uchronić sprzedaż gier i konsol przed spadkami przychodów.

CD Projekt wciąż na fali - 32,6 mln złotych zysku w I kwartale 2016 roku
Kamil Zwijacz, 12 maja 2016, 11:44
Firma CD Projekt opublikowała wyniki finansowe za I kwartał 2016 roku. W okresie 1 stycznia - 31 marca wypracowano 87 milionów złotych przychodu i 32,6 miliony zysku. Świetne rezultaty są przede wszystkim zasługą Wiedźmina 3 i dodatku Serca z kamienia.

Raport finansowy Activision Blizzard - świetne wyniki giganta
Kamil Zwijacz, 6 maja 2016, 10:42
Koncern Activision Blizzard pochwalił się najnowszymi wynikami finansowymi. W okresie 1 stycznia - 31 marca bieżącego roku firma uzyskała 1,45 miliarda dolarów przychodu. Dowiedzieliśmy się też, że m.in. konsole generują większe przychody niż pecety, a Destiny ma 30 milionów graczy i otrzyma w tym roku kolejny duży dodatek.

Wyniki finansowe Sony - 40 mln sprzedanych konsol PlayStation 4
Kamil Zwijacz, 28 kwietnia 2016, 12:17
Firma Sony opublikowała najnowsze wyniki finansowe, w których ujawniono, że w okresie 1 kwietnia 2015 - 31 marca 2016 roku sprzedano 17,7 milionów egzemplarzy PlayStation 4. Daje to łączny wynik urządzenia na poziomie 40 milionów sztuk.

Raport finansowy Nintendo - NX i The Legend of Zelda Wii U zadebiutują w 2017 roku
Jakub Błażewicz, 27 kwietnia 2016, 13:30
Firma Nintendo opublikowała raport finansowy za okres od 1 kwietnia 2015 do 31 marca 2016 roku. Zapowiedziała też debiut konsoli Nintendo NX w marcu 2017 roku. Na ten sam okres przesunięto premierę The Legend of Zelda Wii U, które ukaże się także na nową platformę japońskiego giganta.

Rynek gier mobilnych przegoni w tym roku pecety i konsole
Adrian Werner, 25 kwietnia 2016, 13:05
Według najnowszego raportu firmy Newzoo rynek gier mobilnych w tym roku po raz pierwszy przyniesie więcej przychodów niż pecetowy, tym samym stając się największym segmentem wśród gier wideo.

Sprzedaż Xboksów spada, rosną przychody z Xbox Live i Minecrafta
Adam Mirkowski, 22 kwietnia 2016, 17:47
Szefowie Microsoftu mogą mieć mieszane uczucia co do wyników działu Xboksa w ostatnim kwartale. Chociaż rosną dochody z usługi Xbox Live, sprzedaż samych konsol spada. Mimo to część firmy odpowiedzialna za gry zakończyła marzec niewielkim, czteroprocentowym wzrostem, do czego przyczyniła się nieustająca popularność Minecrafta.

Marzec w USA upłynął pod znakiem Tom Clancy’s The Division i PlayStation 4
Adrian Werner, 15 kwietnia 2016, 13:34
Grupa NPD wypuściła posumowanie wyników amerykańskiego rynku gier za marzec tego roku. W ubiegłym miesiącu najpopularniejszą produkcją okazało się Tom Clancy’s The Division, a spośród konsol ponownie zatriumfowało PlayStation 4.

Grand Theft Auto V wygenerowało 3 miliardy dolarów przychodu
Jakub Błażewicz, 13 kwietnia 2016, 10:45
Grand Theft Auto V wygenerowało łącznie ok. 3 miliardy dolarów przychodu, z czego pół miliarda przyniósł moduł sieciowy Grand Theft Auto Online. Takie informacje znalazły się w pozwie sądowym przeciwko Rockstar byłego prezesa Rockstar North, Lesliego Benziesa.

Ranking 25 firm najlepiej zarabiających na grach w 2015 roku – raport Newzoo
Krzysztof Mysiak, 31 marca 2016, 13:20
Firma analityczna Newzoo przygotowała ranking 25 firm, które uzyskały największy przychód ze sprzedaży gier w 2015 roku. Pierwsze trzy miejsca okupują chiński gigant Tencent oraz Microsoft i Sony.

11 bit zapowiada This War of Mine: The Little Ones na PC i przekłada Industrial na 2017 rok
Adam Mirkowski, 23 marca 2016, 16:52
Firma 11 bit studios na konferencji dla inwestorów zapowiedziała, że znane z konsol rozszerzenie The Little Ones do This War of Mine ukaże się również na PC i urządzeniach mobilnych. Nowy projekt studia o roboczej nazwie Industrial pojawi się w drugim kwartale 2017 roku. Firma chwali się również rekordowymi wynikami finansowymi oraz planami rozwoju sklepu Games Republic i platformy wydawniczej 11 bit launchpad.

