PC-towy rynek gier sieciowych osiągnie w tym roku wartość 19,8 mld dolarów

Firma SuperData poinformowała w najnowszym raporcie, że wartość PC-towego rynku gier sieciowych (płatnych i free-to-play) w tym roku zbliży się do 20 miliardów dolarów, z czego za 1,8 miliarda dolarów obrotu odpowiadać będzie tylko jedna produkcja - League of Legends.

Kamil Zwijacz

Firma analityczna SuperData opublikowała wyniki badań dotyczące wartości rynku PC-towych gier multiplayer. Wynika z niego, że w tym roku będzie on wart już blisko 20 miliardów dolarów (dokładniej pisząc, 19,8 miliardów), czyli o 13% więcej, niż w 2015 roku. Największy udział w nim mają produkcje free-to-play, które odpowiadają za 89% generowanych pieniędzy. W tej kategorii najpopularniejszym gatunkiem jest MOBA, w którym niepodzielnie rządzi League of Legends studia Riot Games. Miesięcznie produkcja notuje przychód na poziomie 150 milionów dolarów, zatem rocznie przynosi aż 1,8 miliarda dolarów. W ramach porównania, najpopularniejsza gra pay-to-play World of Warcraft, od początku bieżącego roku zanotowała 198 milionów dolarów przychodu.

PC-towe gry multiplayer największą popularnością cieszą się w Azji / Źródło: SuperData. - PC-towy rynek gier multiplayer osiągnie w tym roku wartość 19,8 mld dolarów - wiadomość - 2016-06-10
PC-towe gry multiplayer największą popularnością cieszą się w Azji / Źródło: SuperData.
Wartość rynku PC-towych gier multiplayer:
  • Azja – 11,2 miliarda dolarów przychodu z gier free-to-play i 1,4 miliarda dolarów z pay-to-play
  • Europa – 2,9 miliarda dolarów przychodu z gier free-to-play i 642 miliony dolarów z pay-to-play
  • Ameryka Północna – 1,9 miliarda dolarów przychodu z gier free-to-play i 580 milionów dolarów z pay-to-play
  • Ameryka Łacińska – 913 milionów dolarów przychodu z gier free-to-play i 97 milionów dolarów z pay-to-play
  • reszta świata – 216 milionów dolarów przychodu z gier free-to-play i 44 miliony dolarów z pay-to-play

Jeżeli chodzi o podział na poszczególne rynki, to lider może być tylko jeden – Azja. Tamtejsi gracze od dawna szaleją na punkcie sieciowych gier multiplayer, więc przychody na poziomie 12,6 miliarda dolarów (gry free-to-play + pay-to-play) nie powinny nikogo dziwić. Rzeczone produkcje dużym powodzeniem cieszą się również w Europie (około 3,5 miliarda dolarów), a trzecie miejsce przypada Ameryce Północnej z około 2,5 miliarda dolarów przychodów.

Co ciekawe, choć free-to-play to prawdziwa żyła złota, producenci tego typu gier borykają się z wieloma problemami. Badania wykazały, że aż jedna trzecia graczy bawi się daną produkcją przez około 1,5 roku, ale by uzyskać taki wynik producenci muszą cały czas dodawać nową zawartość, kolejne wyzwania, codzienne zadania itd. – wszystko po to, by jak najdłużej utrzymać przy sobie fanów, którzy, gdy tylko zaczną się nudzić, przejdą do konkurencji. Co ciekawe, odejście jednej osoby może wywołać efekt domina, gdyż często grała ona ze znajomymi. Jeśli jeden z nich zrezygnuje więc z zabawy, bo kolegi już nie ma, to zachęci kolejnego do porzucenia produkcji itd.

Natomiast jeżeli chodzi o dokonywanie zakupów rozmaitych przedmiotów i boosterów, to najchętniej decydują się na nie nowi gracze, którzy chcą szybko robić postępy i w większości przypadków nabywają itemy podczas pierwszego miesiąca zabawy.

League of Legends

League of Legends

PC
po premierze

Data wydania: 6 października 2009

Informacje o Grze
5.4

GRYOnline

6.5

Gracze

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

3

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2016-06-10
12:34

Sasori666 Senator

Sasori666

Grałem dużo w WOT, grałem dużo w Neverwintera Online i chyba się wyleczyłem z tego gatunku.
Jak mam grać w grę sieciową, to zawsze wraca do mnie myśl" ale po co w to grać?".

Z gier sieciowych jedynie COD4 dobrze wspominam. Grał bym więcej, ale dostawałem bany za strzelanie przez ściany.
Osoby które wiedzą gdzie są kampy, potrafiły zrobić kill streaka nie widząc przeciwnika. Taka gra.
Overwatch miał byc moim nowym COD4, ale jest za drogi.

Komentarz: Sasori666
2016-06-11
16:01

Aranir Centurion

Aranir

Ciekawe jakie byłyby zyski Blizzarda, jakby WoW był f2p.

Komentarz: Aranir

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl