Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Final Fantasy XII - poradnik do gry

Final Fantasy XII - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wędkowanie | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII poradnik Final Fantasy XII

Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019

Ta minigra staje się dostępna po dotarciu przez fabułę do portu Balfonheim. Warunkiem jednak jest ukończenie side questa: "Tylna Furtka".

1 - Wędkowanie | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Czerwone kółko oznacza miejsce pobytu wędkarza. - Wędkowanie | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Czerwone kółko oznacza miejsce pobytu wędkarza.

By rozpocząć, udaj się do South Bank Village i porozmawiaj z Rukselem stojącym na molo po lewej [screen 1 ]. Powie Ci, że się nudzi i że chętnie by zabił czas łowiąc, ale nie ma wędki. Udaj się do Balfonheim i przejdź do obszaru z Aerodromem [screen 2 ].

2 - Wędkowanie | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Znajdziesz tam łowiącego jegomościa [screen 1 ] - Wędkowanie | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Znajdziesz tam łowiącego jegomościa [screen 1 ]. Porozmawiaj z nim dwa razy i za drugim razem wybierz opcję: "That Fishing Rod...". Oczywiście nie da Ci jej, ale wyzna, że jest głodny i chętnie by coś zjadł. Odejdź teraz kawałek od tego miejsca, ale nie wychodź z obszaru i po chwili wróć. Rybak udał się na posiłek i zostawił wędkę w miejscu, gdzie łowił [screen 2 ]. Zabierz ją i wróć do South Bank Village. Daj ją Rukselowi.

Od teraz będziesz mógł przychodzić i łowić razem z Rukselem, tzn. on będzie łowił, a Ty będziesz mu dawał znać, gdzie jest ryba, wciskając odpowiednie kombinacje klawiszy. Na początku zobaczysz kombinację z boku ekranu, po chwili zacznie ona się poruszać (od lewej do prawej, od prawej do lewej, z góry na dół lub z dołu do góry). Twoim zadaniem jest poprawne wbicie kombinacji, zanim ryba dopłynie na drugi koniec ekranu. Każdy połów składa się z sześciu kombinacji. Jeśli uda Ci się pomyślnie wklepać wszystkie, to dostaniesz okazję wyłowienia błyszczącego skarbu z dna rzeki. On nie ucieka, więc w spokoju skup się na wciśnięciu odpowiednich klawiszy. Nawet jeśli nie uda Ci się wyłowić skarbu i tak cały połów zostanie uznany za perfekcyjny.

Możesz łowić w pięciu miejscach. W każdym następnym coraz trudniej złapać rybę - kombinacje stają się coraz dłuższe i coraz bardziej zawiłe, ale jednocześnie ryby są coraz lepszej jakości. Im lepsze ryby, tym więcej kosztują.

Skupem ryb zajmuje się stojąca nieco na południe od Ruksela Ada. Oto cennik:

Nazwa

Cena (gil):

Sklep / Ada

Empty Bottle

1 / 0

Common Fish

10 / 10

Delicious Fish

25 / 100

Nebra Succulent

100 / 200

Na szczęście kombinacje klawiszy nie są kompletnie losowe i każdy obszar ma swoją konkretną ilość.

Oto pięć obszarów, gdzie możesz łowić i sposoby ich zdobycia:

  1. Downstream - dostępny od początku,
  2. Midstream - musisz 5 razy złapać wszystkie ryby w Downstream,
  3. Upstream - musisz 5 razy złapać wszystkie ryby w Upstream,
  4. Hidden Shoals - musisz wyłowić skarb Cactoid Compact w Upstream przy pomocy wędki Matamune,
  5. Den of the River Lord - musisz wyłowić skarb Cactoid Commendation w Hidden Shoals przy pomocy wędki Matamune.

Żeby móc łowić w Hidden Shoals i Den of the River Lord, musisz mieć Matamune. Oto sposób zdobycia tej legendarnej wędki:

  1. Przede wszystkim musisz pokonać Gilgamesha (patrz "Ekskluzywne listy gończe "), dobrze by też było, gdybyś pokonał już Zalerę w Barheim Passage.
  2. Wróć do South Bank Village i wybierz się z Rukselem powędkować. Musisz wyłowić pięć butelek: Niebieską, Zieloną, Czerwoną, Żółtą i Czarną. Z tymi butelkami musisz odwiedzić pięć lokacji w Ivalice, żeby dostać następne wskazówki.
  3. Niebieska butelka znajduje się na Nabreus Deadlands. Znajdziesz tam "Faint Glint". Zbliż do niego butelkę. Dostaniesz X-potion i Wamnly-limned Message.
3 - Wędkowanie | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
4 - Wędkowanie | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
  1. Zieloną butelkę znajdziesz na północy Salikawood. Postąp z nią tak samo jak z niebieską. Dostaniesz Hastega Mote i Green-hued Message.
5 - Wędkowanie | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
6 - Wędkowanie | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
  1. Czerwona butelka jest w Mosphoran Highwaste przy nieczynnej kapliczce. Tu dostaniesz Holy mote i Vermillion Message.
7 - Wędkowanie | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
8 - Wędkowanie | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
  1. Żółtą butelkę dostaniesz w Cerobi Steppe. Tu zagadka związana jest z wiatrakami.
9 - Wędkowanie | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Po lewej widzisz układ wiatraków w Cerobi Steppe. - Wędkowanie | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Po lewej widzisz układ wiatraków w Cerobi Steppe.

Wiatraki 1,2,5,7,9 muszą być włączone, natomiast wiatraki 3,4,6,8,10 muszą być wyłączone.

Hi-Ether i Auric Message pojawi się, gdy wiatraki będą odpowiednio uruchomione.

  1. Czarna i ostania butelka znajduje się w Garamsythe Waterway. Za nią dostaniesz Elixir i Onyx Message.
10 - Wędkowanie | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
11 - Wędkowanie | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
  1. Teraz udaj się do Barheim Passage. Znajdziesz tam Gilgamesha, który szukał legendarnej broni, ale znalazł tylko legendarną wędkę. Ponieważ nie będzie miał z niej żadnego pożytku, to odda Ci ją bez walki.
12 - Wędkowanie | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Po otrzymaniu dostępu do Den of the River Lord będziesz musiał złowić King of the Nebra - Wędkowanie | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
  1. Wróć z wędką do Ruksela.

Po otrzymaniu dostępu do Den of the River Lord będziesz musiał złowić King of the Nebra. Ta ryba ma dziewięć żyć. Za każdym poprawnym wklepaniem kombinacji traci jedno życie. Gdy straci wszystkie, to będzie Twoja, tak samo jak Lu Shang's Badge w jej żołądku.