7. Shoot 'em up
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 7. Najpopularniejsze gry o tematyce Shoot 'em up.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Space Overlords
Zręcznościowe 3 marca 2016
Trójwymiarowa gra akcji, w której wcielamy się w Overlordów, starożytnych kosmicznych strażników, starających się zniszczyć istotę o imieniu Kesedihan, pragnącą zawładnąć całym wszechświatem. Walczymy na niewielkich trójwymiarowych planetach, równając z ziemią miasta oraz wojska naszego nemezis.

Yurukill: The Calumniation
Przygodowe 8 lipca 2022
Yurukill: The Calumniation Games to koktajl gatunkowy, w którym detektywistyczną przygodówkę połączono z wzorowanymi na automatowych produkcjach strzelankowymi wyzwaniami pozwalającymi na pokierowanie myśliwcem walczącym z armadami wrogich jednostek.

SpyLeaks
Logiczne 17 sierpnia 2012
Gra logiczno-zręcznościowa z elementami strzelaniny typu „shump” (shoot'em up). Zadaniem gracza jest pomóc parze bohaterów odkryć szczegóły złowieszczego planu, stanowiącego zagrożenie dla całego świata. Tytuł wyprodukowany został przez niezależne studio HeartBit Interactive przy współpracy z The Benjamin Focus Production.

1917 - The Alien Invasion DX
Zręcznościowe 10 czerwca 2016
Tradycyjny przedstawiciel gatunku shoot'em up, w którym sterujemy napędzanym kosmiczną technologią trójpłatowcem i bronimy Ziemi przed inwazją obcej rasy. Za grę odpowiedzialne jest niemieckie studio Andrade Games.

Philosoma
Zręcznościowe 28 lipca 1995
Zręcznościowa strzelanka wydana ekskluzywnie na PlayStation 1. Unikalną cechą produkcji studia Epics Inc. jest zmieniająca się podczas zabawy perspektywa. W efekcie Philosoma momentami jest strzelanką z widoku z lotu ptaka lub z rzutu izometrycznego, a niekiedy side-scrollowanym shoot’em upem.

R-Type Delta
Zręcznościowe 19 listopada 1998
Czwarta odsłona popularnej serii shoot'em upów i jednocześnie pierwsza, w której zastosowano grafikę 3D. Produkcja standardowo cechuje się wysokim poziomem trudności i pozwala sprawdzić swój refleks jako pilot bojowego statku kosmicznego.

Omega Boost
Zręcznościowe 31 sierpnia 1999
Stworzona przez autorów serii Gran Turismo gra akcji typu shoot'em up, w której gracze sterują potężnym robotem i walczą z falami wrogów. Produkcja cechuje się wysokim poziomem oprawy wizualnej. Ukazane w grze mechy zostały zaprojektowane przez twórcę marki Macross.

Bullet Soul
Zręcznościowe 7 kwietnia 2011
Dwuwymiarowy shoot'em up wydany pierwotnie na konsoli Xbox 360, a w późniejszym czasie wypuszczony także na PC-tach. Podczas zabawy kierujemy jednym z kilku dostępnych statków bojowych i walczymy z niezliczoną liczbą wrogów.

Laser Disco Defenders
Zręcznościowe 26 lipca 2016
Dwuwymiarowa zręcznościówka typu shoot’em up, będąca pierwszym poważnym komercyjnym projektem brytyjskiego studia Out of Bounds Games. Fabuła gry Laser Disco Defenders osadzona została w kreskówkowym świecie science fiction, a główne role gra tytułowa grupa superbohaterów, broniąca świat przed różnymi zagrożeniami. Kiedy zły Lord Monotone kradnie potężny artefakt o nazwie Mirror Moon, nasi protagoniści muszą odzyskać przedmiot, zanim wróg wykorzysta go do swych niecnych celów.

Hyper Void
Zręcznościowe 10 lutego 2015
Zręcznościowa strzelanina typu shoot ‘em up, inspirowana klasykami gatunku (m.in. Gradius, Tempest). W debiutanckim dziele niezależnego studia deweloperskiego IN|Framez przejmujemy kontrolę nad statkiem kosmicznym przemierzającym tunele czasoprzestrzenne i stawiamy czoła obcej cywilizacji, mającej zamiar wymazać z kart historii wszelkie wzmianki o ludzkiej rasie.

Cosmophony
Zręcznościowe 25 września 2014
Zręcznościowa gra muzyczna, w której gracze sterują małym pojazdem, pędzącym ze stałą szybkością przez pełen przeszkód tunel. Tytuł odznacza się wysokim stopniem trudności oraz soundtrackiem złożonym w całości z utworów z gatunku Drum & Bass.

Ultratron
Zręcznościowe 18 marca 2013
Klasyczna dwuwymiarowa gra shoot 'em up. Wcielamy się bionicznego robota walczącego z obcymi, którzy zniszczyli ludzką rasę. Twórcy przygotowali ponad 40 wypełnionych dziesiątkami przeciwników poziomów, podczas przechodzenia których zdobędziemy liczne ulepszenia postaci oraz nowe bronie.

SuperMash
Zręcznościowe 9 grudnia 2019
Niecodzienna gra-edytor, w której można tworzyć własne gry, mieszając ze sobą dwa z sześciu różnych klasycznych gatunków, a następnie próbować swoich sił w powstałych tytułach. Za powstanie SuperMash odpowiada studio Digital Continue.

I am weapon
Akcji 26 listopada 2012
I am weapon to gra akcji z elementami strategii typu tower defense, za której powstanie odpowiada niezależne studio deweloperskie Krealit Company. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który w świecie koszmarów próbuje ocalić resztkę wspomnień łączących go z rzeczywistością.

Who's That Flying?!
Akcji 16 listopada 2010
Who's That Flying?! to utrzymana w komiksowej stylistyce, zręcznościowa strzelanina typu „shump”. Gracz wciela się w rolę obdarzonego super mocami Strażnika Ziemi, a jego zadaniem jest odeprzeć ataki Bestii Zagłady (Doom Beasts) i oczyścić swoje imię z zarzutów niekompetencji. Tytuł wyprodukowany został przez niezależne studio Mediatonic.

RADicalRoach
Akcji 19 kwietnia 2013
Zręcznościowa strzelanka typu „shoot'em up” autorstwa niezależnego studia Decaying Logic. Akcja gry toczy się w postnuklearnym świecie opanowanym przez zmutowane muchy. Gracz wciela się w rolę napromieniowanego karalucha, który staje na czele rebelii skierowanej przeciw muszej tyranii.

The Chaos Engine
Akcji 29 sierpnia 2013
Remake osadzonej w steampunkowym klimacie, kultowej dwuwymiarowej strzelaniny z 1993 r. Wcielamy się w jednego z sześciu śmiałków, by w pojedynkę lub w trybie kooperacji pokonać 16 etapów w 4 różnych sceneriach i zmierzyć się ze zbuntowaną machiną czasu, która obróciła się przeciwko swemu twórcy i zamieniła ludzi w wygłodniałe bestie.

Kokuga
Akcji 27 czerwca 2013
Kokuga to wymagająca strzelanina z widokiem z lotu ptaka, która stanowi duchowego spadkobiercę Ikarugi i jednocześnie jedną z najtrudniejszych gier na przenośną konsolę Nintendo.

Valkyrius
Akcji 2 sierpnia 2013
Valkyrius to wyprodukowana przez niezależne studio deweloperskie Iridescent Games dynamiczna strzelanka z rodzaju „shoot'em up”. W roku 2982 ludzkość stoi u progu zagłady. Nie udało się podbić Kosmosu, a ostatnią szansą kolonistów jest odzyskanie Ziemi. Trudnego zadania podejmuje się pułkownik Valterra, dowodząca tytułowym statkiem kosmicznym Valkyrius.

Total Recoil
Akcji 3 lipca 2013
Trójwymiarowa zręcznościowa strzelanka, w której akcję obserwujemy z widoku izometrycznego. Gracze wcielają się w uzbrojonego po zęby żołnierza przedzierającego się przez terytorium wroga.

A City Sleeps
Akcji 16 października 2014
Unikalna dwuwymiarowa zręcznościówka twórców serii Rock Band, nawiązująca do klasyki automatowych strzelanin „bullet hell”. Wcielając się w postać członkini prastarego klanu, wnikamy w sny ludzi i eliminujemy zamieszkujące je demony. Zabawa sprowadza się do unikania kolejnych fal pocisków i eliminowania przeciwników, zaś cały gameplay został ściśle zsynchronizowany z oryginalną, pulsującą ścieżką dźwiękową.

A.N.N.E
Akcji prace wstrzymane
Połączenie dwuwymiarowej gry shoot' em up oraz platformówki z elementami RPG. W trakcie rozgrywki wcielamy się małego robota i zwiedzamy rozległy otwarty świat science-fiction, zdobywając doświadczenie oraz nowy ekwipunek. Całość została utrzymana w stylistyce 8 i 16-bitowych produkcji konsolowych.

Shooty Skies
Akcji 29 września 2015
Mobilna arcade’owa strzelanka z elementami gier typu endless runner, dostępna w modelu free-to-play z nieinwazyjnymi mikropłatnościami. Nad Shooty Skies pracowali ci sami deweloperzy, którzy wcześniej stworzyli niezwykle udane Crossy Road. Tym razem gracz wciela się w postać zasiadającą za sterami maszyny latającej – na początku jest nią kot w jednopłatowcu – i ostrzeliwuje nadlatujących w jego kierunku przeciwników (m.in.

Dead Star
Akcji 5 kwietnia 2016
Kosmiczna strzelanina sieciowa stworzona przez studio Armature. Akcja Dead Star rozgrywa się w pobliżu dogorywającej gwiazdy, która lada chwila może przeobrazić się w supernową. Każdy właściciel statku kosmicznego próbuje wykorzystać resztki pozostałych w tym rejonie surowców do zagwarantowania swojej ucieczki, nawet kosztem życia innych ludzi. W grze zmagają się ze sobą dwie maksymalnie 10-osobowe drużyny graczy.