Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 16 lutego 2016, 12:34

autor: Jiker

Firma King.com, producent serii Candy Crush Saga, ciągle zarabia krocie

Twórcy serii Candy Crush Saga nieco zwolnili tempo, ale w dalszym ciągu mogą pochwalić się imponującymi wynikami finansowymi. Miliardowe przychody i wielomilionowe zyski to już tradycja, lecz znaczny spadek liczby aktywnych użytkowników może zwiastować zmiany.

King Digital Entertainment to nie tylko producent szalenie popularnych gier mobilnych (m.in. cykl Candy Crush Saga, Paradise Bay), ale też jedna z najbardziej dochodowych firm działających na całym rynku elektronicznej rozrywki. Potwierdza to najnowszy raport finansowy, obejmujący ubiegły rok kalendarzowy. I choć uzyskane rezultaty nie są tak znakomite jak w 2014 roku, to i tak robią wrażenie.

W 2015 roku tytuły wyprodukowane przez King pomogły firmie w wygenerowaniu 2 miliardów dolarów przychodu (o 12% mniej niż w 2014) oraz wypracowaniu zysku na poziomie 517 milionów dolarów (10% spadek względem poprzedniego roku). Największy udział miały w tym gry Candy Crush Saga i Candy Crush Soda Saga, które trafiły do dziesiątki najbardziej dochodowych produkcji 2015 roku zarówno na platformie App Store, jak i Google Play. Poniżej znajdziecie zwiastun najnowszej pozycji w dorobku King, czyli Candy Crush Jelly Saga.

Intratna okazała się również umowa z koncernem Microsoft, na mocy której wybrane pozycje King są automatycznie instalowane na dysku twardym komputerów osobistych wraz z Windowsem 10 (np. Candy Crush Saga). Nie należy również zapominać, że w listopadzie ubiegłego roku miała miejsce jedna z najbardziej spektakularnych transakcji w historii rynku gier, kiedy to koncern Activision Blizzard wykupił mobilno-społecznościowego giganta za 5,9 miliarda dolarów.

Łyżką dziegciu w tej beczce miodu są tylko wyniki za ostatni kwartał 2015 roku, czyli ten sam, w którym doszło do wspomnianego wyżej przejęcia. Otóż, King uzyskał w nim 461 milionów dolarów przychodu (o 16% mniej niż w analogicznym okresie 2014 roku) i 91 milionów dolarów zysku (36-procentowy spadek). Jednocześnie warto zwrócić uwagę na liczbę tzw. MAU, czyli aktywnych użytkowników miesięcznie, która wyniosła 449 milionów. Jest to aż o 84 miliony mniej, niż w czwartym kwartale 2014 roku. W uratowaniu sytuacji ma pomóc większa dywersyfikacja oferty King.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.