Prognoza na 2019 rok – rynek gier wart ponad 100 mld USD, PC czołową platformą

Firma analityczna DFC Intelligence podzieliła się prognozą na najbliższe lata. Napędzany przez PC, rynek gier ma osiągnąć wartość przekraczającą 100 miliardów dolarów do 2019 roku. Motorem tego wzrostu będą jakoby e-sport i wirtualna rzeczywistość.

Krzysztof Mysiak

Prognoza na 2019 rok – rynek gier wart ponad 100 mld USD, PC czołową platformą - ilustracja #1
Dynamika wartości rynku gier na PC według DFC Intelligence:
  • 2014 – ok. 26 miliardów dolarów
  • 2015 – ok. 28 miliardów dolarów
  • 2016 – ok. 30 miliardów dolarów (?)
  • 2019 – ok. 36 miliardów dolarów (?)

Już od dawna analitycy wróżą branży gier radosną przyszłość, przepowiadając coraz większe przychody ze sprzedaży oprogramowania i sprzętu. Przy okazji trwającej obecnie Game Developers Conference 2016 to samo uczyniła firma DFC Intelligence, której prognozy szczególnym optymizmem mogą napawać użytkowników komputerów osobistych. Zdaniem analityków, do 2019 roku rynek gier wideo będzie wart więcej niż 100 miliardów dolarów, a największy udział w tej sumie spośród wszystkich platform sprzętowych będą miały pecety (36 miliardów dolarów). Jednocześnie firma przedstawiła prognozę, że w bieżącym roku wartość rynku gier na PC przekroczy wreszcie 30 miliardów dolarów (w ubiegłym roku było to 28 miliardów). Co ciekawe, kluczem do tego sukcesu pecetów mają być e-sport oraz technologia wirtualnej rzeczywistości.

”Motorem napędowym wzrostu wartości rynku gier nie będzie samo oprogramowanie, lecz sprzęt” – mówi David Cole, analityk z DFC Intelligence. – „Moda na e-sport i wirtualną rzeczywistość skłania użytkowników do kupowania potężnych komputerów nie tylko po to, by grać w gry, ale również w celu oglądania, jak inni grają.”

Prognozy dotyczące wartości rynku gier wideo na poszczególnych platformach sprzętowych (na podstawie badań DFC Intelligence i Open Gaming Alliance z 2015 roku). - Prognoza na 2019 rok – rynek gier wart ponad 100 mld USD, PC czołową platformą - wiadomość - 2016-03-16
Prognozy dotyczące wartości rynku gier wideo na poszczególnych platformach sprzętowych (na podstawie badań DFC Intelligence i Open Gaming Alliance z 2015 roku).

W gruncie rzeczy teza o dominującej pozycji pecetów w branży nie jest niczym nowym. Kilkanaście miesięcy temu DFC Intelligence do spółki z Open Gaming Alliance podawały, że w 2014 roku komputery osobiste górowały nad innymi platformami sprzętowymi rynkiem gier o wartości rzędu 26 miliardów dolarów. Ponadto mniej więcej w tym samym czasie firma Newzoo przewidywała, że w 2015 roku rynek gier będzie wart 91,5 miliarda dolarów, z czego najwięcej (33,7 miliarda) przypadnie na pecety – ale jeśli wierzyć wynikom podanym przez DFC, prognozy te okazały się trochę zbyt optymistyczne.

Podobało się?

2

Krzysztof Mysiak

Autor: Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
27

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2016-03-16
15:52

zanonimizowany146624 Legend

Od czasów W3 niemal każda gra na pc ma większą sprzedaż ;)

Komentarz: zanonimizowany146624
2016-03-16
18:09

kęsik Legend

kęsik
😉

Hydro ma rację ale tylko w 50%. Ostatnio każda gra multiplatformowa AAA sprzedaje się lepiej na PC niż na XO ale gorzej niż na PS4. Trolle próbują zaklinać rzeczywistość pisząc, że segment gier AAA na PC leży i kwiczy ale to tylko ich urojone pragnienia.

Komentarz: kęsik
2016-03-16
18:13

mohenjodaro Legend

mohenjodaro

Ok, wykres sensowny, to sie dodaje, ale wystarczy, ze Sony wypusci PS5 wczesniej niz sie spodziewamy i wszystko sie odmieni.

Handheldy umieraja zabite przez mobile, chociaz one tak naprawde od czasu nastepcy GBA byly juz martwe.

Komentarz: mohenjodaro
2016-03-16
20:20

Avaranche Centurion

Avaranche

Oj nie zgodzę się. PSP sprzedało sie w ponad 50 mln, DS jeszcze lepiej, w tamtym okresie handheldy były bardzo obecne w rynku. Od momentu wypuszczenia WiiU, Nintendo jest jeszcze na powierzchni tylko dzięki 3DS'owi który wciąż sprzedaje się doskonale. Co jest swego rodzaju fenomenem, bo smartfony wchłaniają rynek, a PS Vita odbiła się od niego mimo 2x lepszych bebechów i gier AAA.

Komentarz: Avaranche
2016-03-16
20:52

Mastyl Legend

Mastyl

Pozamiatane.

Trzeba kupić se dobrego gamingowego laptoka, typu Lenovo Y900, a potem grać, grać grać... :)

Komentarz: Mastyl

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl