Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

10. Gry Zręcznościowe Apple iOS

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 10. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe na platformę iOS.

Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry zręcznościowe
Proun+
Proun+

Zręcznościowe 27 listopada 2014

Ulepszona wersja gry zręcznościowej, łączącej futurystyczne wyścigi z inspiracjami współczesną sztuką abstrakcyjną. W grze przejmujemy kontrolę nad kulką, toczącą się wzdłuż zawieszonej w przestrzeni rurki, a zabawa sprowadza się do umiejętnego unikania przeszkód, jakimi usiane są poszczególne trasy.

The Sleeping Prince
The Sleeping Prince

Zręcznościowe 4 września 2014

Gra logiczno-platformowa od studia Signal, znanego z takich produkcji jak seria Toy Soldiers czy też Savage Lands. Podczas zabawy kierujemy tytułowym śpiącym księciem, którym rzucamy, rozwiązując w ten sposób zagadki i walcząc z napotkanymi przeciwnikami.

FOTONICA
FOTONICA

Zręcznościowe 11 września 2014

FOTONICA to jedna z najbardziej oryginalnych zręcznościówek typu runner. W produkcji wcielamy się w biegacza, który pędzi przez odrealnione poziomy, starając się pokonać jak największy dystans. Rozgrywkę ukazano w nietypowej jak na ten gatunek perspektywie pierwszoosobowej.

Mr Jump
Mr Jump

Zręcznościowe 19 marca 2015

Opracowana przez studio 1Button niepozorna mobilna zręcznościówka 2D, charakteryzująca się dość wysokim poziomem trudności. Pod względem mechaniki Mr Jump jest grą platformową typu endless runner. Oznacza to, że główny bohater automatycznie biegnie przed siebie, zaś rola gracza ogranicza się do przeskakiwania po kolejnych platformach (im dłużej przytrzymamy palec, tym wyżej nasz bohater podskoczy).

Silly Sausage in Meat Land
Silly Sausage in Meat Land

Zręcznościowe 25 marca 2015

Stworzona przez studio Nitrome z myślą o urządzeniach mobilnych zabawna, dwuwymiarowa platformówka z elementami logicznymi i rozciągliwym jamnikiem w roli głównej. Silly Sausage in Meat Land opowiada o niezwykłych przygodach wspomnianego psa, przemierzającego dość nietypowy, mięsny świat, który okazuje się sennym koszmarem rzeźnika. Pełno w nim więc rozmaitych niebezpieczeństw: począwszy od kolczatek, poprzez ostre rzeźnickie noże, na maszynkach do mielenia mięsa skończywszy.

Star Wars Rebels: Recon Missions
Star Wars Rebels: Recon Missions

Zręcznościowe 28 lipca 2016

Gra platformowa oparta na kanwie animowanego serialu Star Wars Rebels, przeznaczona na platformy mobilne oraz przeglądarki. Akcja Star Wars Rebels: Recon Missions rozgrywa się pomiędzy trzecim a czwartym epizodem filmowej sagi. Podczas gdy rosnące w siłę Imperium poluje na resztki zakonu Jedi, zaczyna rodzić się Rebelia. Rozgrywka w Star Wars Rebels: Recon Missions łączy mechaniki gier platformowych oraz strategii ekonomicznych.

Chronology: Time Changes Everything
Chronology: Time Changes Everything

Zręcznościowe 26 sierpnia 2014

Gra platformowa niewielkiego duńskiego studia Osao Games, określona przez twórców dzieckiem Braid i Limbo - popularnych tytułów z gatunku indie. Rozgrywka polega przede wszystkim na pokonywaniu rozmaitych przeszkód i rozwiązywaniu środowiskowych zagadek, wymagających manipulowania czasem.

Gods vs Humans
Gods vs Humans

Zręcznościowe 5 września 2013

Opracowana przez francuskie studio Artefacts oryginalna gra zręcznościowa, w której połączono elementy 4 popularnych mitologii: greckiej, nordyckiej, egipskiej i japońskiej. Wcielając się w typowe dla każdej z nich bóstwa, będziemy starali się powstrzymać kierowaną pychą ludzkość, która, tworząc monumentalne wieże, próbuje sięgnąć nieba i pozbawić panowania bogów.

Angry Birds Space
Angry Birds Space

Zręcznościowe 22 marca 2012

Angry Birds Space to czwarta, pełnoprawna odsłona cieszącego się olbrzymią popularnością cyklu gier zręcznościowo-logicznych, rozwijanego przez studio Rovio Mobile. Tym razem tytułowe „wściekłe ptaki” muszą zmierzyć się z zachłannymi, zielonymi świniami w przestrzeni kosmicznej. Twórcy przygotowali szereg nowości w rozgrywce, w tym zaawansowany model fizyki, odzwierciedlający różne siły grawitacji w Kosmosie.

Vector
Vector

Zręcznościowe 19 października 2012

Dynamiczny platformowy endless runner, w którym przenosimy się do totalitarnej rzeczywistości gdzie obywatele nieustannie kontrolowani są przez władzę, a jedynymi zdolnymi przeciwstawić się uciskowi są specjalizujący się w parkourze biegacze. W grze uciekamy przed goniącymi nas agentami, wykorzystując rozmaite karkołomne ewolucje wzorowane na prawdziwych ruchach najlepszych parkourowców.

Spider-Man: Unlimited
Spider-Man: Unlimited

Zręcznościowe 10 września 2014

Oparta na licencji Marvela gra zręcznościowa, należąca do gatunku endless runnerów. Kontrolując postać Spider-Mana poruszamy się nieustannie do przodu zbierając specjalne fiolki, omijając przeszkody i wykonując skoki, wślizgi oraz efektowne ewolucje z użyciem pajęczej sieci. Uzupełnieniem gry jest tryb fabularny, w którym co kilka etapów czeka nas walka z rozmaitymi bossami, ściągniętymi do Nowego Jorku przez Zielonego Goblina.

Angry Birds Seasons
Angry Birds Seasons

Zręcznościowe 21 października 2010

Angry Birds Seasons to specjalna edycja niezwykle popularnej gry logiczno-zręcznościowej autorstwa fińskiego studia Rovio Mobile. Gracze mogą sprawdzić, jak strzela się tytułowymi ptakami w świątecznych klimatach. Twórcy przygotowali szereg plansz z nawiązaniami do takich świąt jak chociażby Halloween, Boże Narodzenie, Walentynki czy Dzień Świętego Patryka.

Giana Sisters 2D
Giana Sisters 2D

Zręcznościowe 1 stycznia 2012

Remake gry Giana Sisters DS, opracowany przez studio Kaasa Solution. W Giana Sisters 2D na przemierzenie czeka zarówno osiemdziesiąt etapów z pierwowzoru, jak i całkowicie odrestaurowane poziomy z pierwszej odsłony cyklu (The Great Giana Sisters).

Obslashin'
Obslashin'

Zręcznościowe 28 października 2014

Produkcja wzorowana na słynnej grze niezależnej The Binding of Isaac stworzonej przez Edmunda McMillena. Podczas zabawy w Obslashin' wcielamy się w kota, który przemierza lochy wypełnione przeróżnymi potworami i bossami walcząc z nimi za pomocą... ryby.

Ninja Fishing
Ninja Fishing

Zręcznościowe 4 sierpnia 2011

Ciekawa gra zręcznościowa, będąca klonem przeglądarkowej wersji Ridiculous Fishing. W produkcji wcielamy się w wojownika ninja, który łowi ryby, a przy okazji pokazuje swoje niebywałe umiejętności władania mieczem ninja-tō.

The Firm
The Firm

Zręcznościowe 19 sierpnia 2014

Zrealizowana w stylu retro gra zręcznościowa, będąca satyrą na współczesną korporacyjną rzeczywistość. W grze wcielamy się w szeregowego pracownika tytułowej firmy, a naszym zadaniem jest sprawne przerzucanie sterty papierów oraz ich akceptowanie bądź odrzucanie – w zależności od profitów, jakie mogą przynieść naszej korporacji.

Reckless Racing 3
Reckless Racing 3

Zręcznościowe 9 października 2014

Reckless Racing 3 to kolejna odsłona emocjonującej serii gier wyścigowych, w których zasiadamy za sterami rozmaitych pojazdów. Tym razem twórcy zatroszczyli się o 36 tras, 28 modeli samochodów, rankingi, osiągnięcia oraz usprawnioną oprawę graficzną.

Hatchi 2
Hatchi 2

Zręcznościowe 14 listopada 2014

Hatchi 2 jest produkcją skierowaną na urządzenia mobilne, w której opiekujemy się wirtualnym zwierzątkiem. W odróżnieniu od pierwszej części, tym razem twórcy zatroszczyli się o ulepszoną oprawę graficzną, utrzymaną w rozpikselowanym stylu.

Ridiculous Fishing
Ridiculous Fishing

Zręcznościowe 14 marca 2013

Zwariowana produkcja utrzymana w estetycznej oprawie graficznej. W grze wcielamy się w rybaka Billy’ego, który spędza wolny czas na morzu, łowiąc przeróżne ryby i morskie stworzenia. Zabawa jednak nie ma nic wspólnego z symulacją, ma charakter zręcznościowy, a polega m.in. na strzelaniu do ryb wyrzuconych w powietrze.

Temple Run
Temple Run

Zręcznościowe 4 sierpnia 2011

Zręcznościowa produkcja reprezentująca gatunek endless runnerów. W grze wcielamy się w poszukiwacza przygód, który wykradł przeklętą figurkę, co rozgniewało dzikie małpy, pragnące odzyskać swoją własność. W związku z tym musimy uciekać ile sił w nogach.

Tiny Thief
Tiny Thief

Zręcznościowe 11 lipca 2013

Tiny Thief to dwuwymiarowa gra skradankowa opracowana przez zespół 5 Ants, w której wcielamy się w młodego złodzieja próbującego zarobić na życie w czasach średniowiecza. W większości misji zadaniem gracza jest okradzenie bogatych arystokratów i uniknięcie przy tym wykrycia.

Knock-knock
Knock-knock

Zręcznościowe 6 marca 2014

Knock-knock to wyprodukowany przez rosyjski zespół Ice-Pick Lodge dwuwymiarowy horror, w którym zabawa przypomina makabryczną wersję berka. Każdej nocy naszym zadaniem jest dotrwanie w nawiedzonym domu do świtu. Przeszkodzić nam w tym próbują hordy potworów. Musimy odganiać je światłem oraz naprawiać szczeliny w obronie, przez które dostają się do środka.

Castle of Illusion Starring Mickey Mouse
Castle of Illusion Starring Mickey Mouse

Zręcznościowe 21 listopada 2013

Castle of Illusion HD to odświeżona wersja 16-bitowej platformówki z Myszką Miki w roli głównej. Cała grafika wykonana została w atrakcyjnym trójwymiarze, ale gra pozostaje wierna dwuwymiarowym mechanizmom zabawy znanym z pierwowzoru.

Super Meat Boy Forever
Super Meat Boy Forever

Zręcznościowe 20 kwietnia 2023

Kontynuacja bestsellerowej platformówki Super Meat Boy od studia Team Meat. W Super Meat Boy Forever nie mamy bezpośredniej kontroli nad bohaterem – sam biegnie on przed siebie, a nasza rola ogranicza się do pomagania mu w omijaniu przeszkód i pułapek. Od czasu do czasu heros musi także zmierzyć się z jednym z mocarnych bossów.