AMD i nVidia chcą wykorzystac GPU do obliczeń związanych z AI

W brytyjskim magazynie Custom PC pojawił się artykuł dotyczący planów wykorzystania GPU do obliczeń odpowiedzialnych za AI w grach - skróconą wersję tekstu można znaleźć na oficjalnej stronie pisma. Jak wiemy zarówno nVidia jak i AMD zademonstrowały już swoje rozwiązania pozwalające na wykorzystanie procesora graficznego do obliczeń niezwiązanych z renderowaniem grafiki.

futurebeat.pl

Dorota Drużko

W brytyjskim magazynie Custom PC pojawił się artykuł dotyczący planów wykorzystania GPU do obliczeń odpowiedzialnych za AI w grach - skróconą wersję tekstu można znaleźć na oficjalnej stronie pisma. Jak wiemy zarówno nVidia jak i AMD zademonstrowały już swoje rozwiązania pozwalające na wykorzystanie procesora graficznego do obliczeń niezwiązanych z renderowaniem grafiki, czyli odpowiednio technologie PhysX i CUDA oraz Steam. Teraz natomiast obydwie firmy pracują nad wykorzystaniem GPU również do usprawnienia Sztucznej Inteligencji.

Przedstawiciel AMD, Richard Huddy, wyjaśnił, że większość typowych zadań AI obejmuje dwie proste funkcje - znajdowanie ścieżek i wykrywanie kolizji obiektów - z którymi świetnie mógłby poradzić sobie GPU ze względu na jego równoległą architekturę. To z kolei mogłoby znacznie usprawnić działanie Sztucznej Inteligencji, gdyż jak twierdzi Huddy, na poradzenie sobie z tymi dwoma zadaniami AI poświęca aż 90% swojego czasu. Ze stwierdzeniem tym zgodził się także Nadeem Mohammad z nVidii dodając, że wszystkie te operacje są bardzo powtarzalne i zwłaszcza wyszukiwanie ścieżek jest jednym z algorytmów świetnie funkcjonujących w CUDA. Wyjaśnił, że CUDA możemy wyobrazić sobie jako wiele procesorów wykonujących ten sam program, ale nie te same instrukcje, co sprawia, że technologia ta jest idealnym rozwiązaniem do pracy na tym samym zbiorze danych, ale przy różnych parametrach wejściowych, co w odniesieniu do Sztucznej Inteligencji oznaczałoby potraktowanie całego świat gry jako taki właśnie zbiór danych, a istniejące w nim boty jako różne parametry wejściowe. Zarówno nVidia jak i AMD deklarują, że już teraz współpracują z kilkoma producentami gier i oprogramowania middleware, a według Huddy'ego wielu twórców jest zainteresowanych zmienieniem swojego obecnego kodu AI i przystosowaniem go do możliwości oferowanych przez GPU.

Niestety, nie do końca proponowane przez czołowych producentów kart graficznych rozwiązania są tak idealne, jak starają się je nam przedstawić i maja pewne wady, które mogą uniemożliwić im stanie się standardem. Jak zauważył Chris Jurney, starszy programista studia Relic pracujący przy Dawn of War II, w przypadku sieciowych potyczek twórcy wykorzystują fakt, iż wszystkie CPU dostarczają dokładnie taki sam wynik na podstawie określonych danych wejściowych dlatego wszyscy gracze funkcjonują w dokładnie takiej samej (wirtualnej) rzeczywistości, z kolei dwa różne GPU mogłyby wywołać nieco inne rezultaty przez co światy graczy różniłyby się między sobą. Zresztą na tego typu rozwiązania i tak będziemy musieli jeszcze trochę poczekać, według Mohammada - nie powinniśmy spodziewać się wprowadzenia ich przed upływem najbliższych dwunastu miesięcy.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Komputery
2009-01-23
09:50

zanonimizowany586091 Chorąży

Świetna inicjatywa i jeśli tylko uda się załatwić wszystkie aktualne problemy i kwestie techniczne to gry zmienią się nie do poznania i będą stanowić naprawdę spore wyzwanie. Xfiler-->> PCty są lepsze i zawsze będą a to dlatego że w komputerze wymieniasz części na coraz nowsze a w konsoli nie. Dlatego komputery wysokiej klasy ( umożliwiające uzyskanie efektów najwyższej jakości) są dużo droższe niż konsole.

Komentarz: zanonimizowany586091
2009-01-23
09:50

zanonimizowany589110 Chorąży

Conath --> człowieku co ty pieprzysz? Przecież PC już dawno zjadły te żałosne konsole na śniadanie i oferuję znacznie lepsze możliwości graficzne, zresztą nie tylko graficzne, jak wszyscy wiedzą.

Komentarz: zanonimizowany589110
2009-01-23
09:59

zanonimizowany1278 Senator

x -> a teraz weź dwa glebsze oddechy i przeczytaj że zrozumieniem pierwszego posta.

Druga sprawa to taka, ze i wypasione ai dupa, gdy z fabuły kupa.

Komentarz: zanonimizowany1278
2009-01-23
10:17

lordpilot Legend

lordpilot
😁

Przecież PC już dawno zjadły te żałosne konsole na śniadanie i oferuję znacznie lepsze możliwości graficzne, zresztą nie tylko graficzne, jak wszyscy wiedzą.

Straszne :) Po tym szokującym wyznaniu wszyscy posiadacze konsol wyrzucają swoje maszynki za okno - od dziś gramy na jedynie słusznym blaszaku :)

Komentarz: lordpilot
2009-01-24
22:07

fsdfg Konsul

Ambitny Łoś
Kiedyś dojdzie do tego, że będzie tylko jeden wielordzeniowy procesor do wszystkiego :)

Nie to właśnie karty graficzne przejmą stery, i GPU zastąpi CPU tylko trzeba jeszcze troche czasu.

Komentarz: fsdfg

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl