Rynek gier mobilnych przegoni w tym roku pecety i konsole

Według najnowszego raportu firmy Newzoo rynek gier mobilnych w tym roku po raz pierwszy przyniesie więcej przychodów niż pecetowy, tym samym stając się największym segmentem wśród gier wideo.

Adrian Werner

Zestawienie wg. platform.

Organizacja analityczna Newzoo opublikowała raport z prognozami na trwający obecnie rok 2016. Według firmy rynek gier ma wygenerować w tym okresie niemal 100 miliardów dolarów przychodów i aż 37% z tej kwoty przypadnie na segment mobilny, który przerośnie tym samym pecety i konsole.

99,6 mld dolarów przychodu z gier wideo oznaczać będzie wzrost o 8,5% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jeśli prognozy Newzoo się sprawdzą, to rynek mobilny po raz pierwszy przebije pecetowy, przynosząc 36,9 mld dolarów, co stanowi wzrost aż o 21,3%.

PC będzie mogło się pochwalić wzrostem w wysokości 2,1% i wygeneruje 31,9 mld dolarów. Powodem skromnego wzrostu ma być słabnąca (spadek o 7,5%) pozycja casualowych gier przeglądarkowych. Natomiast kategoria obejmująca tradycyjne produkcje pecetowe i MMO wzrośnie o 4,2% – do 26,7 mld. Konsole stacjonarne przyniosą 29 mld dolarów przychodu (wzrost o 4,5%), a do tego dojdzie 1,8 mld z konsol przenośnych (spadek aż o 24,1%).

Porównanie wyników rynków wg. kontynentów.

Na rynku gier mobilnych znacznie szybciej rosnąć mają przychody ze smartfonów (wzrost o 23,7% do 27,1 mld dolarów) niż z tabletów (wzrost o 6,4% do 11,6 mld). Widać też, że te platformy powoli dobijają konsole przenośne. Nie uda im się natomiast zastopować wzrostu przychodów konsol i pecetów. Co najwyżej mogą spowalniać ich rozwój, ale w tej kwestii brakuje jakichkolwiek konkretnych danych.

Pod względem geograficznym na rynku gier dominować ma Azja, na którą przypadnie 47% wszystkich przychodów, czyli 46,6 mld dolarów. Z tego 24,4 mld, czyli ponad połowę, wygenerują same Chiny. Ameryka Północna przyniesie 25,4 mld dolarów (wzrost o 4,1%), a Europa, Bliski Wschód i Afryka liczone łącznie dadzą 23,5 mld dolarów, czyli o 7,3% więcej niż w roku ubiegłym. Po latach kryzysu ekonomicznego w Ameryce Południowej zanotowany zostanie imponujący wzrost o 20,1% – do 4,1 mld dolarów.

Pełen raport firmy Newzoo

Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2016-04-25
13:47

Raiden Generał

Raiden

To niewątpliwie zła wiadomość. Rynek, w końcu, nie jest nieskończenie wielki i nie może się ciągle rozrastać, więc niedługo dojdziemy do momentu, w którym gry konsolowe i PC będą traciły znacząco na rzecz rynku mobilnego.

Najważniejsze jednak, by nie było dominacji. Np. rynek TV i dominacja LCD, które pierw wykończyły CRT, później wszystkie rodzące się projekty typy SED, FED, czy tylnych wyświetlaczy laserowych, a na końcu plazmy i teraz klient ma taki wybór, że jest skazany na LCD (oled raczkuje).

Widać już, jak smarfony zabijają przenośne konsole. W teorii nie są bezpośrednią konkrecją dla PC i konsol, ale Big N chyba spróbuje to połączyć, a poza tym VR łączy to w dość naturalny sposób, więc trochę można obawiać się o przyszłość tradycyjnego grania.

Komentarz: Raiden
2016-04-26
00:19

Dzienciou Generał

Dzienciou

o to bym się nie martwił bo ostatecznie jeśli chodzi o elektroniczną rozrywkę to zarówno PC jak i konsole skazane są na zapomnienie. Zostaną smartfony zdolne odpalić tytuły AAA, które podepnie się do pada i telewizora albo streaming pozwalający na grę w ultra jakości. Pytanie co pierwsze?

Komentarz: Dzienciou
2016-04-26
09:15

zanonimizowany1015479 Generał

I to jest smutna wiadomość. Bardzo nawet.

Zostaną smartfony zdolne odpalić tytuły AAA, które podepnie się do pada i telewizora albo streaming pozwalający na grę w ultra jakości.

Smoków nie było w tej bajce?

Komentarz: zanonimizowany1015479
2016-04-26
10:08

aope Legend

aope

Scenariusz jak najbardziej możliwy. Już teraz choćby na iOS wychodzą porty tytułów AAA choćby z pierwszego xboksa, podobnie jak i wymagające gry z pecetów czy konsol poprzedniej generacji (których pod AAA jednak podpiąć się nie da, ale...). Nie wiem jak to wyglada na androidzie. Wszystko zależy od pokonania problemu akumulatora i odprowadzania ciepła z procesora. Samsung w S7 już montuje heatpipe.

Komentarz: aope
2016-04-26
11:08

zanonimizowany158587 Senator

Rak branży rozprzestrzenia się w najlepsze. Pierdołowate gierki o niczym, z mikropłatnościami i zakupami w aplikacji. Przecieżto gorsze niż hazard. Farmienie ludzi z prawdziwej gotówki. Iście idealny pomysł na trzepanie kasy. Powinni tego zakazać.

Komentarz: zanonimizowany158587

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl