Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

6. Gry Zręcznościowe PlayStation Portable

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 6. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe na platformę PSP.

Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.

PSP

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry zręcznościowe
Battlezone (2008)
Battlezone (2008)

Zręcznościowe 31 października 2006

Battlezone to remake klasycznej gry akcji z 1980 roku, która została wyprodukowana przez Atari. Po 26 latach od tamtego wydarzenia, ta sama firma postanowiła przenieść potyczki futurystycznych czołgów na platformę PlayStation Portale. Tym razem jednak za produkcję programu odpowiada inne studio – Paradigm Entertainment.

Frogger: Helmet Chaos
Frogger: Helmet Chaos

Zręcznościowe 29 września 2005

Kontynuacja przygód słynnej żaby, tym razem w kieszonkowej wersji. Do pokonania jest kilkadziesiąt zróżnicowanych poziomów. Helmet Chaos oprócz tradycyjnego singleplayera posiada również multiplayer dla czterech osób.

Me and My Katamari
Me and My Katamari

Zręcznościowe 21 marca 2006

Zabawa w Me and My Katamari polega na kontrolowaniu kuli, która ma możliwość zbierania i „przyklejania” mniejszych od siebie przedmiotów. W ten sposób zwiększa swą objętość. Większość zadań wymaga osiągnięcia odpowiedniej wielkość w określonym czasie. Problem tkwi w tym, że wraz ze wzrostem objętości, coraz trudniej jest kontrolować wielki obiekt.

CID the Dummy
CID the Dummy

Zręcznościowe 17 kwietnia 2009

CID the Dummy to platformówka, której świat pełen jest lalek, używanych podczas crash testów w samochodach. Jedna z nich imieniem CID jest zresztą głównym bohaterem.

Bubble Bobble Evolution
Bubble Bobble Evolution

Zręcznościowe 13 października 2006

Bubble Bobble Evolution to pozycja, w której po raz kolejny spotykamy się z rodzeństwem małych dinozaurów, Bubem i Bobem, którzy uzbrojeni w bąbelki muszą poradzić sobie zarówno z przeciwnikami jak i zagadkami logicznymi.

Puzzle Guzzle
Puzzle Guzzle

Zręcznościowe 27 lutego 2008

Gra logiczno-zręcznościowa, nawiązująca do zasad klasycznego "Tetrisa". Naszym zadaniem jest układanie spadających bloczków tak, aby tworzyły określone figury geometryczne.

Space Invaders Extreme
Space Invaders Extreme

Zręcznościowe 17 czerwca 2008

Remake kultowego shoot’em upa z 1978 roku, w którym gracz wciela się w pilota statku kosmicznego i stawia czoła tytułowym najeźdźcom z kosmosu. Rozgrywka w opracowanym przez firmę Taito Space Invaders Extreme czerpie garściami ze schematu wypracowanego na potrzeby oryginału, aczkolwiek autorzy wzbogacili całość o kilka nowych rozwiązań.

Super Collapse 3
Super Collapse 3

Zręcznościowe 3 września 2007

Odmiana klasycznego "Tetrisa", wyróżniająca się między innymi odwróceniem pola gry. Na uwagę zasługuje też szeroki wachlarz trybów zabawy, obejmujący między innymi pełnoprawną kampanię dla pojedynczego gracza.

Xiaolin Showdown
Xiaolin Showdown

Zręcznościowe 14 listopada 2006

Zręcznościówka bazująca na popularnym serialu animowanym, w Polsce znanym jako "Xiaolin: Pojedynek mistrzów". Do rozegrania mamy 20 misji, wymagających pokonywania widocznych na ekranie wrogów (głównie robotów).

Downstream Panic
Downstream Panic

Zręcznościowe 5 lutego 2008

Gra logiczno-zręcznościowa, pod wieloma względami nawiązująca do kultowej serii "Lemmings". Ratujemy wodne żyjątka, wiercąc tunele i unikając różnorakich zagrożeń.

Hot Pixel
Hot Pixel

Zręcznościowe 22 stycznia 2007

Za powstanie Hot Pixel odpowiada francuska firma zSlide. To tytuł, który udostępnia graczom ponad 200 mini-gierek związanych ze skaterami, grafficiarzami i innymi subkulturami rozwijającymi się w wybetonowanych środowiskach wielkich metropolii.

Fading Shadows
Fading Shadows

Zręcznościowe 7 marca 2008

W Fading Shadows, przygotowanej przez studio Ivolgamus grze zręcznościowo-logicznej, stawiamy czoła niezliczonej ilości łamigłówek, których pomyślne rozwiązanie ocali fantastyczne niebiańskie królestwo.

Dragon's Lair
Dragon's Lair

Zręcznościowe prace wstrzymane

Reedycja klasycznej gry zręcznościowej, która pojawiła się w salonach gier w 1983 roku. Wcielając się w postać rycerza Dirka, wyruszamy na ratunek porwanej przez smoka księżniczce. Gra opiera się w całości na tzw. quick time eventach i pozwala na zabawę kontrolerem ruchu Kinect.

Prinny: Can I Really Be The Hero?
Prinny: Can I Really Be The Hero?

Zręcznościowe 20 listopada 2008

Prinny: Can I Really Be The Hero? to produkcja zaliczająca się do gatunku platformówek. Jej twórcy to studio Nippon Ichi Software, szerzej znane na japońskim rynku z serii jRPG o nazwie Disgaea.

Hammerin' Hero
Hammerin' Hero

Zręcznościowe 7 kwietnia 2009

Hammerin’ Hero to kolorowa zręcznościówka o nietypowym stylu graficznym. Jako Genzo Tamura musimy uratować małe miasteczko przed żądną władzy złą korporacją. Bohater potrafi wykonywać wiele różnorodnych zawodów i wykorzystuje to podczas walk. Przełączanie się pomiędzy profesjami daje bowiem dostęp do nowych umiejętności oraz ataków specjalnych.

Boulder Dash: Rocks!
Boulder Dash: Rocks!

Zręcznościowe 28 marca 2008

Boulder Dash: Rocks! to pozycja o charakterze zręcznościowo-logicznym, przygotowana na kanwie gry, której pierwsza odsłona miała miejsce w roku 1984. Ów pierwowzór zadebiutował w świecie elektronicznej rozrywki na automatach i popularnych w tamtym czasie platformach sprzętowych.

Diner Dash: Sizzle & Serve
Diner Dash: Sizzle & Serve

Zręcznościowe 4 maja 2007

Diner Dash: Sizzle & Serve to gra pozwalająca wcielić się w kelnerkę, a wraz z postępem rozgrywki we właścicielkę pięciogwiazdkowej restauracji. Program nie jest jednak do gatunku ekonomicznych strategii, a jest zręcznościówką składającą się z pięćdziesięciu poziomów.

Pinball Hall of Fame: The Williams Collection
Pinball Hall of Fame: The Williams Collection

Zręcznościowe 26 lutego 2008

Pinball Hall of Fame: The Williams Collection to pozycja, należąca do gatunku pinballowych symulacji. Stanowi ona de facto kontynuację gry, wydanej w roku 2004. Poza samym odbijaniem metalowej kuleczki flipperami, niniejszy produkt oferuje swoim użytkownikom również możliwość zapoznania się z historią jednej z czołowych firm, produkujących m.in. stoły do pinballa.

Napoleon Dynamite
Napoleon Dynamite

Zręcznościowe 23 października 2007

Zestaw składający się z kilkudziesięciu różnych mini-gier. Produkcja ta nawiązuje oczywiście do znanej komedii, oferując możliwość pokierowania losami znanych z dużego ekranu postaci.

Taito Legends Power-Up
Taito Legends Power-Up

Zręcznościowe 27 października 2006

Taito Legends Power-Up jest kieszonkową odsłoną serii, mającej przypominać graczom niegdysiejsze elektroniczno-rozrywkowe hity rodem z japońskiej firmy Taito Corporation. Dzieła tego producenta znane są przede wszystkim z salonów, wypełnionych automatami arcade, aczkolwiek szereg tytułów skonwertowano na liczne domowe platformy.

Little Britain: The Video Game
Little Britain: The Video Game

Zręcznościowe prace wstrzymane

Little Britain: The Video Game jest grą opartą na popularnym, obsypanym nagrodami brytyjskim serialu komediowym produkcji BBC, który w absurdalny i surrealistyczny sposób wyśmiewa narodowe cechy Brytyjczyków.

Crush
Crush

Zręcznościowe 25 maja 2007

Crush jest pozycją zręcznościowo-logiczną, łącząca w unikalny sposób świat 2D i 3D. Gracze przejmują kontrolę nad bohaterem imieniem Dan, który dzięki hipnozie próbuje wyleczyć się ze swoich lęków. Musimy pomóc protagoniście w zrealizowaniu celu, co wiąże się z przebrnięciem przez czterdzieści surrealistycznych etapów.