Electronic Arts zarabia 1,3 miliarda dolarów na dodatkowej zawartości do gier

Firma Electronic Arts ujawniła przychody, jakie przynosi jej wszelkiego rodzaju dodatkowa zawartość do wydawanych gier: paczki z mapami, przepustki sezonowe, subskrypcje czy mikrotransakcje. Zdradzono też udział wydań cyfrowych w sprzedaży i rentowność gier mobilnych w katalogu wydawcy.

Jakub Mirowski

9

Może i tony dodatkowej, płatnej zawartości, jakie Electronic Arts często umieszcza w swoich grach, nie przysparzają firmie popularności wśród miłośników interaktywnej rozrywki, ale z pewnością są opłacalne. Podczas konferencji inwestorów w San Francisco dyrektor finansowy „Elektroników”, Blake Jorgensen, ujawnił, że EA zarabia na wszelkiego rodzaju dodatkach do swoich produkcji około 1,3 miliarda dolarów rocznie.

Ultimate Team jest dla Electronic Arts prawdziwą maszynką do robienia pieniędzy. - EA zarabia 1,3 miliarda dolarów na dodatkowej zawartości do gier - wiadomość - 2016-03-03
Ultimate Team jest dla Electronic Arts prawdziwą maszynką do robienia pieniędzy.

W skład tej sumy wchodzą dochody z przepustek sezonowych, paczek z mapami i wszelkiego rodzaju mikrotransakcji. Jorgensen zdradził, że około 650 milionów dolarów, czyli połowa całej kwoty, to zarobki związane z Ultimate Team – trybem z gier sportowych, w których gracze mogą za prawdziwe pieniądze nabywać karty wirtualnych sportowców. W przeciągu kilku ostatnich lat zyskał on niezwykłą popularność i stał się motorem napędowym takich serii jak FIFA, Madden NFL czy NHL. A że dokonywanie transakcji przy użyciu rzeczywistej waluty pozwala na zwerbowanie do swojego składu naprawdę solidnych zawodników, Electronic Arts może na Ultimate Team nieźle zarobić. „Gracze zazwyczaj wydadzą prawdziwe pieniądze, by ograć swoich znajomych” - twierdzi Jorgensen.

Paczki z mapami do gier sieciowych generują ogromne zyski dla „Elektroników”. - EA zarabia 1,3 miliarda dolarów na dodatkowej zawartości do gier - wiadomość - 2016-03-03
Paczki z mapami do gier sieciowych generują ogromne zyski dla „Elektroników”.

Przy okazji „Elektronicy” ujawnili swoje przychody z dystrybucji cyfrowej. Około 25% ze wszystkich sprzedanych przez firmę egzemplarzy gier nie było kopiami fizycznymi, ponadto aż 650 milionów dolarów przyniosły jej produkcje mobilne. Dochody rzędu 300-400 milionów dolarów wygenerowały też subskrypcje z tytułów sieciowych, chociażby takich, jak Star Wars: The Old Republic.

  1. Oficjalna strona internetowa firmy Electronic Arts

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Jutro start Intel Extreme Masters Katowice 2016

Następny
Jutro start Intel Extreme Masters Katowice 2016

Najlepsze mobilne aktualizacje (m.in. Heroes of Steel, Implosion i Splash Cars)

Poprzedni
Najlepsze mobilne aktualizacje (m.in. Heroes of Steel, Implosion i Splash Cars)

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
27

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl