Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 lipca 2016, 10:00

autor: Entelarmer

Wstępne wyniki letniej wyprzedaży Steam - 236 milionów dolarów przychodu

Siergiej Galjonkin, twórca strony SteamSpy, opublikował garść danych na temat zakończonej przed kilkoma dniami letniej wyprzedaży Steam. Według nich w trakcie tegorocznej edycji wydarzenia zakupiono 37 milionów gier, a łączny przychód wyniósł 236 milionów dolarów.

Ledwie 3 dni temu zakończyła się coroczna letnia wyprzedaż w serwisie Steam, a już otrzymaliśmy pierwsze, póki co nieoficjalne statystyki z nią związane. Twórca strony SteamSpy, Siergiej Galjonkin, poinformował na Twitterze, że w tym roku akcja wygenerowała 236 milionów dolarów przychodu, prawie o 50% więcej niż rok temu. Większa była także liczba zakupionych gier (37 milionów w stosunku do zeszłorocznych 33 milionów), natomiast gorzej wypadły same promocje, ze średnią przeceną rzędu 50% (66% w 2015 roku). Wypada jednak zaznaczyć, że po pierwsze – podana kwota uwzględnia także tytuły, które nie zostały przecenione, choć według źródeł serwisu Gamastura zgadza się ona z wyliczeniami producentów gier (sam Galjonkin wycenił łączny przychód z promocji na 228 milionów dolarów). Po drugie, są to zaledwie wstępne dane – pełniejszy raport ma ukazać się w przyszłym tygodniu.

Tegoroczna letnia wyprzedaż z pewnością należała do udanych. - Wstępne wyniki letniej wyprzedaży Steam - 236 milionów dolarów przychodu - wiadomość - 2016-07-07
Tegoroczna letnia wyprzedaż z pewnością należała do udanych.

Nie można też zapomnieć, że od początku czerwca SteamSpy nie uwzględnia produkcji wydawanych przez firmę Paradox Interactive. Jedna z nich, Cities: Skyline, również została objęta przeceną podczas akcji. Niemniej, już teraz można powiedzieć, że miniona letnia wyprzedaż była zdecydowanie większym sukcesem niż skądinąd niezgorsza zeszłoroczna edycja. Niektórzy (na przykład Lars Doucet, współtwórca Defender’s Quest: Valley of the Forgotten) przypisują to rezygnacji firmy Valve z tzw. Flash Deals – trwających 8 godzin promocji, których zabrakło już w trakcie jesiennych oraz zimowych fal promocji, zresztą również bardzo udanych.