Prognoza na 2019 rok – rynek gier wart ponad 100 mld USD, PC czołową platformą
Krzysztof Mysiak, 16 marca 2016, 11:46
Firma analityczna DFC Intelligence podzieliła się prognozą na najbliższe lata. Napędzany przez PC, rynek gier ma osiągnąć wartość przekraczającą 100 miliardów dolarów do 2019 roku. Motorem tego wzrostu będą jakoby e-sport i wirtualna rzeczywistość.

Raport NPD Group za luty - Far Cry Primal i PS4 bezkonkurencyjne w USA
Jakub Błażewicz, 11 marca 2016, 11:20
Grupa analityczna NPD opublikowała raport dotyczący kondycji amerykańskiego rynku gier w lutym 2016 roku. PlayStation 4 pozostaje najlepiej sprzedająca się konsolą, a wśród gier na szczycie ulokował się Far Cry Primal.

Electronic Arts zarabia 1,3 miliarda dolarów na dodatkowej zawartości do gier
Jakub Mirowski, 3 marca 2016, 12:54
Firma Electronic Arts ujawniła przychody, jakie przynosi jej wszelkiego rodzaju dodatkowa zawartość do wydawanych gier: paczki z mapami, przepustki sezonowe, subskrypcje czy mikrotransakcje. Zdradzono też udział wydań cyfrowych w sprzedaży i rentowność gier mobilnych w katalogu wydawcy.

Sprzedaż serii Sniper: Ghost Warrior przekroczyła 5,6 mln kopii
Adrian Werner, 29 lutego 2016, 12:10
Firma CI Games opublikowała raport finansowy podsumowujący zeszły rok. Znalazła się w nim informacja, że sprzedaż cyklu Sniper: Ghost Warrior przekroczyła 5,6 mln egzemplarzy.

Firma King.com, producent serii Candy Crush Saga, ciągle zarabia krocie
Piotr Doroń, 16 lutego 2016, 12:34
Twórcy serii Candy Crush Saga nieco zwolnili tempo, ale w dalszym ciągu mogą pochwalić się imponującymi wynikami finansowymi. Miliardowe przychody i wielomilionowe zyski to już tradycja, lecz znaczny spadek liczby aktywnych użytkowników może zwiastować zmiany.

Call of Duty: Black Ops III i PlayStation 4 wciąż na szczycie - raport NPD za styczeń
Jakub Błażewicz, 12 lutego 2016, 13:04
Grupa analityczna NPD wypuściła raport podsumowujący styczeń na amerykańskim rynku gier. Ogólna sprzedaż sprzętu oraz oprogramowania wyraźnie spadła, a Call of Duty: Black Ops III znów uplasowało się na szczycie zestawienia najpopularniejszych gier.

Nowe Call of Duty od Infinity Ward trafi do sprzedaży w tym roku
Adrian Werner, 12 lutego 2016, 10:02
Firma Activision Blizzard udostępniła raport finansowy z wynikami wydawcy za zeszły rok. Znalazła się w nim także zapowiedź kolejnej odsłony cyklu Call of Duty. Wiemy o niej na razie tyle, że ma być innowacyjna i powstaje w studiu Infinity Ward.

Apple najcenniejszą marką świata, Disney najsilniejszą
News Gameplay, 4 lutego 2016, 13:54
Firma Brand Finance opublikowała najnowszą edycję raportu Global 500. Wynika z niej, że firma Apple utrzymała pozycję lidera, jeśli chodzi o najcenniejsze marki świata. Z kolei najpotężniejszym brandem ogłoszono w tym roku Disneya.

Raport Take-Two Interactive Software - 60 mln egzemplarzy GTA V w sklepach
Kamil Zwijacz, 4 lutego 2016, 09:52
Firma Take-Two Interactive Software opublikowała raport finansowy za trzeci kwartał roku fiskalnego 2016. Dowiedzieliśmy się z niego, że Grand Theft Auto V trafiło do sprzedawców w 60 milionach egzemplarzy, a Mafia III ukaże się w okresie 1 kwietnia - 31 grudnia 2016 roku.

Raport finansowy Nintendo - wyniki sprzedaży konsol i gier
Jakub Błażewicz, 2 lutego 2016, 12:31
Firma Nintendo opublikowała raport za trzy kwartały roku fiskalnego 2015. Firma wciąż jest w dobrej kondycji finansowej i może się pochwalić wysoką sprzedażą sprzętu oraz oprogramowania. Szczególnie dobrze radzą sobie konsola 3DS oraz gry z serii Pokemon i Mario Kart. Również Splatoon i Super Mario Maker odniosły sukces.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain rozszedł się w 6 mln egzemplarzy
Adrian Werner, 30 stycznia 2016, 08:45
Firma Konami opublikowała raport finansowy podsumowujący ostatnich dziewięć miesięcy ubiegłego roku. Wydawca mógł pochwalić się bardzo dobrymi wynikami, co jest zasługą głównie imponującej sprzedaży gry Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.

Raport finansowy Sony - sprzedano 8,4 miliona PlayStation 4 w ciągu trzech miesięcy
Jakub Błażewicz, 29 stycznia 2016, 17:56
Firma Sony udostępniła raport finansowy za trzeci kwartał obecnego roku fiskalnego. Według statystyk tylko w tym okresie konsola PlayStation 4 rozeszła się w 8,4 milionach egzemplarzy.

Ponad 13 mln egzemplarzy Star Wars: Battlefront w sklepach, FIFA 16 najpopularniejsza w Europie
Adrian Werner, 29 stycznia 2016, 11:59
Firma Electronic Arts opublikowała raport finansowy podsumowujący trzy ostatnie miesiące ubiegłego roku. Nikogo chyba nie zaskoczy wiadomość, że zarówno Star Wars: Battlefront, jak i FIFA 16 okazały się dla wydawcy wielkimi sukcesami. Dobrze poradziły sobie także Need for Speed, Star Wars: Knights of the Old Republic i Madden NFL 16.
W zeszłym roku wydaliśmy 61 miliardów dolarów w dystrybucji cyfrowej
Janusz Guzowski, 27 stycznia 2016, 16:46
Padł rekord światowej sprzedaży gier w dystrybucji cyfrowej – w zeszłym roku użytkownicy wydali w ten sposób 61 miliardów dolarów. Największą popularnością cieszyły się produkcje pecetowe (z League of Legends na czele), ale tylko nieznacznie wyprzedzając tytuły mobilne (tutaj królowało Clash of Clans). Z kolei gry przeznaczone na konsole zanotowały duży wzrost.

Rynek e-sportowy z ponad miliardem dolarów przychodu w 2019 roku
Jakub Błażewicz, 27 stycznia 2016, 13:55
Firma Newzoo opublikowała kolejny raport dotyczący rynku gier, a konkretnie gałęzi e-sportowej. Według danych w 2015 roku e-sport przyniósł 365 milionów dolarów i przyciągnął 226 milionów widzów. Raport przewiduje też dalszy rozwój rynku - w 2019 roku przychód ma wynieść miliard dolarów.

Miniony rok na rynku brytyjskim należał do PlayStation 4 i FIFA 16
Adrian Werner, 18 stycznia 2016, 10:02
Grupa analityczna GfK Chart-Track wypuściła raport podsumowujący kondycję brytyjskiego rynku gier w 2015 roku. Ukazuje on kompletną dominację konsol PlayStation 4 i Xbox One. Natomiast wśród najlepiej sprzedających się produkcji bezkonkurencyjna okazała się FIFA 16.

Gry wideo w 2015 zebrały na Kickstarterze ponad 46 milionów dolarów
Jakub Błażewicz, 15 stycznia 2016, 18:15
Serwis Kickstarter opublikował dane na temat fundowania gier w 2015 roku. W minionych 12 miesiącach gracze ofiarowali ponad 46 milionów dolarów na produkcję gier komputerowych.

Najlepiej sprzedające się gry 2015 roku na rynku amerykańskim
Adrian Werner, 15 stycznia 2016, 12:16
Firma NPD wypuściła raport podsumowujący wyniki amerykańskiego rynku gier w minionym miesiącu oraz w całym ubiegłym roku. W obu tych kategoriach bezkonkurencyjne okazało się Call of Duty: Black Ops III.

Elite: Dangerous z 1,4 miliona sprzedanych egzemplarzy
Jakub Błażewicz, 14 stycznia 2016, 15:25
Studio Frontier Developments poinformowało o sprzedaniu ponad 1,4 miliona egzemplarzy gry Elite: Dangerous do końca 2015 roku. Jednocześnie podano przychód firmy za minione pół roku, który wyniósł 10,9 miliona funtów.

Steam w 2015 roku osiągnął rekordowe przychody
Bartłomiej Plewnia, 5 stycznia 2016, 10:15
Twórca niezależnego serwisu Steam Spy, śledzący i publikujący na bieżąco nowe statystyki platformy Valve, podał całe mnóstwo danych dotyczących Steama i jego użytkowników w 2015 roku. Dzięki temu wiemy m.in., jaki przychód wygenerowały wszystkie produkcje wystawione w cyfrowym sklepie, ile ukazało się nowych tytułów, a także jak w ciągu roku kształtowały się poziomy obniżek cen.

Raport grupy NPD za listopad - Call of Duty: Black Ops III na szczycie
Jakub Błażewicz, 11 grudnia 2015, 11:25
Grupa analityczna NPD opublikowała listopadowy raport poświęcony amerykańskiemu rynkowi gier. Bardzo dobrze wypadła sprzedaż konsol obecnej generacji, a wśród gier bezkonkurencyjne okazało się Call of Duty: Black Ops III.

Cyfrowa dystrybucja w październiku - rynek wart 5,5 mld dolarów; Fallout 4 ze 100 mln dolarów przychodu
Kamil Zwijacz, 25 listopada 2015, 12:09
Firma SuperData opublikowała kolejny raport dotyczący rynku cyfrowej dystrybucji. Okazało się, że w październiku wart był on 5,5 miliarda dolarów, a Fallout 4 wygenerował w pierwszych dniach sprzedaży 100 milionów dolarów, z czego większość na PC-tach.