Firma NPD wypuściła raport podsumowujący wyniki amerykańskiego rynku gier w minionym miesiącu oraz w całym ubiegłym roku. W obu tych kategoriach bezkonkurencyjne okazało się Call of Duty: Black Ops III.

Organizacja analityczna NPD opublikowała raport podsumowujący wyniki amerykańskiego rynku gier za grudzień oraz za cały 2015 rok.
W ubiegłym roku sprzedaż konsol, akcesoriów oraz nieużywanych egzemplarzy gier pudełkowych przyniosła 13,1 dolarów przychodu, czyli tyle samo co w 2014 r. Na tę kwotę składają się:
Największym wzięciem cieszyły się następujące produkcje:
# | Gra: | Platformy: |
1. | Call of Duty: Black Ops III | XONE, PS4, X360, PS3, PC |
2. | Madden NFL 16 | PS4, XONE, X360, PS3 |
3. | Fallout 4 | PS4, XONE, PC |
4. | Star Wars: Battlefront | XONE, PS4, PC |
5. | Grand Theft Auto V | PS4, XONE, X360, PS3, PC |
6. | NBA 2K16 | PS4, XONE, X360, PS3 |
7. | Minecraft | 360, XONE, PS3, PS4 |
8. | FIFA 16 | PS4, XONE, X360, PS3 |
9. | Mortal Kombat X | PS4, XONE |
10. | Call of Duty: Advanced Warfare | PS4, XONE, X360, PS3, PC |
Jak widać, pomimo nadejścia nowej generacji konsol, najmocniejsza marka nie uległa zmianie i cykl Call of Duty wciąż nie został zdetronizowany.
Warto także zwrócić uwagę na fakt, że w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się gier nie znalazła się nawet jedna odsłona Assassin’s Creed. Firmie Ubisoft nie udało się więc powstrzymać postępującego znużenia graczy tą mocno eksploatowaną marką. Niedawno pisaliśmy o plotkach sugerujących, że wydawca zamierza zwolnić tempo wydawania nowych gier z tego cyklu i kolejne będą ukazywały się co dwa lata. W świetle raportu NPD takie podejście wydaje się być dobrym pomysłem.
W grudniu sprzedaż konsol, akcesoriów oraz nieużywanych egzemplarzy gier pudełkowych przyniosła 3,22 mld dolarów przychodu, co stanowi spadek o 1,5%. Tradycyjnie przypominamy, że podawane przez analityków liczby nie dają pełnego obrazu kondycji branży. Dane organizacji nie biorą bowiem pod uwagę handlu używanymi egzemplarzami gier, dystrybucji elektronicznej oraz mikropłatności.
Sprzedaż nowych egzemplarzy gier zmalała o 3% - do 1,21 mld dolarów, a konsol o 6% - do 1,24 mld dolarów. W tej drugiej kategorii winą za zmniejszone przychody obarczono coraz słabsze wyniki Xboksa 360 i PlayStation 3. Wzrost (o 10%) zanotowały jedynie akcesoria, które przyniosły 761 mln dolarów przychodu.
W grudniu 2015 r. największa popularnością cieszyły się następujące gry:
# | Gra: | Platformy: |
1. | Call of Duty: Black Ops III | XONE, PS4, X360, PS3, PC |
2. | Star Wars Battlefront | XONE, PS4, PC |
3. | Fallout 4 | PS4, XONE, PC |
4. | Madden NFL 16 | PS4, XONE, X360, PS3 |
5. | NBA 2K16 | PS4, XONE, X360, PS3 |
6. | Grand Theft Auto V | PS4, XONE, X360, PS3, PC |
7. | Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege | XONE, PS4, PC |
8. | Minecraft | X360, XONE, PS4, PS3 |
9. | Minecraft: Story Mode – A Telltale Game Series | X360, XONE, PS4, PS3 |
10. | FIFA 16 | PS4, XONE, X360, PS3 |
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.