Technologie Tanie i polecane Porady PC Windows Konsole Telefony Technika
Wiadomość sprzęt i soft 24 lutego 2003, 09:03

autor: Łosiu

Co kiedyś nazywaliśmy "demonem wydajności"..., czyli siedem lat grafiki 3D

Karta graficzna, a w istocie „Akcelerator Graficzny” to najważniejszy element komputera w oczach ludzi takich jak my, czyli mówiąc dosłownie miłośników gier komputerowych. W końcu nie od dziś wiadomości o nowych układach i kartach graficznych oraz przedstawiane próbki ich możliwości wzbudzają nasze ogromne zainteresowanie, a dopracowana grafika 3D stała się podstawowym wyznacznikiem jakości gry. A jak było kiedyś? A jak to się zaczęło? Zapraszam na serwis accelenation.com, gdzie zamieszczono artykuł pozwalający prześledzić siedem lat rozwoju grafiki trójwymiarowej i zapoznać się z kolejnymi produktami takich firm jak: 3Dfx, ATi, Intel, Matrox, NVIDIA, NEC/ST Micro/PowerVR, Rendition, 3Dlabs, Trident, Number Nine czy S3.

Karta graficzna, a w istocie „Akcelerator Graficzny” to najważniejszy element komputera w oczach ludzi takich jak my, czyli mówiąc dosłownie miłośników gier komputerowych. W końcu nie od dziś wiadomości o nowych układach i kartach graficznych oraz przedstawiane próbki ich możliwości wzbudzają nasze ogromne zainteresowanie, a dopracowana grafika 3D stała się podstawowym wyznacznikiem jakości gry. A jak było kiedyś? A jak to się zaczęło? Zapraszam na serwis accelenation.com, gdzie zamieszczono artykuł pozwalający prześledzić siedem lat rozwoju grafiki trójwymiarowej i zapoznać się z kolejnymi produktami takich firm jak: 3Dfx, ATi, Intel, Matrox, NVIDIA, NEC/ST Micro/PowerVR, Rendition, 3Dlabs, Trident, Number Nine czy S3.

Poniżej kilka zdjęć kilka pierwszych akceleratorów graficznych.

Co kiedyś nazywaliśmy 'demonem wydajności'..., czyli siedem lat grafiki 3D - ilustracja #1
Co kiedyś nazywaliśmy 'demonem wydajności'..., czyli siedem lat grafiki 3D - ilustracja #2
Co kiedyś nazywaliśmy 'demonem wydajności'..., czyli siedem lat grafiki 3D - ilustracja #3
Co kiedyś nazywaliśmy 'demonem wydajności'..., czyli siedem lat grafiki 3D - ilustracja #4