Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 stycznia 2016, 18:15

autor: Entelarmer

Gry wideo w 2015 zebrały na Kickstarterze ponad 46 milionów dolarów

Serwis Kickstarter opublikował dane na temat fundowania gier w 2015 roku. W minionych 12 miesiącach gracze ofiarowali ponad 46 milionów dolarów na produkcję gier komputerowych.

Crowdfunding – fundowanie projektów z dobrowolnych datków społeczności – jest obecnie zjawiskiem powszechnym, mimo że obok niewątpliwych sukcesów (Undertale) i pomyślnie zakończonych kampanii (Psychonauts 2) nie brakowało też spektakularnych katastrof (Clang). Niemniej wygląda na to, że 2015 rok dla serwisu Kickstarter można uznać za udany. Według danych ujawnionych przez tę stronę projekty z sekcji „Gaming” zebrały łącznie ponad 144,4 miliona dolarów, czyli o 76% więcej niż w poprzednim roku, pozyskanych od prawie miliona osób w ramach około 2,2 milionów datków na prawie 7,5 tysiąca projektów.

Można go kochać, można go nienawidzić, ale popularności crowdfundingu wśród twórców zaprzeczyć nie sposób. - Gry wideo w 2015 zebrały na Kickstarterze ponad 46 milionów dolarów - wiadomość - 2016-01-15
Można go kochać, można go nienawidzić, ale popularności crowdfundingu wśród twórców zaprzeczyć nie sposób.

Trzeba jednak pamiętać, że mowa tu nie tylko o grach wideo, lecz także tzw. grach stołowych (planszowych, karcianych itp.), które same w sobie zebrały prawie 89 milionów dolarów. Same gry komputerowe zebrały ponad dwa razy mniej, bo nieco ponad 46 milionów dolarów (więcej niż w poprzednim roku, ale mniej niż w 2013), zebranych od 480 tysięcy fundujących. Prawie ćwiartkę tej kwoty stanowią sumy uzyskane przez dwa rekordowe projekty: Bloodstained (5,5 miliona dolarów) oraz Shenmue III (6,3 miliona dolarów). Jeśli zaś chodzi o kampanie zakończone sukcesem, to na 2260 tysięcy udanych projektów z kategorii „Gaming” 374 to gry komputerowe. Pozostaje jedynie mieć nadzieję że przynajmniej większość z nich do sukcesu kampanii dołoży równie udaną premierę.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.