Prognoza na 2019 rok – rynek gier wart ponad 100 mld USD, PC czołową platformą
Firma analityczna DFC Intelligence podzieliła się prognozą na najbliższe lata. Napędzany przez PC, rynek gier ma osiągnąć wartość przekraczającą 100 miliardów dolarów do 2019 roku. Motorem tego wzrostu będą jakoby e-sport i wirtualna rzeczywistość.

- 2014 – ok. 26 miliardów dolarów
- 2015 – ok. 28 miliardów dolarów
- 2016 – ok. 30 miliardów dolarów (?)
- 2019 – ok. 36 miliardów dolarów (?)
Już od dawna analitycy wróżą branży gier radosną przyszłość, przepowiadając coraz większe przychody ze sprzedaży oprogramowania i sprzętu. Przy okazji trwającej obecnie Game Developers Conference 2016 to samo uczyniła firma DFC Intelligence, której prognozy szczególnym optymizmem mogą napawać użytkowników komputerów osobistych. Zdaniem analityków, do 2019 roku rynek gier wideo będzie wart więcej niż 100 miliardów dolarów, a największy udział w tej sumie spośród wszystkich platform sprzętowych będą miały pecety (36 miliardów dolarów). Jednocześnie firma przedstawiła prognozę, że w bieżącym roku wartość rynku gier na PC przekroczy wreszcie 30 miliardów dolarów (w ubiegłym roku było to 28 miliardów). Co ciekawe, kluczem do tego sukcesu pecetów mają być e-sport oraz technologia wirtualnej rzeczywistości.
”Motorem napędowym wzrostu wartości rynku gier nie będzie samo oprogramowanie, lecz sprzęt” – mówi David Cole, analityk z DFC Intelligence. – „Moda na e-sport i wirtualną rzeczywistość skłania użytkowników do kupowania potężnych komputerów nie tylko po to, by grać w gry, ale również w celu oglądania, jak inni grają.”

W gruncie rzeczy teza o dominującej pozycji pecetów w branży nie jest niczym nowym. Kilkanaście miesięcy temu DFC Intelligence do spółki z Open Gaming Alliance podawały, że w 2014 roku komputery osobiste górowały nad innymi platformami sprzętowymi rynkiem gier o wartości rzędu 26 miliardów dolarów. Ponadto mniej więcej w tym samym czasie firma Newzoo przewidywała, że w 2015 roku rynek gier będzie wart 91,5 miliarda dolarów, z czego najwięcej (33,7 miliarda) przypadnie na pecety – ale jeśli wierzyć wynikom podanym przez DFC, prognozy te okazały się trochę zbyt optymistyczne.
Więcej:63% graczy w USA kupuje maksymalnie dwie gry rocznie. Podporą branży jest naprawdę nieliczna elita
Komentarze czytelników
zanonimizowany146624 Legend
Od czasów W3 niemal każda gra na pc ma większą sprzedaż ;)
kęsik Legend

Hydro ma rację ale tylko w 50%. Ostatnio każda gra multiplatformowa AAA sprzedaje się lepiej na PC niż na XO ale gorzej niż na PS4. Trolle próbują zaklinać rzeczywistość pisząc, że segment gier AAA na PC leży i kwiczy ale to tylko ich urojone pragnienia.
mohenjodaro Legend

Ok, wykres sensowny, to sie dodaje, ale wystarczy, ze Sony wypusci PS5 wczesniej niz sie spodziewamy i wszystko sie odmieni.
Handheldy umieraja zabite przez mobile, chociaz one tak naprawde od czasu nastepcy GBA byly juz martwe.
Avaranche Centurion

Oj nie zgodzę się. PSP sprzedało sie w ponad 50 mln, DS jeszcze lepiej, w tamtym okresie handheldy były bardzo obecne w rynku. Od momentu wypuszczenia WiiU, Nintendo jest jeszcze na powierzchni tylko dzięki 3DS'owi który wciąż sprzedaje się doskonale. Co jest swego rodzaju fenomenem, bo smartfony wchłaniają rynek, a PS Vita odbiła się od niego mimo 2x lepszych bebechów i gier AAA.
Mastyl Legend

Pozamiatane.
Trzeba kupić se dobrego gamingowego laptoka, typu Lenovo Y900, a potem grać, grać grać... :)